Roberto Cavalli för H&M

image1655image1656
Klänningen till vänster gillar jag, jackan till höger är inte min stil, men den är intressant.
HM.com


Min skepsis gällande Roberto Cavallis kollektion för H&M har varit hårt präglad ända sedan de första orden hördes. Jag gillar helt enkelt inte Roberto Cavalli, alls. Nu har jag spanat in hela kollektionen, och den är precis lika ointressant för mig som jag någonsin kunnat förutspå. Och i övrigt - väldigt otrendig, för de som intresserar sig för sådant.

Allt som inte är Roberto Cavallis klassiska signum leopard och zebramönstrat är istället plagg som går att återfinna precis överallt annars. Vi har den romantiska blusen, blusen med krås, klänningen med krås och så vidare. Vi har de midjehöga jeansen.

Priserna varierar, vissa saker är överkomliga och andra är apdyra. Inte för att vara Roberto Cavalli visserligen - men för att vara H&M. Så vi får helt enkelt hoppas att kvaliteten på kollektion är bättre än den som H&M gjorde med Viktor & Rolf då det uppdagades att den kollektionen hade sämre kvalitet än de H&M-plagg som var lite billigare.

För jag menar, hitills har den kollektionen med mest särpräglad design varit Stella McCartneys för H&M. De andra har haft lite, lite ledtrådar och sedan har det varit H&M fucking jävla basic with a twist.


Jag går inte och trängs den 8:e november, men om ni vill, här kommer butikerna som kommer att ha dem inne. Annars lämnas det alltid tillbaka skitmycket plagg så ni kan likgärna komma någon dag senare, speciellt på landsorten där folk har bättre saker för sig än att gå bananas över det här.

image1657
Stockholm:
Hamngatan 22
Drottninggatan 56
Sergelgatan 1
Täby Centrum
Kista Galleria
Gallerian (endast damkollektionen)

Göteborg:
Östra Nordstan
Kungsgatan 55-57
Kungsportsavenyn (endast damkollektionen)


Malmö:
Gustav Adolf Torg 2

Kristiansstad:
Östra Storgatan 53

Helsingborg:
Väla Centrum

Västerås:
Vasagatan 13

Uppsala:
Svartbäcksgatan 4



Ps. När inte ens smokingkavajen som jag köpt från varje av de tidigare
designerkollektionerna väcker ha-begär så vill jag bara sucka. Hur misslyckas man med en smokingkavaj? Hur?

Kommentarer
Postat av: Filippa

"...H&M fucking jävla basic with a twist."
så sant, är det så att de som designar för H&M måste följa en mall av kläder tror du? Det känns ju som att varenda en har gjort romantiskblus, smokingkavaj raka byxor. Hur svårt ska det vara att få det lite intresant? Själv gillar jag de lite mindre formgivarna som har jobbat ihop med H&M när de har skapat tryck mm. Sen ska det väl passa ihop med vinter/nyår "glammet" som alltid härjar på H&M med stickade lurex klänningar och annan skit...

2007-11-06 @ 12:28:50
Postat av: Liza

Håller meed. Dyrt, tråkigt och otrendigt.

Postat av: DONNASANDRA

Håller verkligen med dig! Gillade Stellas kollektion, men efter det har ingen lyckats lika bra. Allraminst Cavalli.

2007-11-06 @ 12:54:28
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Lina

Äntligen nån som håller med om exakt hur tråkig Cavalli är.
Jag hittade inte ett enda plagg som jag ville ha, vilket rä första gången.
Dessutom är det alldeles för dyrt för att vara H&M. Var inte dealen med sammarbetena att det skulel göras billiga designerkläder som alla har råd med?

2007-11-06 @ 13:26:30
URL: http://mjorf.blogg.se
Postat av: Maria

Jag blev också besviken över kläderna, men smyckena däremot tycker jag är fantastiska! :) Fast de finaste smyckena är på tok för dyra för att vara H&M, skitsamma att det är en designer som skapat dem. :/

2007-11-06 @ 22:32:00
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Lisa

Gillar inte alls kollektionen. Min leoparttisha har legat på hyllan länge och bara för att det är cavalli som designat plaggen spelar ingen roll, det gör inte det hela snyggare, visserligen mer exklusivt men det räcker inte.

2007-11-07 @ 01:32:04
URL: http://lisawalker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback