Onani och stolthet

Queerdiktatorn kom just in och ifrågasatte en tråd här på bloggen. Queerdikatorn hävdade väl mer eller mindre att det var löjligt att tävla om vem som började onanera tidigast, och hävdade att uppmuntring till onani var lika skadligt som förbud.

Helt citat:

"När folk började onanera är ganska ointressant i mina ögon. Folk börjar onanera i olika åldrar av olika anledningar. För mig låter det som vissa som kommenterar tävlar om vem som har längst kuk typ. Jag har heller inte hört några moralgrejer på de närmsta 100 åren om när folk ska börja onanera. Ingen går och frågar föräldrarna om de får onanera så alla börjar när de själva är redo. Att uppmuntra barnet att onanera tror jag är lika skadligt som att förbjuda det."


Jag håller verkligen, verkligen inte med. Att se tjejer tävla om hur tidigt de onanerade, ja, precis som man jämför vem som har störst penis - ser jag som extremt befriande. Hur många tjejer är det som faktiskt är stolta över sin onani? Vissa, ja. Och de ses som skräniga. Är det något som folk gör i allmänhet? Nej. Onani talas mindre om än vad sex gör. Det är mer tabubelagt att tala om onani än sex. Ja, man kan säga "klart att det är okej att onanera.", men hur många säger egentligen "jävlar vilken bra onanisession jag hade igår!" jämfört med "åh, vilket bra sex jag hade igår!"

Hur många?
HUR MÅNGA?
Och hur vanliga, vettiga och sansade anses dessa vara? Inte särskilt.


Jag har flera tjejkompisar som aldrig onanerar överhuvudtaget. Visst, de vet att det är okej att onanera, men de känner sig fortfarande dumma när de gör det. Visst, de har läst i hundra olika KP-liknandegrejer att det är helt "normalt", men talas det om i normal samtalston? Eh, nej. Det låter så här.

"Det är helt normalt att onanera och när man börjar är helt upp till en själv. Det är alldeles normalt och man ska inte känna sig konstig för det. Det är heeeeelt natuuuuuuurligt och heeeeelt noooormaaaalt och iiiiiinte feeeeeel. Bååååde tjejer och kiiiilllar gör det och det är heeeeelt natuuuurligt och nåååårmaaaalt."

Ja. Okej. Tack för att ni upprepar hundra gånger att det är normalt i en väldigt skrämmande och psykotisk röst. Uppmuntrar säkert flera. Säkert. Tror jag nog. Folk blir säkert uppmuntrade. Eller, eh, inte.


Jag har också flera, flera tjejkompisar som aldrig upplevt en enda orgasm i hela sitt liv. Det är i princip samma tjejer som aldrig onanerat. De flesta av de här tjejerna blir också stela när de väl har sex. De känner inte sin egen kropp. De vet inte vad de gillar förutom ren mental stimulation. De vet inte vad det är som får deras upphetsning att rinna över koppen och leda till en, ja, en jävla orgasm!

Jag ser gärna att tjejer tävlar om vem som började onanera först eller vem som gör det mest. Det är fantastiskt att se folk vara stolta och skryta om det här. Så länge man bara viskar och säger "Det är naturligt, det är okej" så är det inte en enda jävel som har rädsla inför det hela tro att det är naturligt eller okej.


Det krävs stolthet. Det krävs skryt.

Jag är så stolta över er för att ni skryter om det. Ni är framtiden. Ni är vägledningen för unga tjejer. Ni är de som håller i den jävla fanan för en ny generation kvinnor som kommer att ha precis lika lätt för att få orgasmer som killar. För tjejer som utan besvär kan hänge sig åt sig själva i flera timmar i sträck om de så önskar. För tjejer som vågar lära känna sina egna kroppar. För tjejer som vågar ta för sig i sängen och minsan inte nöjer sig med "lite närhet" eller "intimitet", utan som förihelvete vill få en jävla orgasm också!

YOU GO GIRLS!


Idag onanerade jag tyvärr bara två gånger, hur många gånger har ni onanerat idag? Kom igen, nu tävlar vi, nu SKRYTER vi bannemig för i helvetet! Den som onanerat mest vinner!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ingen alls hitills! Men nu ska jag hoppa i badet och göra slag i saken!

2007-12-18 @ 21:59:28
Postat av: karin

jag onanera också idag! det var en fin stund med mig själv ;D tyvärr bara en gång ;(
men jag kan göra det upp till fem gånger på en dag ;) weeeeeeeeii.

2007-12-18 @ 22:03:50
Postat av: Stina

Bra Hanna! Jag tycker om dig mer och mer! Jag har aldrig tänkt på det men faktiskt blir man inte sugen på att exprimentera med sig själv av att veta att det är normalt. Jag höll tyst länge om att jag onanerade fastän jag tyckte de var det coolaste jag någonsin upptäckt. Därför har jag sagt åt min lillasyster att hon gärna får låna orgasmboken av mig, vilket btw är en asbra bok! Och jag kan, skamset erkänna att jag inte onnat sen förra veckan, jag är så ocool :(

Postat av: Maria

Jag onanerar väldigt sällan faktiskt, har helt enkelt inget större behov av det. Och så tycker jag ofta att sex med partner är så mycket bättre ;)

2007-12-18 @ 22:13:03
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Annika

Jag onanerar väldigt ofta faktiskt, och har även partner (för de som kanske tror att onani ENBART är ett jävla substitut för annat sex) Det blir min egna stund för mig själv och något jagvärderar ordentligt! Heja onani!

2007-12-18 @ 22:16:14
Postat av: Caroline

Jag kommer inte ihåg om jag gjort det idag..fast jag gjorde det efter midnatt igårkväll..det räknas va? Jag kom så många gånger att jag inte kunde sova sen...skit också..det händer jämt! Men annars blir det oftast en session om dagen..med ett helt gäng orgasmer förstås! Prova att göra det på morgonen innan ni går upp, om ni är som jag och blir pigga..skitbra en seg morgon!

2007-12-18 @ 22:27:56
URL: http://carolined82.deviantart.com/gallery/
Postat av: CommanderKeen

skitbra inlägg!! D: jag ser fram emot den dagen då sexualkunskapslärarna pratar om onani istället för fortplantning och "hur ett barn blir till". vafan, varenda unge som har sexualkunskap vet ju hur ett barn blir till, vad dom inte vet är att sex är nåt annat än avel eller porr. D:

2007-12-18 @ 22:30:50
URL: http://commanderkeen.webblogg.se/
Postat av: julia

you go girl!!!!

2007-12-18 @ 22:35:07
Postat av: rosanna

Du är så bra! Helt fantastisk! Alla människor i världen borde läsa din blogg. Du säger så kloka saker, hela tiden.

2007-12-18 @ 22:39:49
URL: http://rosannaa.blogg.se
Postat av: Johanna

heja Hannah, jag bräcker dig.
3 gånger och jag har jobbat i 8 timmar! Tjingeling.

2007-12-18 @ 22:44:11
URL: http://www.disktrasa.tjejsajten.se
Postat av: Ville

Heh jag vinner, 5 gånger already. Tjejer ni ligger fortfarande lite efter oss killar på den fronten. Bra text dock, jag försöker få människor och speciellt kvinnor i min omgivning att slappna av lite när det gäller det sexuella.

2007-12-18 @ 22:50:45
Postat av: Zabina

efter detta inlägg vill jag fan onanera mera. Jag och min pojkvän har inte träffats på en och en halv månad, innan det har vi hadt regelbundet sex i över två år. ABSTINENST!!!!!!!!!! Jag ska nog onanera nu! HAHA

2007-12-18 @ 23:02:28
URL: http://zabinaa.blogg.se
Postat av: klara j-r

jag tycker att denna säger ganska mycket om hur tjejers orgasm uppmärksammas i samhället:
http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/och-sa-var-de-bara-99-kvar-eller%e2%80%a6-vanta-nu%e2%80%a6
det borde uppmärksammas mer!

2007-12-18 @ 23:03:04
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: damp

FAN, har varit för trött idag. Men rekordet är sju gånger på en dag. Och det var en vanlig dag dvs inte när jag satt hemma och ugglade en hel dag.

Kan även informera om att jag har en dildo som heter Kilroy. En av mina killkompisar sa att den måste ha ett namn och kom fram till det lustiga "Kilroy was here". Det tyckte jag var coolt! Men ja, jag är öppen med min onani önskar att fler vågade! En av mina killkompisar sa surt när han skulle sova i min säng att han inte ville sova på dildons plats... kanske glömmer Kilroy framme lite för ofta. HAHAHA!

Sjukt roligt skrivet: "Ja. Okej. Tack för att ni upprepar hundra gånger att det är normalt i en väldigt skrämmande och psykotisk röst." Var tvungen att översätta det till engelska för en kompis. Det missade något i översättningen...

2007-12-18 @ 23:17:36
URL: http://damp.wordpress.com
Postat av: Marlene

Jag minns inte när sist. Så jag förlorar nog :(

2007-12-18 @ 23:21:11
Postat av: Queerdiktatorn

Jag visste att du skulle bli rasande över detta. Jag sade inte att man inte ska uppmuntra KÖNSMOGNA människor att onanera, jag sade att man inte ska uppmuntra BARN att onanera. Små barn oavsett kön. Alltså att man inte ska skynda på den sexuella utvecklingen.

Jag tycker både killar och tjejer börjar med sex alldeles för tidigt i åldrarna nu förtiden, att det tävlas alldeles för mycket i sexualitet, att det är alldeles för mycket sexploitering i tidningar etc. Det jag sade att i mina ögon var inte det intressant att se folk snacka om vad de gjort - varken på tumanhand eller med egen hand. Jag tycker folk pratar alldeles för mycket om sex och jag tycker det är synd när en sån känslig grej blir till en tävling och statusgrej. Alla har inte lika mycket sexdrift och folk tycker synd om asexuella och tvingar in dem i "det lyckliga sexlivet". Om man inte har massor av sex, onani och partnerbyten är man visst en loser nu förtiden. Det blir inte bättre bara för att kvinnorna ska visa att "de" är lika sexfixerade som männen och börja mäta klitorisar. Möjligtvis mer jämställt, men jämställt DÅLIGT.


Jag har ingen erfarenhet av tjejer som inte onanerat för jag pratar inte sex med mina vänner, däremot har jag haft ett manligt ex som inte onanerade.
jag tror det är viktigt att onanera om man vill ha
ett bra sexliv - antingen med sig själv eller med någon annan. Men om man väljer att inte ha sex - varken med sig själv eller någon annan eller med män eller kvinnor eller whatever - så ska det inte ses som att man är feg eller dålig. Valet att vara asexuell är viktigt. Det är nog många tjejer och killar som tvingar sig själva att bli av med oskulden i "rätt tid" - vem som var först, vem som är störst... Jag tror det är dåligt för sexualiteten att jämföra sig själv med andra.

2007-12-18 @ 23:38:57
URL: http://queerdictator.wordpress.com
Postat av: s

Okej.. mitt rekord är 21 ggr på en kväll, sen orkade jag varken räkna eller onanera nåt mer den kvällen.

2007-12-18 @ 23:44:36
Postat av: Amanda

Wow vilket inlägg!
Jag har aldrig läst din blogg tidigare men efter det här blir jag stammis!

2007-12-18 @ 23:54:32
URL: http://ovanmolnen.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej! Har du något tips på julklappar till en 15-årig kille?

2007-12-18 @ 23:55:11
URL: http://accordingtosandra.blogg.se
Postat av: mazon

Grymt bra inlägg Hanna!
1 gång idag bara för min del (hittils), men det gav ju självfallet en hel rad med orgasmer. och lite extra energi
för
resten av dagen(natten)

ONANERA MERA!

Och till Ville. Vi kan ju få multiblaorgasmer som varar i flera minuter upp till timmar. Jag tror att en sån omgång som vi ofta får slår dina 5 ansträngningar idag ;)

2007-12-19 @ 00:32:13
URL: http://inyourfacemf.wordpress.com/
Postat av: ceecee

jag onanerar nog en gång per dag tror jag...ungefär, hinner typ inte mer.
onani är också anledningen till att jag vid 21 års ålder fortfarande inte haft sex med någon, jag kan liksom bäst själv.

angående queerdiktatorns inlägg här; jag började onanera vid 10 års ålder tror jag. och jag är av den uppfattningen att ju tidigare man lär känna sin kropp och sexualitet, desto mindre har man ett behov av att bekräfta sig sexuellt.

heja hanna förresten. :)

2007-12-19 @ 01:13:03
Postat av: Emma

http://skinheadxbarbiedoll.blogg.se/
Har mensblod och binda i sin blogg!!!

2007-12-19 @ 05:47:33
URL: http://www.nogg.se/allright
Postat av: Anki

cool blogg!!

2007-12-19 @ 07:00:09
URL: http://www.markman.be
Postat av: Stina

Ska väl ta tag i saken och skryta med mitt rekord, 15 ggr på en dag. Försök slå det ni ;)

2007-12-19 @ 08:24:46
URL: http://gullstina.blogspot.com
Postat av: Josefin

Fan vad bra att det finns någon som gör det du gör.
Du är grym!
Nu ska jag onanera, hej hej!

2007-12-19 @ 08:27:56
Postat av: Mikusagi

I högstadiet blev "vi tjejer" uppmuntrade att onanera. Jag tyckte att det kändes jobbigt, för det lät faktiskt mer som ett tvång.
"Gå och onanera nu så att ni kan må bra i framtiden! Annars hajjar ni aldrig hur ni vill ha sex och då mår ni dåligt"

2007-12-19 @ 09:29:09
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: H

Klockrent inlägg! Mera skryt!

2007-12-19 @ 10:08:18
URL: http://haloslippingdown.blogspot.com
Postat av: Terese

Word sister! Ditt inlägg gjorde min dag. Det är en jävligt viktig debatt!!

Själv kan jag komma hur många gånger som helst när jag onanerar på grund av en viss knipteknik jag övat till mig!
21 gånger, s?? Jag är uppe i nåt liknande men man ORKAR ju fan inte mer även om man kanske skulle kunna. Haha

Kramar

2007-12-19 @ 11:00:42
URL: http://tackytess.blogspot.com
Postat av: Johnny Scharonne

"Att se tjejer tävla om hur tidigt de onanerade, ja, precis som man jämför vem som har störst penis - ser jag som extremt befriande. "
Jag håller verkligen INTE med. Det är inte befriande att tävla i sexupplevelser eftersom alla upplever dem olika. Att prata om onani är en helt annan sak än att "tävla" och "skryta" om onani. Precis som att tävla i vem som först fick ligga, vem som har haft mest partners, först onanerade och fick flest orgasmer/mest sperma. Självklart så har kvinnor rätt att vara "lika dåliga som männen" i den frågan. Fast varför påstå att det är något bra?

"Och till Ville. Vi kan ju få multiblaorgasmer som varar i flera minuter upp till timmar. Jag tror att en sån omgång som vi ofta får slår dina 5 ansträngningar idag ;)"
- jag vet att det nog är skämtsamt från Mazons sida, men grejen är att man inte kan jämföra folks njutning och kvalitet på sex.

och till Sandra: Är 15-åriga killar en egen art som kräver egna julklappar eller? Du kanske har bäst koll på vad han gillar om du känner honom. Eller vill du att en främling bestämmer en julklapp åt honom baserat på vilken ålder och vilket kön han har?

2007-12-19 @ 11:58:39
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Perny

En kommentar till bland annat queerdiktatorn och överhuvudtaget kring kön och onani.

Kvinnan, flickan har precis börjat få ett eget kön. Under historiens gång har vi alltid varit motsatsen till männen och endast "inte haft snopp". Nu har namnet snippa kommit och det finns några medvetna föräldrar som faktiskt försöker uppfostra flickor och pojkar lika när det kommer till könsindentitet.

Vad man menar med att uppmuntra barn till onani kan vara lite olika, men det görs ganska tidigt med pojkar och har gjort det under många år, några har börjat med flickornanu. Det jag talar om är då alltså att när den lilla bäbisen ligger på skötbordet och intresserat sträcker sig efter sitt kön så har man under alla år uppmuntrat pojkarna genom att säga "nä men, har du hittat din lilla snopp, tycker du det är roligt att leka med den, ja titta där är snoppen" när en flicka har gjort samma sak så har man utan benämning tagit den lilla flickans händer bort från könet.

Redan denna reaktion är en uppmuntran eller ett omedvetet förnekande till barnets egen könsidentitet.

Inte konstigt att det varit mer naturligt för männen att lära känna sig själva genom att prova och leka med sina orkan redan under tidig ålder, och för flickor att ha en spärr som säger att "nä, den regionen är inte helt ok för mig att utforska" det har vi ju alla fått lära oss jättetidigt, innan ett års ålder, och det sitter kvar.

2007-12-19 @ 12:13:32
URL: http://theperny.blogspot.com
Postat av: Maria

I mina öron låter skryt om onani i frigörelsesyfte lika krystat som "det är nooormaaaalt". I båda fallen gör man en grej av det, och det borde inte vara, tja, värsta grejen.

Över huvud taget kan jag bli så trött på att man förväntas vara så öppen med sina sexuella aktiviteter. Fan att folk aldrig kan ha någon balans - förut skulle det hållas tyst om, och nu ses man snarare som hämmad om man inte snackar. *kräks*

Jag har inget emot att lyssna på folk som vill prata/skriva, men för min egen del är det privat. Inte så att jag tycker att det är värsta hemligt eller pinsamt eller något sådant, jag har bara noll intresse av att snacka om min onani eller mitt sexliv med någon som inte är inblandad i det.

2007-12-19 @ 12:30:08
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Hanna Fridén

Queerdiktatorn: Varför vill du hävda att jag är rasande bara för att jag tar upp ämnet och diskuterar det? Är det för citatet? Hade du hellre stått anonym? Jag förstår inte. Jag tycker att det är fullt normalt att diskutera saker, och olika åsikter i frågor är, i alla fall för mig, varken synonymt med hat eller ilska.

Men, till saken.

Den fokus vi ser på sex idag handlar inte om sex baserat på individen. Det är porrfilmer där alla antas ha samma smak (killarna är studs och tjejerna horor, den stereotypen) och folk antas tryckas in i samma mall (precis som din kommentar angående asexuella!) vad jag ser som viktigt är att förstå att vi alla är olika och vi måste fokusera mer på individerna i sig, och låta dem njuta, eller inte för den delen om de inte vill, istället för att pusha och pressa på gamla könsnormer och tabun.

Att uppmuntra till att onani är normalt betyder inte att en frånvarande sexlust är minimal. Börjar vi se det så, och man inte får uppmuntra till något annat, så pushar man rakt in i samma mall. Om någon vill onanera så måste de få förstå att andra gör det också, och inte få höra "USCH, gör ALDRIG så igen!" som en av mina vänner fick höra av sin mamma när han blev påkommen med sin onani.

Jag vet om problemet med asexualitet. Jag tror till och med att jag tagit upp det i bloggen. Sexmässigt har jag talat mer om avhållsamhet än något annat i bloggen, och det här är första gången jag talar om sex på ett uppmuntrande vis. Jag tror inte att jag, i och med det, gör mig skyldig till att få asexuella att må dåligt. Jag har sex mindre än en gång i halvåret, det är inte ovanligt att det går flera år mellan gångerna heller.

Jag är en individ som knappt haft sex alls i mitt liv. I långa perioder har jag varit helt asexuell. Jag vet vilken oförståelse man blir bemött med. Folk har, överlag, lättare att ta hetero, bi och homosexualitet som ett faktum: Men svårare att relatera till asexualitet, och folk tar oftast för givet att asexualitet beror på trauman eller dåliga sexupplevelser då de inte själva kan relatera till ett liv utan sexlust. Och det är synd, väldigt synd.

Däremot vägrar jag, trots min egen bristande lust, att förringa något jag tycker är viktigt. Det vill säga tjejers stolthet i att få njuta.

Jag vet inte om det jag vill säga går fram tydligt, för säkerhetsskull försöker jag göra en sammanfattning: Det finns inget likartat sätt att behandla sexualitet, vi är alla olika, och bara för att man tar upp en sak så innebär det inte att man automatiskt sparkar på någon annan.

Det är lite som att säga att jag, om jag fokuserar på en sak i samhället som är orättvis mot kvinnor, automatiskt blir en manshatare för att jag inte fokuserar på en fråga som är orättvis för killar. Jag kan inte göra allt, men tillsammans kan vi ta olika delar.

Lustigt nog har jag aldrig blivit beskylld för att uppmuntra 1800-talsideal när jag talat om min avhållsamhet, men det första inlägget där jag talar om sex tas det för givet att jag blir "rasande" och är taskig mot asexuella för att jag vill pusha folk att vara stolta över sin onani.

I ärlighetens namn gör det mig lite ledsen.

2007-12-19 @ 12:45:02
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Ann

Jag vill bara bemöta det om dina tjejkompisar som inte onanerar. Jag själv har prövat på det många gånger, men det är inte tillräckligt upphetsande. jag brukar jämföra det med att kittla sig själv i armhålorna, det kittlas alltså inte. Däremot när någon annan gör det och man inte vet vad som komma skall, då händer det nåt! Själv har jag alltid haft ett bra sexliv och inte haft svårt att få orgasm med partner. Men själv är det helt enkelt för trist. Jag har också fått skit från speciellt en tjejkompis (som onanerar ofta och mycket men som aldrig kommit med en partner). Hon hävdar att jag är "tråkig" som inte onanerar, att jag borde skaffa mig en massagestav och att mitt sexliv är "svennigt" eftersom jag vägrar att suga av killar (gillar inte smaken av kön). Jag förstår att det säkert kan finnas en koppling mellan att onanera och att ha ett bra sexliv tillsammans med en partner, men så är det iallafall inte i mitt fall, och som synes inte heller i min tjejkompis fall. Vi är alla olika, grejen är väl bara att det har börjat förändras, sättet vi ser på tjejers sexualitet nu. Det är enbart positivt och jag är glad att så många brudar onanerar och inte skäms för att prata om det!

2007-12-19 @ 15:08:01
Postat av: jennie

du kunde som motsvarighet till katrin schulmans "bantningsklubb" ha en "onanera mera" klubb!

2007-12-19 @ 17:54:01
Postat av: Ville

Jag kom, Jag såg, Jag blev besegrad. Och av kvinnor, undrar vad Ceasar hade tänkt. Jag antar att den som ger sig in i leken får leken tåla. Nu ska jag vara ledsen.

2007-12-19 @ 17:55:36
Postat av: Amelia

Jag onanerar så ofta jag kan och har lust! Ibland upp till tio gånger per dag. Har nyligen upptäckt det där med sexnoveller på internet och I'm in love. Idag har jag inte hunnit, men min flickvän väntar på mig hemma hos sig så jag lär få mig något iaf.

Jag är fan glad att jag började tidigt, jävligt glad. Det är så många som vet så lite om sina kroppar att det nästan skrämmer mig. Jag är skitbekväm med min kropp och min sexualitet, och det beror till stor del på att jag började tidigt. När jag sa till mina polare i typ sexan att jag onanerat sedan andra klass fick jag nästan be om ursäkt, de var typ äcklade. Barn är så ensamma i sin begynnande sexualtitet. Fast jag förstår att vuxna inte lägger sig, jag skulle känna mig lite småpedofil om jag som vuxen gick runt och uppmuntrade barn att ta på sig själv. Men det kanske är nyttigt.

2007-12-19 @ 19:55:19
URL: http://konstruktioner.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jag tror att du har rätt Hanna! Jag onanerade inte i min yngre ålder utan började ganska sent och skämdes lite för det. Nu har jag svårt att få orgasm - får i princip ALDRIG det - och speciellt med min pojkvän. Sex fungerar bra, känns bra, men leder aldrig till orgasm. Tyvärr. TIDIGARE ONANI I SAY!

2007-12-19 @ 20:38:40
Postat av: Kajsa

Försten Hanna, du borde skriva ner dina bästa orgasm-tips och lägga upp på bloggen för att hjälpa oss som inte hittar nya sätt att "hitta orgasmen" på ;)

2007-12-19 @ 20:45:24
Postat av: Hanna Fridén

Kajsa: Nja, jag tror att det är väldigt individuellt, det där. Vad man själv gillar och tänder på. Jag tror på att man ska testa runt själv!

2007-12-19 @ 20:47:53
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker du är himla bra Hanna. Tror också att det är fler som upplever att de onanerade tidigt och kände skam (jag, exempelvis, jättetidigt, jätteskam), än att det som någon föreslagit skulle finnas en "tidig sexpress" även vid onani. du förstår nog vad jag menar, inte superbra formulerat.

du är brA!

2007-12-19 @ 20:59:06
Postat av: Rockdoll

Jag har i princip aldrig onanerat, för jag har aldrig känt att det ger någonting. Jag tänder liksom inte på det. Men nu har jag ju också jättesvårt att få orgasm, precis som Kajsa här ovan skriver, och detta inlägget får mig att vilja prova mer.
Det är bra att sånt här tas upp och att folk kan prata om det. Jag tror att folk skulle må bra av att vara mer öppna i hela sex-frågan. Man måste ju inte nödvändigtvis prata om vad man själv gör och tycker, men rent allmänt. Själv upplever jag i alla fall att jag är alldeles för inskränkt i frågan. Men det är något jag jobbar med, och när man har sådant här att läsa till hand så blir dte ju lättare helt klart. Fortsätt i denna stilen :)

2007-12-19 @ 22:09:58
URL: http://rockdoll.webblogg.se
Postat av: Annika

Jag tycker att det är bra att tjejer får snacka fritt om sin sexualitet. Bra för tjejer i stort, inte lika bra för MIG. Jag har alltid känt mig extremt pressad av att man som tjej är kuvad om man inte vill snacka om sex. Till och med min egen mamma tycker att jag är pryd, haha! Jag har inte sex särskilt ofta, onanerar inte särskilt ofta, men när jag väl har sex - med någon annan eller mig själv - har jag inga problem alls med att njuta eller få orgasm. Jag har däremot i stort sett ALDRIG pratat om sex, varken med kompisar eller partners. Inte för att jag känner mig kuvad eller osäker, utan för att jag inte VILL. Jag tycker inte att det är ett intressant samtalsämne, på samma sätt som jag aldrig någonsin skulle få för mig att prata om bajs. Trevligt att andra känner att de vågar göra det om de nu vill, men jag känner verkligen inte att det finns någon anledning för mig att göra det.

Onani, den här veckan: Ingen gång. Minns inte senast. Jo, det var för ett par veckor sedan när jag kollade på en Jenna Jameson-film, tror jag. Men sådant gör ju inte flickor, har jag förstått.

2007-12-20 @ 10:27:50
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: My

Senast var nog ett par dagar sedan, faktiskt. Ibland onanerar jag flera gånger om dagen, flera dagar i sträck. Ibland inte på en vecka. Går nog inte längre tid än så, dock.. :-)

Jag började pilla på mig själv väldigt tidigt, som jag minns. Det hade ingenting med sex att göra. Jag var verkligen inte intresserad av killar på det sättet. Som jag minns det råkade jag bara snubbla över något skönt jag kunde göra med min kropp. Jag tyckte det var jättehäftigt. :-)

De flesta av mina tjejkompisar är väldigt besvärade av just det här ämnet, men jag gissar att alla gör det, mer eller mindre. Sex med en partner är däremot inga problem att prata om. Varför måste det bli så spänt, konstigt och pinsamt så fort någon nämner onani?

Jättebra inlägg, Hanna.

2007-12-20 @ 12:19:09
Postat av: Anna

Två, men jag lovar att det ska bli en tredje gång!

2007-12-20 @ 14:11:52
Postat av: Ahnaa

Du fick en liten hedersomnämning i min blogg - delvis på grund av inlägg som dessa. Stay strong sistah.

2007-12-20 @ 15:51:09
URL: http://fladdenflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback