De äckliga kraven i en relation

Är ute och röker på loftgången. En av de små tjejerna som bor i huset befinner sig på loftgången några våningar under. Hon ropar den andra flickans namn, högljutt, och när hon inte får något svar börjar hon tillslut gråta. En vuxen kommer fram och frågar vad grejen är. Den lilla flickan vill att den andra flickan ska komma ut och leka. Men den andra flickan är bortrest, så den första flickan blir jättearg och skriker och gråter. Bråkar som fan.

Och så kommer jag helt plötsligt på varför jag verkligen inte vill ha en pojkvän.
För en relation, det är som det här. Gnäll, gnäll och gnäll. Alltid krav att svara i telefonen. Alltid krav att umgås. Krav, krav och återigen krav.

Det ger mig kväljningar.

Den perfekta relationen är med någon som inte ringer varje dag, absolut inte vill ses varje dag och som inte börjar gnälla när man säger att man ibland vill sova ensam. Inte börjar "buhuhu, skulle ha velat träffa dig, är ju så mysigt att sova ihop." Och även om man måste upp tidigt, eller helt enkelt inte har lust, så måste de fylla en med skuldkänslor. Istället för att bara "Ja, okej, men imorn kanske, sov gott!"

Det förstör en hel jävla relation. Det gör det.

Nej, fyfan för relationer.
Nu är jag avmattad för ett tag till, tack.

Kommentarer
Postat av: Maria

Skaffa en parner som bor i en annan stad, så slipper du kravet på att ses varje dag. Moahaha.
Det är jobbigt med distansförhållande, men jag måste erkänna att det har några fördelar också. ;)

Postat av: Maria

Skaffa en "parner", haha. Bra att jag kan stava.

2007-08-08 @ 10:55:09
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: My

Du skulle nog bli förvånad. Min pojkvän hade varit perfekt för dig! Du vet, Hanna, ju mindre klängig kvinnan i en relation är, desto mer tar mannen på sig den rollen. Om en kvinna inte suger sig fast vid sin partner som en desperat jättebläckfisk, tror mannen att hon inte älskar/är kär i honom, blir osäker och jobbig. Omvända roller. Ibland träffar man dock rätt och får en ganska balanserad relation, så ge inte upp!

2007-08-08 @ 11:13:50
URL: http://flickr.com/photos/mybrusewitz
Postat av: Fatima

Jag är av den gamla skolan och tror på att när man väl träffar "rätt" så vill man vara nära, då finns inget gnäll.

2007-08-08 @ 11:22:15
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Hedwig

Jag finns här Hanna!
Problemet är väl mest alla mononormer som finns runt hur ett förhållande och hur det "ska" se ut. Inte att den och den är mer klängig, eller att man inte träffat "rätt".
Det där jäkla kravet på "rätt". Herregud, jag är lycklig om jag träffar rätt vänner, eller partnern som är rätt för tillfället eller för alltid. Men hela den där tanken är ibland så barock och otäck att jag får kväljningar.
Så, Hanna, du skriver, är tuffare än Tuff själv, och vill ha en okomplicerad relation. I'm here ;)
Jävligt kul att springa in i dig, hoppas resten av paraden var lika fantastisk.
Kram
H

2007-08-08 @ 11:35:57
URL: http://www.gylf.se
Postat av: cc

Jag tycker snarare det tyder på att det är mer "rätt" om det är mindre krav, gillar man någon tillräckligt mycket är man mån om den personens utrymme och att inte kväva det, det är ett tecken på att man bedömer att det är värt att stå tillbaka ibland även om det är svårt. Att bygga upp ett förtroende går inte i en handvändning, men det underlättas av att den andra parten märker att man tänker långsiktigt och inte ser relationen som någon slags förbrukningsvara. Hanterar man sina egna osäkerheter med omsorg istället för att ösa ur dem hur som helst är det mycket lättare att klara ut var kommunikationen brister.

2007-08-08 @ 12:20:22
Postat av: amelie- www.couleur.blogg.se

Tack så hemskt mycket för detta inlägget Hanna! Har gått runt i veckor och tänkt om det är fel på mig? Jag orkar väl inte svara på varje sms som kommer skickandes stup i kvarten! aldrig. Och träffas varje kväll i veckan får mig också att vilja spy! Nej tacka vet jag vänner, personerna som vet var de har mig!

2007-08-08 @ 12:27:35
Postat av: Nova

Känner precis likadant, men tyvärr träffar jag aldrig några sådana killar. Killarna jag blir ihop med säger att de älskar mig efter en vecka, vill flytta ihop efter en månad och blir oroliga om jag inte hört av mig på fyra timmar. Så.. jag är singel :P Lättast så.

2007-08-08 @ 13:05:06
URL: http://splodgy.org/nova
Postat av: Erika

Där satte du verkligen ord på mina känslor! Man ÄR faktiskt inte samma person bara för att man är tillsammans och man behöver inte vara tillsammans 24-7. Everyone requires alone time, det har jag alltid hävdat.

2007-08-08 @ 13:45:20
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag har aldrig förstått detta att man känner krav i relationer. Allt är ju så frivilligt & bör väl därmed inte kännas så ansträngande som alla verkar tycka att det är.

2007-08-08 @ 14:04:39
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag har aldrig förstått detta att man känner krav i relationer. Allt är ju så frivilligt & bör väl därmed inte kännas så ansträngande som alla verkar tycka att det är.

2007-08-08 @ 14:13:33
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Johnny Scharonne

Ge inte upp ;) Jag och Pers relation är typ att vi bara träffas
på helgerna, ringer aldrig varandra och sover gärna ensamma. Både jag och han tycker vi har en bra mycket bra relation.
Det gäller bara att undvika klängisarna.

2007-08-08 @ 14:24:17
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Matte

Äh, döm inte ut relationen som idé bara för att klängisarna har numerärt övertag. Jag har ett sånt där oklängigt förhållande. Även om vi bor ihop så kan jag eller hon resa bort flera dagar utan att höras, sova i olika sängar (vi har ett stort hus) om vi känner för det och liksom ta på varandra när vi känner för det. Det är ju först då man fattar att det är rätt, när man inte behöver klänga på varandra utan kan ge varandra yta och frihet utan att noja ihop över det.

2007-08-08 @ 16:04:11
URL: http://mattematarmonster.blogspot.com/
Postat av: ida

å andra sidan kommer det väl automatiskt när man är jättejättekära, dvs i början, att man vill kramas hela tiden för att ta vara på den jättejättekära känslan som kommer lägga sig snart. det är sen pärsen kommer där allt bara blir trist och man känner varann för väl för att bli överraskad. detta är anledningen till att jag aldrig har ett förhållande mer än typ 1 vecka...

2007-08-08 @ 17:01:31
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: Nina

Det är som att läsa mina egna tankar rakt av.. Jag håller med dig till punkt och pricka :)

2007-08-08 @ 19:32:11
URL: http://lovefashion.blogg.se
Postat av: JJ

Shit vad deppigt inlägg! Att bli kär och att vilja vara med någon (utan att bli klängig för det) är ju
något av det bästa som finns i livet. För mig har det aldirg känts jobbigt när mina tjejer vill sova hos mig varje natt. Snarare underbart.
Men alla är väl olika.

2007-08-08 @ 19:36:37
Postat av: sofia

Håller med..

2007-08-08 @ 20:26:49
URL: http://sofiaw.wordpress.com/
Postat av: Jim

Du har för hög IQ för att bli kär, tyvär.

2007-08-08 @ 23:27:49
Postat av: anna

åh usch det låter ju hemskt. men så sant. men jag tror att jag är rätt klängig, en sån jävla needy girl. och jag känner mig äcklad när jag är det. fan. jag är också singel haha.

2007-08-09 @ 09:35:40
Postat av: toker

fast då är det väl fel på själva relationen om det är så? Finns ju relationer där båda ger och tar, där man är lycklig. Inte för att min är så just nu, men det finns säkert de som har det så.... eller nåt :)

2007-08-09 @ 11:28:36
URL: http://toker.blogg.se
Postat av: Elin

Du har nog aldrig varit kär skulle jag påstå.

2007-08-09 @ 14:41:40
Postat av: Karin

Han finns

2007-08-09 @ 17:44:17
URL: http://www.myspace.com/karinknape
Postat av: Sweetangel

vadå krav det är inga krav det är ju underbart att vara kär och att någon vill vara med en, ringa en och
sova med en, jag är kär och jag älskar att ligga och kramas med min kille, blir jätteglad då han ringer ovh vill vara med
mig då känner
jag mig älskad.
Man väljer själv om man vill
ha ett förhållande
Jag vill det.

2007-08-10 @ 00:01:10
Postat av: CARY

du vill så jävla gärna ha en pojkvän!

2007-08-11 @ 15:33:51
Postat av: Josefine

Håller med som tusan! Tack för att du klär mina tankar i ord. xD

2007-08-11 @ 15:45:08
Postat av: Elias

Var detta ett ironiskt inlägg?
"Den perfekta relationen är med någon som inte ringer varje dag, absolut inte vill ses varje dag".
Vad är det då för relation om man inte ska ses?

2007-08-11 @ 18:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback