Vad fan menar han, den där Johannes?

image1954


Jag ringer upp Johannes Helje, han har nämligen skvallrat om att han tänkt bära sin minimala lilla matchande tennisoutfit ikväll, vilket innebär att jag självfallet vill vara där och festa MED honom.

Jag: "Hej Johannes!"
Johannes: "Varför ringer du? Är du uttråkad eller?"
Jag: "Eh... vänta, du förutsätter att jag måste vara uttråkad för att ringa dig? Typ desperat eller så? Mobbar du dig själv eller mobbar du mig här? Jag vet inte!"
Johannes: "Jag vet inte..."
Jag: "Jag vill UMGÅS. Jag vill se din outfit igen. HALLÅ. SES. FEST."
Johannes: "Du är alltså uttråk--- nej, förlåt, nu sa jag det igen."

Nåja. Nu ska vi försöka utreda det här, hade jag tänkt. Johannes försökte förklara sin fras med att han just varit på besök i sin hemstad i Dalarna, och att den blödande cynismen och bitterheten inte riktigt hunnit rinna av honom. Men det var en dålig förklaring, tycker jag.

Vi har tre alternativ.


ALTERNATIV 1.

Mitt rykte om hur dålig jag är på att ringa och faktiskt föreslå umgänge har föregått mig, och Johannes har bland annat råkat läsa mitt blogginlägg om det hela. Därför förutsätter Johannes att jag känner mig ensam, desperat och övergiven och enbart ringer honom som nödlösning för att kompensera min ensamhet.

ALTERNATIV 2.

Johannes finner mig tråkig och vill inte umgås med mig!

ALTERNATIV 3.

Johannes tycker att jag är en tuff och hipp mediatjej som inte borde umgås med en lowly klubbfotograf.



Så, två av dessa alternativ innefattar att han utsätter sig för självmobbning, och det är ju dumt. Det ska man inte göra. Däremot är alternativ nummer två garanterat sämre, då det skulle innebära att jag var ogillad. Det går jag inte heller med på. Däremot kan det vara en kombo av ALTERNATIV 1 och ALTERNATIV 2. Typ: "Hanna är helt okej att hänga med, men jag skulle aldrig styra upp planer för det!" Och det gillar jag ju inte heller. Damn it!

Andra förslag?



(Johannes, du får inte komma med egna förslag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback