Tradera?

Jag har alltid blivit så avundsjuk på folk som verkligen är bra på det här med auktioner. Om vi tänker på hur mycket folk omkring mig fyndar på nätauktioner till sina outfits och folk jag fotat för Streetstyle-projekt har så har jag alltid undrat varför jag inte är lika bra på att fynda?

image1996


Om vi tänker min vän Martin exempelvis, han är förmodligen en av de jag känner som köper absolut mest kläder, och mestadels av dessa är riktiga nätauktionsfynd. Han har ofantliga uppsättningar med Versace-kostymer, Dolce and Gabbana-grejer och Louis Vuitton-skor. I väldigt, väldigt intressanta former och färger. Han kan hitta det sjukaste plagget från en kollektion för 10 år sedan, och sedan har han det här fantastiska plagget och är helt unik. Mitt jättefina Versace-paraply är exempelvis ett sådant fynd som Martin gjorde åt mig. Det är i ett av de mer klassiska Gianni Versace-mönstrena och jag älskar det, och det kostade bara 400 kronor. Helt sjukt!

Och jag blir så avundsjuk!

Sedan har vi exempelvis Lady Oscar, han är också en sådan där briljant nätfyndare, eller
Lina Borgenbring för den delen. Eller de galanta klubbkidsen man ser på Ace med utstickande, fantastiska plagg som ger mig ångest för att inte just jag hittade.

Jag har tänkt så många gånger på att jag verkligen måste börja vara mer på.



Så jag hade tänkt sätta en ordentlig bevakning på Tradera den kommande tiden. Internationellt orkar jag inte med. Jag kollade tidigare idag och hittade typ tre klänningar jag älskade för knappa hundralappen, men det var väldigt lite tid kvar på just de auktionerna! Om ni vill får ni faktiskt gärna tipsa om grymma personer på Tradera som brukar ha bra saker att sälja. Jag ska bli ett riktigt auktionsesse! Och ni får gärna hjälpa mig.

Har ni egna konton eller auktioner så kan ni passa på att skriva det i kommentarsfältet. Jag brukar vara hård med reklam i kommentarerna, men den här gången får ni gärna spamma. Spamma spamma spamma. Make me great. Tack!
 

Kommentarer
Postat av: mallis

hejsan

soovintage som säljare på tradera har mycket kul.

Jag älskar annars ebay! behöver du sälgare därifrån så kan jag skicka massa länkar. har provat några olika och aldrig haft några problem alls. Och tar du inte från usa så slipper du tullen.

Bra blogg förresten!!

/kram Malliss

Postat av: underbaraclara

tjejen som driver bloggen miri brukar sälja fina saker tycker jag!

2008-01-03 @ 22:43:42
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Roi

Det gäller att LEVA Tradera och Ebay. Det finns så många knep som inte den "vanliga" besökaren känner till. Jag ska fundera på om jag vill avslöja dem...

2008-01-04 @ 17:03:09
Postat av: Lina

okej. vi kan köra en rajd tillsammans. vi sniffar backe upp och backe ner efter grymma fynd åt dig hanna.

Postat av: mimmi

säljaren posterboy brukar sälja en hel del läckra klänningar och grejer. kolla in!

2008-01-05 @ 16:06:24
Postat av: STORA KATTDJUR

VI HAR FAKTISKT BARA EN VERSACEKOSTYM. BLEKORANGE MED GULDDETALJER!

2008-01-05 @ 18:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback