Blondes have more fun

image1638


Hurra! I över ett halvår nu har jag letat efter en lång, blond, rak peruk i passande prisklass, men antingen har de kostat flera tusenlappar eller haft samma kvalitet som peruken CHER här ovan (Buttericks). Och den kanske ser något okej ut på bilden,
men jag äger samma peruk i svart, och kan säga att det inte är så fantastiskt lyckat om man inte ämnar gå på maskerad.

Men tillslut har jag hittat en som är perfekt! Håret ser ganska naturligt i, det finns slingor som ser högst naturliga ut och den kostar 895 kronor. Smink och Perukmakaren i Sofo. Vilket faktiskt är riktigt billigt för en peruk i bra kvalitet - tro mig, jag har ägt över 25 peruker i mitt, jag vet.

image1639
Bild till höger fotad av Ivan Nunez, Stureplan.se


Nu måste jag bara se så att den är täckande också. Mina andra två blonda peruker kommer även de från smink och perukmakaren. Den ena är lockig, täckande och fin och den andra är kort, men inte särskilt täckande, och den kräver en huvudbonad för att fungera. Kostar den 895 ska den vara perfekt rakt igenom, så håll tummarna för min drömperuk!

För de som behöver det förtydligat: Det är inte plastmonstret överst som ska införskaffas.
 

Kommentarer
Postat av: linda

Lite ondskans barn över det hela... men på rätt person blir dte nog snyggt.

Postat av: Jeanette

du va ruskigt söt i den korta, blonda ^^

2007-10-30 @ 18:36:30
Postat av: Lisa

Roligt med massa peruker, vore kul och testa men för mej skulle det inte funka att se totalt olika ut då och då.
På maskerad är det ju däremot mkt roligare :)

2007-10-31 @ 00:54:22
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Mjke

Otroligt sött! =) Du passar i det!

2007-10-31 @ 10:17:44
URL: http://www.mjke.blogg.se
Postat av: S

varför inte färga det blondt och klippa det kort? du var sjukt söt i det! och tack för en skitbra blogg.

2007-10-31 @ 12:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback