Chanel, vår-sommar 2008

Något som är fint med att jag inte skriver på Fatale längre är att ni kommer bli BOMBADE med mode under modeveckorna, okej? Sånt som det inte riktigt fanns plats för på Fatale för att det skulle innebär ett tokigt överflöd av inlägg. Nu: Chanel, vår-sommar 2008.

image1473



När jag såg kollektionen för Chanel, höst-vinter 2007 var det bara en enda sak som gav mig tröst: Den enda väg som fanns att gå, var upp.

Trodde jag.

Chanels visning för vår-vintern 2008 fyller mig i princip med lika mycket missnöje, den enda tröst som finns är att den är något mer intressant vad gäller snitt och detaljer. Det är däremot inte bra, inte inspirerande, och allt som är Chanels röda tråd är fullkomligt utrotat.

Att våga väva ut och testa en annan linje är oftast bra, men att fullkomligt skita i allt som gör Chanel just Chanel är trist, och att se catwalken fyllas av bleka jeans var en ren pina. Nej, då föredrar jag ett märke som faktiskt gör de bleka jeansen bra.

image1474Det enda som egentligen väckte någon som helst positiv uppmärksamhet hos mig var jeansjackan. Men ärligt, även där finns det märken som gör det långt mer intressant. Som vår egna, svenska Carin Wester.



Chanel, ni gjorde mig ledsen.
Igen.


Bilder: Style.com
Catwalkfoto: Alessandro Lucioni och Matteo Volta
Detaljfoto: Davide Gallizio



Kommentarer
Postat av: Hydie

Det värsta av allt är ju ändå att det är totalt smaklöst. Sure, det där med kontraster är ju ett faktum, men sedan när parars blek jeansväst (med fransar) ihop med ett par chiffonbyxor (bara det...)? Karl, vad fan håller du på med?

2007-10-08 @ 18:03:20
Postat av: Hannah

Jag är överlag rätt besviken på vår/sommar-kollektionerna. Gillade Galliano och Alexander McQueen (till exempel den senares aftonklänningar med fågelvingar som bystdel), men resten av det jag har sett har antingen varit mediokert eller rent ut sagt hideöst.

Postat av: malin

Men det är ju rent överjävligt så hemskt!! Ser ju ut som britney o justin när de var über matchade, (mtv music awards?) för flera år sen. Ett rädda britney försök?

2007-10-08 @ 20:54:27
Postat av: emilie

Haha. Jag blev typ arg för att det var så dåligt. På samma sätt som TTA live gör mig arg och Paris Hiltons filminsatser gör mig arg. Jag vill ha tillbaka den tid jag slösat bort!

2007-10-08 @ 22:30:40
URL: http://frokenrinse.blogspot.com
Postat av: Sofia Dahlén

jag gillade iofs höstkollektionen. Och håller inte med om att han går för långt från arv och tradition. Vad jag däremot håller med om är att ss inte var särskilt tilltalande alls. för spretigt och för mycket... fult. Men inget kan ta kål på min kärlek till karl. dessutom var fendi ovanligt bra.

2007-10-09 @ 00:11:27
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: /namedrop

Hej hanna, har läst din blogg lite då och då, finner det trevligt lite då och då med lite blogg-noir. Jag tror dock att jag måste säga att jag blev lite fundersam när jag läste att du jobbar för stureplan. Du känns som mer som en människa som mer borde driva med sådant folk, det hade varit skoj. För stureplan är inte fördommar, stureplan är.

2007-10-09 @ 03:31:47
Postat av: Anton

jag gillade faktiskt också kollektionen. Inte så mkt chanel över den och chanel i all ära, men det här va ju snyggt!

2007-10-09 @ 11:26:23
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Vill ha!

Åh vad jag håller med dig. Har kommit fram till att Carin Westers kollektion för sommaren 08 hamnat på min topp 10 lista denna gång. Framåt Sverige!

2007-10-13 @ 21:59:08
URL: http://blogg.passagen.se/villha

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback