Obsessive people

Jag har verkligen undrat varför det har kommit in så mycket taskigt i bloggen den senaste tiden, då jag inte sett att jag gjort något särskilt provokativt den senaste tiden.

Då gör jag en sökning på IP-nummer och upptäcker att, haha, allt är från en och samma individ! Det är alltså en person som maniskt gått in varje dag, lämnat taskiga medelanden, flera gånger i samma tråd för att ge intrycket av att vara olika personer, och spytt galla!

Det hela började med att han kallade en person, rättare sagt Max, för ful i bloggen. Då sa jag till honom att även om alla har olika smak, och rätt att tycka vad de vill, att det är riktigt löjliga dagisfasoner att skriva ut det på nätet. Jag menar, det finns inget gott eller konstruktivt med att vara elak mot folk. Om någon går och slår ner någon, absolut, ge dem all skit du bara kan, men här är en individ som blivit oerhört provocerad över att Max fått uppmärksamhet, och som blev sällsamt upprörd när jag kallade honom för en idiot för att han beter sig som han gör, vilket han blev otroligt provocerad över!

Han blev provocerad av det faktum att han alltså inte fick säga precis vad han ville utan att jag sa precis vad jag ville tillbaks. According to me, all is fair and dandy när det är med lika rättigheter. Och om någon är så pass korkad att de förväntar sig att min blogg, eller vilket annat medium som helst, är ett forum där man fritt kan spy galla utan att få galla tillbaks...

Ja, jag vet inte. Det är helt enkelt ganska korkat. Och snuskigt.



Här är två print screens från precis. Jag räddar den här besatta individen från att fortsätta obsessa vid sådana sjuka ting, blockar hans/hennes IP och  hoppas att den här personen gör något bättre med sin fritid, som att exempelvis gå ut och ta en öl med polarna, eller skjuter sig själv.

Det här var mycket bekräftande, tänk att lilla jag, och min lilla blogg, kan bli ett sådant heltidsmoment för någon som hävdar att jag är ful, tråkig, ointressant (speciellt ointressant!) meningslös och puckad! Det är ganska fantastiskt, att jag, trots detta, fortfarande kan få folk att bli besatta. 

Kommentarer
Postat av: Tiny

Tråkigt att vissa orkar lägga ner energi på sådant. Det får mig att må illa. Max kanske inte har ett klassigt utseende som går hem på snyggast.se, men han är fruktansvärt snygg i mina ögon.

2007-04-25 @ 20:31:00
Postat av: Hanna

Max e grym!

2007-04-25 @ 21:00:28
Postat av: Cecilia

Äh, ta det som en komplimang. Någon har blivit besatt av dig, då måste du vara helt fantastisk :)

Postat av: ToreKullgren

Några har helt enkelt för mycket fritid..

2007-04-25 @ 21:50:42
Postat av: Nina

Att folk ens orkar. Hur spärrar man förresten IP-adresser?

2007-04-25 @ 23:05:05
URL: http://fashionina.com
Postat av: Hanna P

att man orkar!

2007-04-25 @ 23:21:19
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Fröken J

Nämen usch, vad jobbigt! Håller tummarna för att det inte är en jobbig stalker! Det har nämligen tyvärr hänt mig att en tjej stalkade mig på nätet och i princip försökte ta över mitt liv, läskigt!

2007-04-26 @ 00:44:54
URL: http://betraktelser.blogspot.com
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Dessutom är alla ip-nissar då dåliga på att dölja att dom är samma, patetiska person då dom kör med samma sätt att skriva på alla idiotiska kommentarer. X|

2007-04-26 @ 07:59:57
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Sara

hahaha, jävla pucko. att folk orkar! men hanna, jag gillar dig och din stil enormt mycket! och det är jag inte ensam om. och max är helt reko han också! haha, kram på dej o ha en underbart bra dag i solskenet. puss sara

2007-04-26 @ 08:25:50
Postat av: masha

alltså, det är så lamt att så fort någon ska säga elaka saker i ens blogg så säger de typ: "fyfan du är så ful, tro inte att du är något". grow up för fan! jag promotar verkligen konstruktiv kritik men att hoppa på någons utseende är the lowest low och visar bara på bristen av intellekt.

såhär är det:

1. att gå in i någons blogg och säga att personen ifråga är ful, vad får man egentligen ut av det? mår man bättre av att säga sådana saker, eller? snacka om att de borde skaffa sig nya fritidsintressen.

2. smaken är som baken. newsflash! men att påstå att någon är skitful, när personen ifråga helt uppenbarligen inte är det är så jävla fånigt. att kommentera i bloggar och säga "du är ful" är öht jävligt överflödigt och ointressant.

3. utseendet, gud varför ska det alltid vara det mest relevanta? gives a fly. orka.

givetvis är det minst lika uttråkande och fånigt att påstå att någon är "ointelligent" eller whatever UTAN att komma med en vettig förklaring till VARFÖR man tycker det. visst att man kan tycka olika och det är ju bara bra för det kan leda till vettiga diskussioner, men sådant trams som anonyma haters håller på med... SUCK och snark.

2007-04-26 @ 09:07:36
Postat av: Ida

En del är bara.. lite bakom. Det värsta av allt är ju att dem inte fattar det själva...

Btw, printscreensen funkar inte för mig :(

2007-04-26 @ 10:12:57
Postat av: Annika

Okej, det där är en jubelidiot, så mycket är ju klart.
Men jag reagerade också på det Masha skrev, "jag promotar verkligen konstruktiv kritik..." - vilket ju är en väldigt begåvad och rationell och hälsosam åsikt, men jag håller absolut inte med. Varför i hela fridens namn har man rätt att ge - ens konstruktiv! - KRITIK till en bloggare? Jag går inte fram till en fet människa på stan och säger "Såhär kan du hantera dina viktproblem", inte heller till puckon i min klass och säger "Du är en extremt ointressant person, om du försöker att bete dig på det här sättet, klä dig såhär osv så kommer du att bli mer uppskattad". Varför inte? För att det ju är helt vansinnigt elakt och fullständigt idiotiskt. Konstruktiv kritik kan jag möjligen ta att få av en, enligt mig, MYCKET kompetent person inom sitt område, som känner mig tillräckligt väl för att göra en korrekt bedömning som är anpassad till mig som person. Varför skulle någon av er vara lämpade att ge mig konstruktiv kritik? Äcklen i min högstadieskola kom ibland fram och försökte (i all "välmening") lära mig hur jag skulle bli mindre mobbad. Fuck that! Jag tar inte "konstruktiva" råd från idioter.
En person kommenterade i min blogg, "om jag får ge dig ett litet och välment tips, så skulle det vara att inte ta ut poseringarna så hemskt mycket varje gång, väljer du en arm i midjan så kasta inte ut benen förmycket och huvudet för vinklat samtidigt." Det är ju helt sjukt. Jag får posera PRECIS hur jag vill, ingen har någonsin klagat i modellsammanhang, och när jag fotar mig själv i syfte att underhålla ska ingen människa försöka säga hur jag ska posera för att vara "lagom".
KRITISERA kan man göra människor som är idioter och bör sättas på plats. Men man ska fan inte tro att man vet så mycket bättre att man kan ge konstruktiv kritik hit och dit. Nix.

2007-04-26 @ 11:55:12
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: tedljunggren

Folk är så smarta. "Va, vadå IP-adress!?"

2007-04-26 @ 12:59:44
URL: http://tedljunggren.blogg.se
Postat av: masha

men annika, om man bloggar så får man ju anta att människor läser och har åsikter om det man skriver. that's life. visst att många är idioter som tycker om att hoppa på andra, men det var alls inte det jag pratade om. konstruktiv kritik är nyttigt om den är välformulerad och ifrågasättande på ett bra sätt. dvs inte i stil med detta: "Jag går inte fram till en fet människa på stan och säger "Såhär kan du hantera dina viktproblem"". vem tycker att DET är konstruktiv kritik? inte jag i alla fall.

jag tror att du har missförstått vad jag menade när jag sa "konstruktiv kritik". ja... jag menade knappast att det är okej att människor tipsar andra om hur de ska vara för att inte bli mobbade. suck, igen. tyvärr.

2007-04-26 @ 15:46:09
Postat av: Anonym

hahahah..folk har så jävla mycket tid asså! lol

2007-04-26 @ 17:33:36
Postat av: Missy

Good going! Du är för bra för sånt skit.

2007-04-26 @ 19:51:06
URL: http://www.missybloggen.blogspot.com
Postat av: Annika

Men Masha, jag "dissar" ju inte dig. Jag TYCKER också att det är positivt med konstruktiv kritik. Det jag försökte få fram, men knappast lyckades med i min islak, var att folk TROR att konstruktiv kritik är på det sättet jag beskrev. De tror att bara för att de ger "tips för hur man kan ändra på sig" så är det okej att vara hur elak som helst. Vilket ju är helt sinnessjukt.

2007-04-26 @ 21:11:53
URL: http://www.fatale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback