Spegelmin

image1349
image1350
image1351


Det här är mina spegelminer. Det är så jag känner mig själv. Det är så jag tänker på mitt eget utseende. Det är så jag trivs.

Men jag ser inte just ut såhär på något annat foto, aldrig någonsin. Nej, jag ser ut som en fjollig sminkad liten 9-åring. Vafan är grejen med det egentligen? Bilden i mitten, trots minspel, är nog den jag kopplar samman mest med mig själv. Det är så jag ser ut i min egen skalle.

Tycker att det är aningen obehagligt att jag med högsta sannolikhet inte ser ut så för andra. Fyfan för spegelminer vs verklighet, som att höra sin röst inspelad, det är ett terrorslag varje gång. Inte fult - Bara så himla fel. Inte sig själv.

Kommentarer
Postat av: fen

Översta bilden tycker jag mest om :) ... okej, kanske fel svar nu när du ser dig själv som på bilden i mitten, meeen nu är det så. :)
Ja, det är nog så för de flesta av oss att man har en inre bild av hur man ser ut och den ter sig ofta lite annorlunda än den känsla och mimik man förmedlar till andra eller en kameralins. Att du kan få fram hur du själv ser dig när du spegelposerar är väl inte så konstigt, det är ju du det också.
Den där bilden man har inom sig hur man ser ut, det blir ännu svårare när man blir äldre med att koppla samman verklighet med den inre bildkänslan av sig själv. Vem faaaan är den där jävla tanten som står där på fotot??? Så ser INTE jag ut - så känner jag ofta numer när jag ser mig själv på foto. Bilden av mitt vuxna jag formades antagligen i mitt inre runt 20+, och den har inte åldrats därefter :)) Tyvärr har både spegel och kameran envisats med att påstå motsatsen :-/

Postat av: Maddiie : )

Är det där du? Vad snygg du är!

2007-08-30 @ 09:42:39
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Elin

åh, jag håller med. Jag får identitetskriser och tappar all uppsamlad självkänsla så fort jag ser mig själv på bild. Ibland när man har varit full vid fototillfället kan man dock känna igen sig.. Vet inte varför. Måste bero på avslappningsgraden.

2007-08-30 @ 09:48:24
Postat av: Smartasmia

Såsomienspegel, bah:-) Och jag gillar dina spegelminer - fast du är allra finast i verkligheten!

2007-08-30 @ 09:49:44
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har precis samma problem, speciellt att se sig själv från sidan eller bakifrån, något som inte händer så ofta i platta speglar, är en obehaglig upplevelse.

2007-08-30 @ 10:25:14
Postat av: Amanda

Usch, har själv tänkt exakt samma sak!

2007-08-30 @ 12:29:26
URL: http://amandaelinmaria.blogspot.com
Postat av: lina

tack för rolig läsning, varje dag! jag gillar din blogg! jag har länkat till dej, hoppas det är ok?

2007-08-30 @ 12:33:34
URL: http://www.liiinan.blogspot.com
Postat av: Sassy

Fan vad snygg du är!!

2007-08-30 @ 21:12:54
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Johnny Scharonne

Thåström igen - mitten bilden. Och lite Charlie Chaplin över stilen. Androgyn och snygg, helt enkelt.

2007-08-30 @ 22:25:34
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Karin

Vad fin ansiktsform du har... :)

2007-09-01 @ 19:58:15
Postat av: Meidi

På sista bilden ser du PRECIS ut som Ambra. Wtf!

2007-09-03 @ 00:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback