Rosenlunds närakut ska läggas ner!

Sådärja. Nu har jag fått mitt penicillin. Kåvepenin tre gånger om dagen i tio dagar. Nu ska vi se att jag kommer hålla mig frisk och kry under inspelningarna!

I övrigt såg jag en hemsk grej som jag inte fattar att jag kan ha missat. Rosenlunds Närakut ska lägga ner! Det är fruktansvärt. De är jättebra och jag har alltid fått jättebra service där. Alla är trevliga, kompetenta och snabba. De är de enda som kunnat behandla mina halsbölder i tid. Om de lägger ner så kommer det bli skitjobbigt. Då blir det Kvalita igen där det är typ omöjligt att få en tid.

Jag vill inte tillbaks till det där att jag måste åka in akut på Södersjukhuset för halsböldsoperationer bara för att jag inte kan få hjälp i tid. Jag vill inte behöva operera min hals mer. Att Rosenlunds Närakut lägger ner är hemskt.

Jag skiter i om det är ett beslut som redan tagits. Det här måste det göras något åt. Pronto! Det är en katastrof!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tycker dom bara lägger ner ställen överallt. Skit jobbigt..

Postat av: Anna

Ja, jag bor ute i Hässelby och nu lägger de ner bromma närakut i Mars... Orka åka ända till Karolinska när man får halsfluss vafan.

2008-02-12 @ 20:51:42
Postat av: Eva

Södermalms husläkare på wollmar yxkullsg. (heter nog carema vårdcentral numera) är inte så illa. De har infektionsakut varje morron (typ för halsinf. och sånt). Lätt att få tid samma dag vid plågsamma åkommor. Yay!

2008-02-12 @ 20:57:50
Postat av: molly

borde du inte få operera bort dina halsmandlar? bort med skiten bara! jag gjorde det och no more halsbölder här inte. Sen slipper du ju käka pencillin med. lysande lösning ;)

2008-02-12 @ 22:22:43
Postat av: Annaa M

Löftet att lägga ned närakuterna var ett av dem som Alliansen gick till val på och som stockholmarna uppenbarligen nappade på i sin iver att få förändringar. Här ute i förorten kampanjades det både före och efter valet men till ingen nytta, vallöften ska ju uppfyllas...

2008-02-13 @ 13:39:28
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback