Exlusif!

16ejuni-dagDet blev ingen somrig uteservering igår. Jag och Martin stråkade runt till Humlegården i våra fina kläder (och hans nya, hysteriska Andrew Mckenzie) men hittade inget som var tillräkligt läckert eller eklusif! Det slutade alltså med folköl vid kajjen istället.

Jag måste nämligen medge att jag inte kan få upp det minsta goda humör när jag känner mig omgiven att dålig stil och fula kläder. Jag blir grinig och gnällig!

Efter ett tag vid kajjen så kom det dock en mycket otrevlig överraskning, vid vår plats förtöjde någon typ av lustjakt, och ut stapplar en samtling kostymklädda kvinnor och män. Samtliga av de fem kvinnorna som bar normala, svarta kavajer hade på sig fel (för tajt) storlek, och passformen var in åt helvete smaklös. Ska det vara så svårt att vackert fråga expediteten om vad som sitter bra?

Undantagsfallet är möjligtvis om man t.ex. har väldigt stora bröst i proportion till magen, men då kan man antingen välja att ha kavajen öppen (OCH ABSOLUT ALDRIG KNÄPPA EN KNAPP PÅ KAVAJEN UNDER BYSTEN! HU!) eller så kan man helt sonika beställa en måttsydd kavaj. Om det kniper i kassan (vilket jag tar för givet att det inte gör hos lustjaktsinnehavare) så kan man enkelt boka tid hos skräddarna från Thailand som gästar olika hotell i Stockholm, eller kanske beställa en på en trip utomlands!



Senare på kvällen blev det Debasers uteservering, där såg jag en person som handlat på Asos. Jag blev fnittrig. Sedan drog jag och Suzzie hem, för det var kallt och folk hade uteslutet svart på sig. SOMMAR!

Idag har jag på mig en bikinitop från Lindex, Blommig kjol från HM och ett halsband med ett sidenband och tvåradig kedja. Snart ska jag ut på stan med Alex! Tjo!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan orkar du bry dig så mycket om vad andra har på sig?!

2006-06-17 @ 12:29:15
Postat av: Hanna

Ja, somliga bryr sig om intelligens som är svårinförskaffat, jag är lite snällare och bryr mig om stil som är mycket lättare! Jag ser det som att jag är en otroligt god och sympatisk människa! :D

Postat av: Henrik

Jävla modigt att skriva ett kritiskt inlägg utan att lämna namn... Kan du inte ta lite kontrovers herr/fru namnlös?

Och det är väl förvjävla mongo att spendera tusentals kronor på en kavaj som sitter illa? Är det då inte satans jävla bra att folk som Hanna upplyser om bättre alternativ så att man slipper se ut som en korv?

2006-06-17 @ 22:05:18
Postat av: Nash

Herregud... sånt där stör mig så jävla mycket. Det finns en kvinna på jobbet som alltid köper en massa dyra märkeskläder och alltid har en eller två för stora storlekar, och dessutom har hon komplex för sin vikt trots att hon är en storlek 40 som ju är helt normalt på en vuxen kvinna... men hon klämmer sig ner i saker i storlek 36-38 och det gör bara så att hela hon ser så himla mycket större ut och allt blir bara korvigt, det är så synd!! Hon skulle se så himla snyggare och mer stylish ut om hon köpte saker som fungerade bra för hennes kropp.

2006-06-17 @ 22:25:10
Postat av: Hangglidingphotos

Very impressed!

2008-02-15 @ 09:17:50
URL: http://hangglidingphotos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback