En fin scarf!

Jag har pratat en del om att jag gillar stilen när hela outfiten ser ut att vara en, enda stor scarf. Lite som den där tröjan jag hoppade omkring i hela förra hösten som jag beskrev som en produkt av för mycket hachfester mellan Gianni Versace och Thomas Burberry. Om ni kommer ihåg.

image1662


Asos har i alla fall
ett väldigt fint alternativ till det hela för en minst sagt överkomlig peng. Om man tar bort sidenskärpet i midjan, det duger inte alls. Sidenbandet är sedan lång tid tillbaka uttjatat, och alldeles för gulligt till det här.

image1663
Nej, då ska man hellre kombinera det med något som liknar bältet man bär till kimonos, fast i tuffare tappning. Som det här skärpet av märket Heroine från Tjallamalla, som råkar vara assnyggt.

Sedan blir man en fin scarf.









Kommentarer
Postat av: Maria

Obi heter skärpet/livstycket som bärs till kimono. Kan vara kul att veta! ^^

Postat av: Kajsa

God Damn! Fuck, nu blev jag kär! Klänningen är jävligt sagolik. (jag har börjat svära som du. Jag skyller alltså på dig när mina föräldrar säger att jag svär mycket. "Det är inte mitt fel, det är Hanna Fridéns!") Vad kostar den? Jag vågar inte gå in på asos och kika. jag hatar nämligen asos egentligen..

2007-11-06 @ 19:25:02
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Maria

Himmel så härlig den var! :)

2007-11-06 @ 22:33:03
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback