When you feel down under


image1771 image1772
image1748 image1749
Jag försöker alltid kompensera trist och hängigt humör med färg. Jag älskar färg! Jag älskar visserligen kontraster i svartvitt också, men jag tycker att folk fegar något in åt helvete med färgskalan.

Igår när det började regna blev jag exempelvis purken, och då blev det på med något psykadeliskt och överdrivet. Och vad hade alla andra på sig? Svart, svart och svart. Så satans deprimerande.

Jag inbillar mig att folk blev lite gladare i regnet av att se mig.

Bild #1
Hatt: H&M
Halsduk: Wardrobe Stockholm, var den av märket Nümph?
Jacka: H&M
Topp: Någon skitbutik på Drottninggatan
Skärp: Glitter
Shorts: H&M
STrumpbyxor: Vet inte! Typ fyra år gamla. Bra kvalitet.
Stövlar: Skopunkten

Bild #2
Pyjamasskjorta från Överskottsbolagets barnavdelning
 When I feel down and under i like to compensate with a lot of colour and patterns to highten my moods. Yesterday when it started raining i decided to dress up lika a psychadelic cirkus freak. And what were everyone else wearing in the rain? Black, black and black. So terribly depressing.

Today when I'm hung over I'm wearing a pyjamas from a childrens department. I'm thinking about perhaps taking a shower and removing the smudged make up from yesterday, but I kind of enjoy looking like a trailer tramp. Now and again, you know.

Picture #1
Hat: H&M
Scarf: Wardrobe Stockholm, Nümph?
Rain coat: H&M
Top: Some shitty store at the street Drottninggatan in Stockholm
Belt: Glitter
Shorts: H&M
Pantyhose: Can't remember, like four years ago, amazing quality though!
Rubber boot: Skopunkten


By the way, I'm 21, not 9. If anyone was wondering.

.

Kommentarer
Postat av: Evis

Pyjamasskjortan var jättefin.

Postat av: Anna (ruminating)

Färgbomber är klart det bästa botemedlet för dåligt humör. Efter Prozac, möjligen.

2007-11-24 @ 20:50:24
URL: http://ruminating.blogg.se
Postat av: Janne

fan vad skönt det till vänster =)

2007-11-24 @ 20:50:49
Postat av: Hanna

Åh, jag älskar hela outfiten! Kära nån, vilken underbar klädsel!

2007-11-24 @ 21:35:53
URL: http://helh.blogsot.com
Postat av: Jenny W

Det blev de säkert! Härligt med färg och nån som vågar ha på sig det! /Jenny W

2007-11-24 @ 23:51:51
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Ulrika

Jag har likadana strumpbyxor som du! Fast blått i stället för vitt. :D

För övrigt - jaaaa, färger skapar lycka.

2007-11-25 @ 11:03:20
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: andrea hedström (wahlgren)

Hej där!
Här e min länk!

Grym blogg... Jag är ju som sagt ny här oi bloggvärlden så jag håller precis på med att fixa en snyggare layout just nu.

Hoppas du hade kul i helgen, det hade jag.

Kramar Andrea

2007-11-25 @ 11:47:40
URL: http://andreastockholm.blogg.se
Postat av: hej du

jevligt skön bild på dig, gillar emo-mejken. och avslappnat vacker . FINT

2007-11-25 @ 12:18:25
Postat av: Sussi

fan du är ju helt underbar!

2007-11-25 @ 13:05:20
Postat av: Perfa

Underbart. Att mitt i sörjan av svart i Stockholm plötsligt se en lysande färgklick. Skulle inte bli förvånad om du syns på eventuella flygfoton.

2007-11-25 @ 13:34:37
URL: http://perfastic.blogspot.com
Postat av: Jennis

Hanna! lägg ut mera videos, de är verkligen super roliga ;D

2007-11-25 @ 16:28:01
Postat av: amelie

älskar ditt hår på andra bilden

2007-11-25 @ 18:15:49
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: Sara

Jag vet att du skrev det här inlägget för hundra år sen, men det är väl aldrig för sent att kommentera?
Jag ville bara säga att jag håller med dig. Som fan. Folk är för tråkiga! Svart, svart, svart, svart, vitt (!), svart, svart, rött (!!!!!!!), svart, svart, svart. Ungefär. Min garderob skulle kunna sorteras efter regnbågen. Jag äger ett enda vitt plagg. Några fler svarta, men har jag mer än två svarta plagg samtidigt får jag magsår. Problemet är bara att jag aldrig kan matcha. Men det skiter jag i. Grönt är snyggt och blått är snyggt. Rött med. Visst fan passar det ihop i så fall!

2008-04-07 @ 20:16:33
URL: http://lovefoxxx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback