Kvällens program: Kockduellen, fast med kläder!

I kvällens program så kommer vi att fokusera på kläder. Inte på vad som är trendigt eller vad du måste ha, utan vad du kan göra med dem.

Frida Fahrman och Anna Åkesson kommer till studion och ska med hjälp av second hand, nytt, en del från min garderob och kläder från deras eget håll stylat något visuellt och vågat som man kanske inte tänkt på i vanliga fall. De kommer också behöva integrera tre objekt var som inte vanligen hör hemma i en outfit.

Vi kommer att prata om olika tips, hur det är att vara stylist och modeskribent, vad de inspireras av och hur de började i branschen.

Förutom det så kommer jag och Sofia Dahlén ha en pysselhörna där vi visar upp hur du enklast gör egna snygga tryck på kläder utan tillgång till dyra material. Förutom att vi går in på det tekniska och berättar vilka färger du kan använda för olika material för bäst hållbarhet så får du tips hur du kan få till snygga, konstnärliga motiv även om du vanligtvis inte ens kan rita en proper streckgubbe! Vi kommer bland annat att göra varsin T-shirt som ni som tittare kommer att kunna vinna!

I pysselhörnan kommer vi även att ge lite tips på vad du kan göra med allehanda gamla plagg för att de ska kännas roliga igen, utan att behöva pynga ut en hejdlös massa pengar på en ny garderob!

Temat på programmet är alltså kreativitet, återvinning och skaparglädje.

Ett modeprogram som snarare liknar kockduellen och Äntligen hemma än någonting annat.

Hoppas ni kommer att titta, klockan 22:00 på ZTV!
 

Kommentarer
Postat av: damp

Superbra ide! Glom inte att lagga ut lanken efterat sa vi utlandssvenskar kan kolla. :)

Postat av: Angelica

Åh! Frida Fahrman! Henne hade jag glömt! Jag gillar henne! Tack för påminnelsen!



Dessutom så låter kvällens program mycket spännande. Men jag har inte ZTV, så jag får kolla på nätet vid ett senare tillfälle.

Och jag fyller 21 idag, kan inte jag få en t-shirt, bara därför? (Försöka duger!)

2008-04-16 @ 13:14:10
Postat av: emilie

åh, vad fint. jag brukade trycka tröjor mest hela tiden förut.

2008-04-16 @ 13:30:42
URL: http://frokenrinse.blogspot.com
Postat av: catya

går det i repris?

2008-04-16 @ 15:38:41
Postat av: Sandra

Ska bli lika intressant som dina program alltid är! :) Heja Hanna!

2008-04-16 @ 15:52:52
Postat av: olivia

Fan vad störande att inte jag har ZTV! Vill se ju. Skit.

2008-04-16 @ 18:56:00
URL: http://olivolivia.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Kommer bli väldigt bra tror jag. Du gör bra ifrån dig i TV.

Mvh, Jasmin

2008-04-16 @ 20:47:09
URL: http://cafenonsense.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback