Katarina Ekblad

image1924


Det här är Katarina Ekblad. Hon är en av de människorna vars vänskap jag är mest glad över att jag stiftat i mitt liv. Jag älskar henne, som man älskar vissa vänner. Hon är viktig för mig. Och idag är hon min inneboende.

image1926


Katta och jag började känna varandra bättre en dag när hon kom på förfest hemma hos mig. Innan hade vi bara varit extremt ytliga bekantskaper. Jag visste inte mer om henne förutom det faktum att hon jobbade på SF-bokhandeln, alltid hade lustiga hårkreationer i multifärgade plastdreads och att hon var liten, sisådär 157 cm lång.

Men det var första tillfället vi verkligen talades vid, och jag började upptäcka vilken fantastiskt strålande människa hon var. Vid det tillfället träffade jag en man vid namn Martin som jag var kär i, och samtidigt träffade jag på Katta, som jag fick en kraftig, vänskaplig kärlek för. Om vi då jämför kärleken jag hyste till Martin och den jag hyste för Katta så var ingen av dem större än den andra - bara olika.

Jag kunde träffa Martin och Katta ringde, och vi kunde sitta i telefon i en och en halv timma meda han pockade irriterat på mig.


Katta är fantastiskt. Hon är klok. Smart. Tänker snabbt och kan se saker ur oändligt många perspektiv. Precis som jag är hon feminist, och vi kan sitta i timmar och diskutera politik ur olika synvinklar. Vi lär varandra mer vid dessa tillfällen än vad man annars kanske gör på ett halvår.

image1925
Stureplan.se

Hon är även laktosintolerant - men skiter helhjärtat i det! Hennes tarmproblem går garanterat att jämföra med mina egna, och hon är nog den enda jag känner som talar mer om sin tarm än vad till och med jag gör. När vi går ut tillsammans är vi inte Hanna och Katta. Nej, vi är de dampiga, feministiska tarmdrottningarna.

Sedan kan vi låna varandras kläder och skor. Höhö. Och det är ju något som till och med går att värderas i PENGAR.

image1927


Vad finns det för poäng här? Ingen alls egentligen, förutom att bedyra mina känslor. Katta är min vän, och jag älskar henne. Vilket är kanske varför hon har över femtio inlägg i den här bloggen där jag nämner henne. Hon ska fanimej få börja gästblogga. Ni skulle, utan tvivel, älska henne också.
 

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Härligt, härligt. Fantastiskt med sådana människor!

Postat av: Victoria

Sista bilden är ju hur cool som helst. Den borde sitta på din vägg därhemma. Din kompis är för övrigt skitsnygg! Jag vill också pierca läppen! Och jag som hade glömt de tankarna... suck.

2007-12-19 @ 20:29:28
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Pollyanna

Benämningen " de dampiga feministiska tarmdrottningarna" är fantastisk.. :D

2007-12-19 @ 21:21:49
Postat av: Anonym

OCKSÅ???????

2007-12-20 @ 18:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback