Mitt nageltrång

Aha!

Ahahaha!

Okej, mina lilltånaglar har sett ut som RÖVEN den senaste tiden. Ni, vet, delade? De har varit uppdelade. En lång bit och en kort som växt konstigt och haft en spricka emellan sig. Jag antog att det hände för att jag varit brutalt slarvig med nagelklippningen och att mina högklackade skor pressat och gjort dem spruckna. Så jag har klippt, fixat, varit ganska nogrand och så. Men det har inte hjälpt.

Så idag när jag fipplade med mina tånaglar blev jag uttråkad när det inte fanns något att göra, och de där konstiga formerna var kvar. Så jag tänkte: "Jamen, okej, tänk om det är nageltrång och att det liksom växt in i huden på något lustigt vis? Kan hända."

Så jag tar fram en sak och en nagel och filar bort och ner under nageln tills det börjar blöda som fan och klippar och filar om sidan av för att se om det kommer något. Och javisst! Där, en bra bit under huden, var det en nagel. En andra nagel. Hurra hurra! Så jag filar och klipper bort huden och frilägger och drar upp nageln tills alls sitter som det ska och följer somma linje utan några konstiga, extrautväxter.

Nu ser mina tånaglar visserligen ut som en blandning mellan en nagel och ett mycket lustigt palmträd. Men det ser ut som att det ska kunna växa ordentligt igen. Jag är mycket nöjd. Mycket nöjd.


Och nej, det kommer inte bli några problem alls, olyckskorpar!



Kommentarer
Postat av: Paulina

Oj, låter som en riktig operation. Förstår inte riktigt, skulle nog behöva bilder för att förstå hur det egentligen såg ut. Men det kanske är för äckligt för att visa :S

Postat av: viccan

jag har samma problem ju!
jag ska ocksa klippa tills jag kanske hittar nagonting dar under. tack!
om det blir varre skyller jag pa dej, men det gor inget

2007-11-28 @ 07:39:53
Postat av: Amanda

AJ! Gjorde inte det ont? Jag hade dött!

2007-11-28 @ 09:25:03
Postat av: Anna

Jag hade också velat sett bilder!

2007-11-28 @ 11:49:56
Postat av: Camilla

Ha ha, det funkar säkert! Min pojkvän opererar sig själv hela tiden. Inget för mig dock.

2007-11-28 @ 12:18:57
Postat av: fanny

var till doktorn för ett par veckor sen för att de skulle ta bort en bit av nageln (=nageltrång) och tån blöder ännu. great huh?

2007-11-28 @ 14:47:07
Postat av: DrKotte

Gratulerar! Du har utfört en nageltrångsoperation på dig själv!

2007-11-29 @ 10:57:48
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hahahaha, du är galen! Så skön! Det bästa är din summering om att du är mycket nöjd med ditt verk...
Kan se dig framför mig med nagelklipparen/saxen i högsta hugg och blödande tånaglar, massa plåster som lindas runt tårna- eller kanske ett rött nagellack för att dölja blodet?...;)

2007-12-01 @ 16:14:18
URL: http://ikkas.blogg.se
Postat av: Åsa

Haha helt fantastiskt inlägg !

2008-04-17 @ 11:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback