Hurra för hetsätning!

Hörni. Jag har ju en helt galen kost. Chips eller ostbågar varje dag, en massa Coca cola och hinkvis med jordnötssmör. Och stora portioner. Mycket stora. Nå, jag tänkte att det här kanske inte var så bra, så jag har försökt lägga om min kost - och inte lyckats så bra. Men jag lyckades i tre dagar. Nu ska ni få höra hur det gick.

Första dagen
Helt okej, kände mig hungrig och sugen kanske. Men helt okej.

Andra dagen
En mycket smärtsam magkatarr och en extremt uppsvullen mage. Fick ju kommentarer om viktuppgång på just den dagens outfit också, haha. Jag kände mig däremot väldigt pigg, vilket kanske var bra, med tanke på att jag jobbade 14 timmar, många av dem med att ränna runt på stan.

Tredje dagen
Ännu mer magkatarr. Nersvullen mage, dock. En klädstorlek mindre än de senaste månaderna. En kjol jag lånat för plåtning som var på gränsen till för tajt satt helt plötsligt för löst! Och efter en vägning, javisst, fem kg mindre efter tre dagar. Jag skulle tro att det mestadels beror på BAJS och vätska. Förutom det: Extrem irritation, huvudvärk och ruttet humör.



Så, min slutsats är helt enkelt att jag inte är skapt att äta som gemene man. Käkar jag som en normal person blir jag smal som en pinne, och det vill jag faktiskt inte bli. Skiter helt i hur man "ska" äta. Jag ska uppenbarligen äta så fett och fel som jag gör. Speciellt inte när jag är så glad över att jag faktiskt lyckats ta mig upp i vikt. Att väga 43 kg på 170 cm och inte ens kunna passa i en storlek 32 var anus. Superanus. Superbajshoranus.

Så ikväll åt jag en påse med ostbågar (290g) efter min andra middag för kvällen och nu är jag proppmätt. Helt proppad. Känner mig nöjd och glad med det, och imorn kommr jag nog känna mig finemang igen.

Så nu kan alla fejkdietister sluta försöka ge mig råd om muppiga saker. Vi är alla olika. Jag har ett näringsupptag som bara motsvarar 40% av en normal persons plus snabb ämnesomsättning. Jag ska äta så här. And that's that.

Kommentarer
Postat av: Sara

Klart du ska lyssna på din kropp, och det är ju dessutom gott med ex. jordnötssmör =D

Postat av: Rana

Hurra för dig Hanna! Hurra för dig och din kropp, och hurra för att skita i normer och äta mkt skräpmat om man behöver. Men akta så att det inte blir för mkt fett? För även om man inte går upp i vikt kan det ju vara skadligt, tester har ju t.ex visat att smala personer haft större andel fett i kroppen än exempelvis mulliga personer.

2007-10-03 @ 21:06:25
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Maria

Nu kanske jag låter som en muppig fejkdietist, men att du behöver mycket fett och mycket kalorier innebär ju inte att du inte kan få i dig det från vettigare källor än chips och läsk. Finns ju andra feta saker som innehåller mindre snusk. ;)

2007-10-03 @ 21:17:57
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: jessica

Jag tänkte inte lägga mig i din ämnesomsättning, jag tänkte bara säga att jag har upptäckt din blogg (lite sen här i bloggvärlden) den här veckan. men som alla andra har gjort har även jag fastnat. Dels för dina texter och mycket för din stil. Jag länkar varje kväll någon, enligt mig, utmärkande blogg. Och din är ju utmärkande om någons - så jag länkar till dig ikväll och ville med det säga att din blogg är jäkligt cool! (vilket du kanske redan visste, men man ska ju kommentera när man ser någonting bra, eller hur?) /Jessica

2007-10-03 @ 22:23:08
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: namnlös

oj måste säga att jag blir en aning chokad, väger du bara 43 kg?

2007-10-03 @ 22:45:53
Postat av: Annika

namnlös - Om du läser igen ser du att det står i imperfekt, vilket ju alltså betyder att Hanna HAR vägt
43 kg. Inte att hon gör det nu.

2007-10-03 @ 22:58:38
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Rabbi von Sydow

Chips och ostbågar har ju inget med att äta att göra, det är ju inte mat ;-)
Fibrer, satsa på det.

2007-10-04 @ 02:50:53
URL: http://rabbivonsydow.blogspot.com/
Postat av: alma

hurra och lyckos dig!

2007-10-04 @ 09:10:47
URL: http://whatalmawears.blogspot.com
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag lägger inte på mig, men faaan vad det syns överallt annars då jag käkar skit - kackig hy, näringsbristspasmer & spyor, bajskaskader.. men din kropp pallar alltså trycket? Jävla ztålquinna! =)

2007-10-04 @ 09:36:19
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: ojdå

ska inte lägga mig i din kosthållning, dels för att jag inte är nån dietist och dels för att jag inte bryr mig så mycket :) måste bara på peka att det ju finns en massa andra saker än fett som är skadliga, mycke salt, härdade fetter, socker, mm. Ev. var det abstinens du kände av. Även om man har en högämnesomsättning så är det många ämnen som blir kvar i kroppen efter att "näringen" har försvunnit. Eller bajsats ut. Simma lugnt.

2007-10-04 @ 12:49:10
Postat av: ronnie

jag tror på att du käkar precis som din kropp vill att du ska äta...fett e gott och nyttigt speciellt om man har kackigt näringsupptag och galen ämnseomsättning...jag hejjar på dig så jävla hårt! du e grym!
men jag undrar bara...rätta mig om jag har fel..hade du anorexia för en två år sen...eller nån annan ätstörning som jorde att du fuckade upp din tarm mage... och i så fall fett med fetcred till dig som besgerat anorexidemonen och vågat lägga på dig! jag har också varit äckligt underviktig där brallor i barnstorlekar hängt som säckväv i röven och nej det var inte kul attha ett bmi på 14 men å andra sidan så skrämmer det mig idag fortfarande lika mycket att klättra mot ett bmi på 18... är du så stark att du övervunnit allt det där, att du vågar bli mnormalviktig liksom...bara nyfiken och hoppas att du inte tar illa upp om jag frågar elelr drar fram gamla spöken..i så fall var det inte allas meningen...
kram

2007-10-04 @ 13:09:53
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Linn

Detta var nog det mest störtsköna inlägg jag har läst på länge! Hurra, för att äta och må precis som man själv vill! För övrigt så är min mamma också galet addicted to cheeze doodles, men hon är slank och fin ändå, trots sina påsar till "mellanmål" allt som oftast. Du ska vara glad du att du kan äta såhär! En annan går upp i vikt bara av att snegla på allt gott. Njut, lev och må väl! :) (Och för guds skull, keep up the good work och fortsätt blogga. Din blogg är en klar favorit!)

2007-10-04 @ 13:18:14
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Moffy

Tack Hanna, för att du finns, för att du står emot all dietpropaganda och är den justaste förebilden för oss andra! Hipphipphurra för det!

2007-10-04 @ 13:40:29
Postat av: maria

men alltså, det enda jag kan tänka på när jag läser om vad du äter är att du förmodligen kommer att må skit om tio år. allt annat vore oerhört ologiskt.

2007-10-04 @ 13:47:42
Postat av: Hanna

Yey! i love you! fast jag är tvärtom för äter jag "vanlig" mat så går jag upp i vikt men käkar jag lite som jag vill så känns livet undebart. Kramkraaam!

2007-10-04 @ 16:04:01
Postat av: ElinL

Det jag tänker på är ju att: fett i all ära, kan hända att det är bra för somliga att äta mycket fett. Men teorierna om att vissa fetter är bra och andra mindre bra borde ju gälla för alla. Omättade fetter är ju bättre än mättade fetter osv.. En fetingavokado, fetingnöt eller fetingfisk borde ju vara bättre än en fetinggräddsås eller chips? Av flera anledningar: fettkvalitet, vitamininnehåll osv. För vitaminer borde ju vara viktigt att få i sig massor av ifall man har dåligt näringsupptag. Eller?
Det handlar inte så mycket om att jag bryr mig om vad Hanna stoppar i sig, såna saker är ju upp till var och en, utan mer om vad som verkligen är BRA eller ej.

2007-10-04 @ 17:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback