Mensdagbok

Datumet har flyttat sig! Jag som alltid tänkt att jag ska lyckas plita in en mens på fredag den trettonde.
Bry er inte om det här inlägget, jag har order från le gynekolog om att hålla koll på det här, och jag tappar bara bort anteckningsblock och sånt crap.


Bloggen tappar jag däremot inte bort, så det hela är perfekt.


Finns det någon bloggläsare där ute som har samma cykel som jag, förresten? Kan inte vi bli hemska menstrollspolare då? Typ gå ut 20 tjejer i trupp som alla har mens. Med tanke på hur kaotisk i alla fall min hjärna kan bli så kan jag tänka mig att det hela skulle kunna bli väldigt intressant, väldigt dramatiskt och ja... lite illaluktande, kanske.


Men tänk vad kul! Vi kan kalla oss MODEMENSMAFFIAN. Och inte en jävel kommer bråka med oss. Det kan jag garantera.


Schema:


11 okt 07: mens - Kaotisk ångest-PMS och extrem mensvärk.


13 sep 07: mens - Ingen PMS (HURRA!)



13 aug 07: mens - PPMD-klassad PMS i en och en halv vecka innan mensen.


Kommentarer
Postat av: fia, mensmonster

Haha, jag fick också mens den elfte den här månaden! Smärtorna var dock så jävliga att jag trodde att det var något annat innan blodforsen kom. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa åt mig att äta och dricka, jag typ: Jag kan inte räta ut benen? Jag kan inte resa mig? Sjukvårdsupplysningen: Ring ambulans.

Gjorde det dock inte, men hade varit coolt. "Det här är ekot. En 19-årig kvinna fördes akut till sjukhus med grava menssmärtor natten mot fredag. Tillståndet beskrivs av flickan själv som 'jävligt instabilt'".

Det skulle vara något. Då skulle vi kunna klippa ut tidningsurklipp och hänvisa till varje gång någon looser hävdar att det är inbillning.

Postat av: Anna

Åh, min cykel ser exakt likadan ut förutom att jag fick mens idag den trettonde.

2007-10-13 @ 15:32:51
Postat av: Meidi

Jag får mens på söndag-måndag, men om du är snäll kanske jag trixar med pillerna så vi kan mensa ihop! :D

2007-10-13 @ 15:49:23
Postat av: Cat

Hanna, jag måste bara fråga dig en sak: Är Fatale hackad? Jag vet inte, men jag har fått för mig att det där med den nya bloggaren är ett dåligt skämt. Med tanke på att era hejdå-inlägg har försvunnit och allt...

2007-10-13 @ 15:49:47
Postat av: c

jag kan mensa med dig! jag är också pms-fri varannan månad. men det vet du kanske redan eftersom jag har kommenterat typ alla dina mens-inlägg sen bloggens start :) ...det är nämligen så att min enda smärtfria vecka på månaden brukar börja precis när din mens börjar. blir alltid lättad och förvånad över att skillnaden är så dramatisk. har du någon bra gynekolog att rekommendera?

2007-10-13 @ 16:10:45
Postat av: klara j-r

jag har också mens nu, fram till på måndag unjefär.

2007-10-13 @ 16:17:44
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: Saga

Jag har också mens nu! Halleluljah! Fast jag har typ aldrig PMS, det står mina kära systrar för. Nej jag får bara en sån grym mensvärk att jag inte kan röra på mig. M, det är jättekul. Speciellt nu när jag har typ 50 graders feber och är förkyld samtidigt. yey

2007-10-14 @ 01:00:47
Postat av: Fröken Depp

Vi har nog samma cykel...Var glad att du blir apförbannad iaf. Eller glad och glad...Jag blir deppig och gråter för att mitt liv e tragiskt och vägrar gå ut. Det finns tydligen tabletter mot all sorts pms symptom. Har inte provat dem dock...

2007-10-16 @ 13:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback