Jag har inte tvättat på 2 månader

Alltså.

Jag har inte tvättat nu på två månader.
Det är lugnt, mina garderober är fortfarande fullsmockade av rena kläder, and so is der byrålådor. För att jag har så satans mycket kläder. På underklädsfronten börjar det bli lite knapert, jag har typ en vecka kvar, men ändock!

Jag vill inte tvätta. Jag hatar att tvätta. Jag hatar alla former av hushållsbestyr som inte innefattar att hamra, banka eller borra. Jag kan skruva med avloppen också. Sånt är jag bra på, men jag kan inte stryka kläder eller... ja, jag har nog aldrig gjort en vettig dosering på tvättmedlet i hela mitt liv.

Jag tittar alltid panikartat på paketet med tvättmedel. Och sedan på det där hållet. Så tittar jag fram och tillbaka, fram och tillbaka, och sedan dunkar jag i... jättemycket tvättmedel. Sedan pustar jag ut i min panik och häller i minimal mängd Sköljmedel. Eller en vettig mängd, kanske. Jag är lika handikappad som de där männen på TV som får leva utan sina fruar ett tag.

Men nu har jag så ohyggligt många tvättkassar. Så ohyggligt många. De ger mig panik. Men jag vill inte tvätta. Men det är äckligt med en massa smutstvätt, och äckliga saker gör mig ledsen!

Så jag funderar på att vara så ohyggligt snobbig att jag helt enkelt anlitar hemhjälp som kan tvätta åt mig. Bara en gång i månaden. Det räcker bra. Och det är helt klart värt det. Så slipper jag denna helvetiska pina med att hänga, hänga, stryka, dona, fippla och allt sånt crap.

GUD! Jag behöver en pojkvän. Alla mina killkompisar kan sånt där. Jag kan hamra och killen kan tvätta. Perfa.
 

Kommentarer
Postat av: cissi

ja tvätta är inte kul men när det väl är gjort så får man en sån skön känsla för då vet man att det är LÅNGT kvar till man behöver göra det nästa gång! sweeet!

Postat av: Rockdoll

Jag kan inte heller tvätta, jag fattar inte heller hut mycket medel man ska ha :(
Tur att jag bor hemma :D

2007-12-03 @ 15:03:58
URL: http://Rockdoll.webblogg.se
Postat av: emzi

Jag har aldrig använt en tvättmaskin i hela mitt liv. Min mamma kan oroa sig för hur det kommer att gå sen när jag flyttar hemifrån. Jag menar jag hatar att diska oxå, och jag får ont i ryggen av att dammsuga.

Hemhjälp har jag knappast råd med.

2007-12-03 @ 15:07:18
URL: http://emmelemzi.wordpress.com
Postat av: Elin

Men det finns väl typ tvättomater, eller vad de nu heter?

2007-12-03 @ 15:11:28
Postat av: frida h

å jag som älskar att tvätta... kanske inte just tvätta, men känslan av att hänga upp de rena plaggen på galgar för att torka och sedan vika ihop dem i prydliga högar för att uppnå ett organiserat klimax är obeskrivlig.

2007-12-03 @ 16:36:14
URL: http://fridahs.webblogg.se
Postat av: Rebecca

Skaffa hemhjälp för att du inte orkar tvätta alla dina kläder? Hahahahahaha. OMG så omoraliskt! Det finns tvättställen på stan där du kan lämna in din tvätt åtminstone. Om du orkar bära kassarna.

2007-12-03 @ 17:46:49
URL: http://dagsrit.blogspot.com
Postat av: Hanna fridén

Rebecca: Varför är det omoraliskt? Det är ju inte så att jag tvingar en slav att tvätta, utan jag anställer någon som jobbar med tvätt och städning. Enda skälet till varför det skulle vara omoraliskt vore ju om det var skamfyllt och hemskt att jobba med det, och DET tycker jag är en mycket dålig attityd! En städare och dennes jobb är precis lika mycket värt som vilket annat jobb som helst, och ska värderas därefter.

2007-12-03 @ 18:07:34
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: K

Åh, tänk om vi var sambos, det hade varit så bra just nu! Jag sköter gärna tvätt och mat och städning när det verkligen behövs, men det har varit så jäkla jobbigt med allt som behövs borras och sprikas och sättas upp på väggar här i nya lägenheten. Uschuschusch.

2007-12-03 @ 18:44:36
Postat av: Sofia

Jag skulle lätt tvätta någon annans tvätt mot betalning! Det finns ju betydligt tråkigare jobb än att tvätta!

2007-12-03 @ 20:26:46
Postat av: Lovisa

jag kan tvätta åt dig. jag har alltid haft en hemlig dröm om att vara hembiträde (inte)! men jag är grym på att tvätta.

2007-12-03 @ 20:37:31
URL: http://lovisasblogg.tjejsajten.se
Postat av: ida

men...om du känner på dig att det är så mycket tvättmedel...varför tar du så mycket då?
jag brukar istället överdosera mjukmedel. för jag vill att mina kläder ska vara så mjuka som möjligt. som balsam typ. det är lätt att överdosera.
om jag tar för lite eller mycket tvättmedel har jag ingen aning om... men jag tar lite på känn.. och det har jag gjort i fem-sex år nu. :/

2007-12-03 @ 21:11:37
Postat av: Ikik

Det finns något slags tvättmedelsbollar som man kan köpa som man bara fyller med tvättmedel och så är det ungefär lagom mycket. Annars kan du prova med ett decilitermått, det brukar stå på tvättmedelspaketet hur många dl/l vattten som behövs.
Fast jag ska väl inte säga något, min pojkvän tycker jag tvättar så dåligt att han omyndigförklarat mig på det området och tagit över det helt, men jag tror att han framförallt tycker att jag hänger kläderna fel.

2007-12-03 @ 22:38:08
URL: http://floraochblogg.blogg.se
Postat av: pernilla

ah fan. tvatta klader ar den ENDA hushalls sysslan jag nagonsin gillat. har alltid lyckats trana mina man till att gora allt annat. nu bor jag i thailand sa jag behover inte ens tvatta. har kommer de i en pickup och hamtar skiten och lamnar tillbaka struken och fin.
saa, om du verkligen hatar att tvatta och inte hittar en snubbe som
kan gora det at dig: flytta till thailand.

2007-12-04 @ 11:46:29
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Julia

Hej, hittade nyligen till din blogg. Jäklar vad upplyftande, helt enkelt enkelt och bara rent och inga krusiduller.
väldigt bra. tack.

2007-12-04 @ 17:30:02
URL: http://pikadoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback