Överbåstabah-dah-blah

English version down below.

Hej! Inatt har jag översatt en massa blogginlägg till kackig engelska, testat second life, gjort formgivningsjobb åt Spy Bar och ritat fem teckningar. Nu ska jag ta en dagens outfit, sedan blir det en morgonpromenad, sedan en liten frukost. Efter det ska jag träffa min syster, ta emot korr från Carl, sedan gå på ett möte angående en tecknad serie, sedan ska jag jobba med grafisk produktion under dagen, leta upp ett företag som jag tycker att min mamma ska jobba på, göra klart ett illustrationsjobb och runt 19:00 blir det champagne. Sedan ska jag stupa blodig ner för en brant och bränna mig själv på ett bål. Tur att jag sa upp mig från ett av jobben, om man ska säga så.

Här är tre av teckningarna!

image1078
image1079
image1080

I drew some stuff tonight. Yep, that's all the swedish text says. Swedish is a funny language.

Kommentarer
Postat av: Smartasmia

Japp - svenska är ett kul språk:-) Och du är för överjäklig på att illustrera lillbönan! tjipp

Postat av: hmm

bättre kan du ju!

2007-05-28 @ 11:33:51
Postat av: fen

Gud vad du är duktig på att måla, jag blir alldeles förälskad i dig! (jag är en 36årig heterosexuell kvinna med man, så oroas inte :))
Du.. när har du tänkt sova då?
När jag var i din ålder levde jag lika intensivt som du beskriver ditt liv nu - Jag glömde dock bort att stanna upp och möta mitt inre jag och längtan. Annars tycker jag att det är helt rätt tid att leva flera liv samtidigt, när man passerar 30 orkar man inte på samma vis längre :-/

2007-05-28 @ 11:35:09
Postat av: Matilda

Fint självporträtt! Köpte du satinbrallorna från Cheap Monday, själv är jag riktigt sugen trots jag inte ens sett dem.. :P

2007-05-28 @ 12:27:46
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Ivana

Och jag som trodde att jag hade mycket att göra idag. Pust!

2007-05-28 @ 14:14:49
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Smartasmia: Tack så hemskt mycket, Mia!
hmm: Eh, nej! Det här är det bästa jag gjort på länge, tycker jag minsan!
fen: Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir! Och ja, jag har hört att man blir tröttare, det är ganska svårt att föreställa sig den typ av förändringar för mig i dagsläget. Jag är helt övertygad om att jag är odödlig fortfarande!
Matilda: Vilken av dem är ett självporträtt? Jag gör inte självporträtt särskilt ofta, och gör jag det är de av komisk karaktär. Jag hatar att rita mig själv, men alla tycker ju att jag... är lik mig själv på mina teckingar. Jag är en omedveten självplågare med andra ord! Angående byxorna så har jag inte köpt dem, jag börjar fundera på om jag inte... ska ta det lugnt med allt satin. Du vet, sådär som man måste göra med alkohol ibland.
Ivana: Sometimes life is hard! Jag vill ha en semester.

2007-05-28 @ 17:21:44
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag tog bara förgivet att den sista var det - för den blev lite lik dig som sagt. Den blev riktigt snygg oavsett om den ska föreställa dig eller inte.. ;)
Jag försökte hitta byxorna idag, men utan resultat. Jävla Malmö - jag saknar dig inte. Hittade dock ett par mörkblå satinbyxor från rodebjer som fick mig att tänka lite på dina versacebyxor (?).

2007-05-28 @ 19:31:46
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: karin

Vilka snygga bilder!

2007-05-28 @ 20:06:00
URL: http://genuskarin.blogspot.com
Postat av: Ellen

Hur gör du dina bilder? Man ser ju att lite är datagjort och så i vissa färger, men det är så fitn så jag skulle gärna ta emot lite tips :) Jag ritar själv mycket och så.

2007-05-28 @ 20:18:42
Postat av: Ellen

så du ritar bara vanligt med papper och penna? eller alltpå datorn, vad använder du för teknik? :)

2007-05-30 @ 18:22:05
Postat av: Dennis

Skapligt förälskad i dina kreativa fingerspetsar.
-hatten av och starka applåder-

2007-06-10 @ 23:08:01
URL: http://gotheartquestionmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback