Dagens outfit och dagens glansiga feja 12 maj 2007

image1023

image1024

Först tog jag en dagens outfit, där såg jag inte alls sjuk ut.
Sedan tog jag en ansiktsbild. Det var tämligen nödvändigt att göra den svartvit. Huhö.

Dagens tanke var följande, jag gillar tanken på kimonos, men kopplar den långa kimonon till morgonrockar. Den korta kimonoliknande varianten som ibland går att finna i butiker tycker jag är för vid. Det blir assymetriskt på fel sätt, om inte annat på mig. Därför kombinerade jag den här toppen med en gammal kjol från HM i satin och färggrant, relativt grafiskt blommönster som jag drog upp ovanför bysten. Resultatet blev aningen för brett, och kombinerade med ett ceriserosa skärp från Myrorna, vilket inte hjälpte mycket, men blev fint. Kimonoresultat fick jag inte, men outfiten fungerade ändå, men inte enligt min mor som tyckte att den var hemskt! Roligt!

Top: HM
Kjol: HM
Skärp: Second hand, Myrorna
Strumpbyxor: Lindex
Skor: Skopunkten

Jag mår förövrigt bedrövligt. Otroligt sjuk. Blä.

Kommentarer
Postat av: Snuttchock

Sjuk eller inte, så är du snyggast i stan som vanligt!

Postat av: Evis

Gillar kjolen jättemycket.

2007-05-12 @ 23:07:01
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: julia

coola bilder juh !:D

2007-05-12 @ 23:19:17
URL: http://juliaalmen.blogg.se
Postat av: Ida

I like it!

2007-05-13 @ 08:53:05
URL: http://theflyestangel.blogspot.com
Postat av: Fröken SötSur

Det där tyckte jag var grymt snyggt! ...diggar mönstret på kjolen skitamycket.

2007-05-13 @ 09:03:24
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Carolina

Äsch vadå glansig, du är ju skitsnygg Hanna! Och jag gillar din precis-som-en-kimono-fast-inte-alls-outfit, finfint!

2007-05-13 @ 09:55:08
URL: http://www.fashionsquad.com
Postat av: wiiiiiiiii

finaste bilden på dig hittills! den översta, jättefin DET är din stil damen!! Lite mindre put på den nedre hade varit kanon.

2007-05-13 @ 11:02:36
Postat av: och du

va långt hår du fått! helt snabbt! fint lockigt med

2007-05-13 @ 11:03:13
Postat av: och

nja kanske att kjolen blev lite kort? så mamma blev orolig? men fint som sagt (oj vad jag hade mkt att säga om det här ;).)

2007-05-13 @ 11:06:05
Postat av: aenigma

Om du mår förjävligt så vill jag dö. Gårdagens studentbal resulterade i att den illvilliga förkylningen jag hade innan eskalerat till en bisarr förkylning som gör att mitt huvud håller på att trilla av, jag låter som en lungsjuk som rökt non stop sen jag var 12 och med en hosta som är...äcklig. Men det var ju roligt att vara på bal ändå.

2007-05-13 @ 14:02:42
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Mimmi

Hej Hanna.
Om du någon känner att du verkligen inte har något att göra, men en besynnerlig lust att rita något som skulle funka som inspiration till en tatuering, klättrande från sydväst om naveln och längs sidan av kroppen, så skulle det vara cool. Way cool.

2007-05-13 @ 19:37:28
Postat av: camilla

älskar dina ögon! vad använder du för eyeliner? :D

2007-05-14 @ 00:02:04
Postat av: Hanna Fridén

Snuttchock: Tack, underbara du!

Evis: En av mina absoluta favoriter, köpte den för... ja, ett tag sedan nu. När 300 kronor, som den kostade, var ett ganska stort utlägg för mig för en kjol! :D

julia: Tack!

Ida: Roligt, tack!

Fröken SötSur: Åh, tack så mycket! Jag tycker att blommor gör sig riktigt bra på satin, och så är det ju en hel del blått i dem, vilket råkar vara min favoritfärg!

Carolina: Hahaha, tack så mycket!

wiiiiiiiii: Tack! Min mamma när hon såg din kommentar: "Ja, fast Hanna, du har ju alltid sett ut så när du har munnen öppen, eller när du tänker, dina läppar bara är så" "Jag veeeet, och så åker överläppen upp och visar kanintänderna, skitjobbigt" så jag vet inte hur jag ska få bort putet, min mun är byggd så! Min mammas med, och min lillebrors och storebrors.

och du: Tack! Och ja, det har fått sig en riktig växtspurt på senaste tiden, måste vara solljuset! :)

och: Ja, jag misstänker det med ;D Haha, ja, mycket det här gången, men det är bara roligt!

mono: Nejdå, jag har bara skurit ner och varit ledig en del den senaste tiden!

aenigma: Nej, usch vad jobbigt det låter! Men skönt att balen gjorde det värt det, i alla fall. Och vad fin du var i dina guldlockar!

Mimmi: Åh, om du bara visste hur sjukt smickrad jag blir över att du tänker på mig gällande en så stor och viktig sak som en tatuering! Gudomligt smickrad, faktiskt. Dessvärre måste jag säga att jag aldrig skulle våga göra ett alster som någon skulle ha sittandes på sin kropp för resten av livet, jag har en hel del... prestationsångest, om jag ska vara helt ärlig, och jag tror att den saken skulle ge mig en hjärtattack med tanke på hur viktigt det är att en sådan sak verkligen blir perfekt!

camilla: Tack så mycket! :D Jag har Isadoras eyeliner, jag tycker att det är den absolut bästa på marknaden faktiskt, haha. Ja, förutom Kanebos som jag tycker är bra också (men sjukt dyr!)

2007-05-14 @ 03:43:17
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback