Äntligen

Igår när jag tittade mig i spegeln före badet på kvällen så började jag gråta, nej, snarare tokböla. Den bild jag såg var inte undernärd och skynklig med fläckar, inte "typ acceptabel" om man bara tittar ur "rätt" vinklar utan bilden jag såg var helt enkelt bara fullkomligt strålande.

Idag var det samma sak igen, hur lite jag än vågade hoppas på det.

Bara häromdagen funderade jag på att sluta med allt vad kosttillskott, gainers och konstig "gå upp i vikt"-kost heter. Jag har bara sett flyktiga resultat på vågen, som jag inte ens kan lita på eftersom att vågen kan skifta inte mindre än 4 kilo från dag till dag. I kombination med det har jag bara fått magproblem och häromdagen svällde min mage upp så kraftigt att en av mina bristningar från puberteten slets upp igen. Det var sådär lagom kul, och gjorde sanslöst ont. Då jag egentligen skiter i vad jag väger, utan egentligen fokuserar på att jag inte ska se sjuk ut, så har det kännts tämligen hopplöst att kanske "möjligen" ha gått upp men inte fått några av de positiva förändringarna som var önskade.

Men nu ser jag en förändring.
Jag ser fräsch ut, jag ser ungdomlig ut, jag börjar nästan böla igen. Jag övervägde att plåta mig själv, men kom fram till att jag nog inte vill ha nakenbilder liggandes på min jobbdator. Haha.

Hörni, jag är väldigt glad just nu.
Låt oss klubba för att fräschören håller i sig.

Jag har inte visat mig naken för någon på 4 år.
Jag har övervägt plastikirugi men inte kunnat svälja det.
Jag har importerat hur många dyra, obskyra, uppstramande krämer från USA som helst.
Jag har pratat med en miljard dietister, hälso och hudexperter som helst, alla har sagt att plastikkirurgi förmodligen är den enda utvägen för mig.

Jag tror att det börjar fungera nu tack vare tre faktorer:

1. Mina nya gainers som Thomas skaffat fram åt mig.
2. Min nyfunna parfymallergi, jag har bytt ut alla tvålar mot parfymfritt.
3. Regelbunden imsmörjning med en enkel fuktighetskräm

Släng er i väggen, alla dumma hälsoexperter!

Kommentarer
Postat av: Victoronia

Nu är du orubbar på alla sätt och vis. Power!Grattis!

Postat av: emma

din blogg är dagligen läst av mig, och det ofantligt kul när jag läser att det går så bra för dig! Du är utan tvekan en stadig inspirationskälla och jag hoppas att du fortsätter med vad du gör! tack för en bra blogg och för att du är dig själv!

2007-02-13 @ 14:35:42
Postat av: förkyld

visa bild, du behöver inte va naken, bara lättklädd^^
kul att du mår bra. Och var glad att du inte är "tjock" det är fan värre, inbillar jag mig

2007-02-13 @ 14:46:15
Postat av: nyfiken

betyder det att du inte haft sex på 4 år också? eller hade du typ "burka" på dig?
kan inte va nåt fel på din kropp heller!

2007-02-13 @ 14:47:53
Postat av: emelle

har precis börjat läsa din blogg, så jag hänger inte riktigt med? Vill du gå upp i vikt? Kram

2007-02-13 @ 15:11:21
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: Sara

nice! go hanna go. haha. har nyss börjat läsa din bloog, du är famefan helt underbar på alla sätt och vis! vilken ironi! vilken stil! du har allt. kramar Sara

2007-02-13 @ 15:41:01
Postat av: Maktgalena

Vad var det som var så hemskt från början? Som fick dig att överväga plastikkirurgi?

2007-02-13 @ 15:48:37
URL: http://maktgalena.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Grattis! Underbart att du är så glad att du gråter. Jag skall verkligen hålla tummarna för att det fortsätter såhär bra :)

2007-02-13 @ 15:49:52
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Fanny

Gud så skönt att läsa om någon som är så nöjd med sin kropp, så uppmuntrande! Bra blogg!

2007-02-13 @ 15:50:10
URL: http://www.fannya.se
Postat av: Hanna

härligt! grattis! har haft samma viktproblem så länge jag kan komma ihåg.. men börjar ordna upp sig för mig också! så jag är verkligen glad för dig!
Ha en fortsatt bra dag!

2007-02-13 @ 15:50:14
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se
Postat av: malin

underbara nyheter! ett tips som jag har till dig är att som du redan gjort, byta ut alla parfymerade tvålar, lotion och tvättmedel. men istället för att smörja in dig med lotion efter dusch, ta en klick barnolja och massera in i huden medan du fortfarande är våt. slår alla dunderkrämer i hela världen, och är bra mot bristningar! kramen!

2007-02-13 @ 15:57:04
URL: http://surkart2.blogspot.com/
Postat av: Hanna Fridén

Victoronia: Tack! :D

emma: Tack! Jag blir väldigt glad, jag ska göra mitt absolut bästa.

förkyld: Hade jag bara varit smal hade jag inte brytt mig, det är vissa andra undernäringsfenomen som varit besvärande. Haha. Men en lättklädd bild kommer inte upp, jag är för blyg för att ens bära bikini!

nyfiken: Ja, burka typ! Eller i alla fall toppar och BH, och sånt.

emelie: Jag vill främst att min hud ska bete sig bra!

Sara: Tack! Vilken raring du är, jag uppskattar det :)

Maktgalena: Jag vill nog inte gå in på mer detaljer än vad jag redan skrivit, det känns väldigt genant :(

Zombielicious: Tack! Tack så mycket :D

Fanny: Snart i alla fall! Och tack :D

Hanna: Åh, då vet du hur det känns! Grattis till oss, lycka till till oss! :D

malin: Tack för tipset, jag ska garanterat prova det! :)

2007-02-13 @ 16:10:47
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är inte ofta jag kommenterar dina blogginlägg även om jag läst din blogg ända sedan du startade och gjorde reklam för den på helgon.net.
Men det känns som det är dags nu. Jag kan inte jämföra och säga att jag gått igenom samma sak fysiskt men jag känner verkligen igen känslan av att äntligen efter flera flera år känna sig accepterande gentemot hur man ser ut. Från utseendekomplex som startade på dagis, till att i högstadiet och början på gymnasiet inte vilja visa mig ute för att jag ansåg mig vara avskyvärd och hade en mildare BDD till att vara accepterande.
Därför gör det mig så extremt glad att läsa att du äntligen inser hur snygg, söt och vacker du är (det är lyx för fan att lyckas vara alla tre) och att det går framåt för dig att börja gilla dig själv fullt ut.
Nu kanske det här blev för sentimentalt, men det värt den här gången och knappast värt att skämtas bort som jag alltid gör.

2007-02-13 @ 17:43:05
Postat av: Snövit

åh det är första gången jag stöter på någon annan med parfymallergi! :)Fastän den kanske inte ter sig på samma sätt, men i alla fall! själv kan jag inte använda, eller ens vara i närheten av någon som använder stark parfym.. så jobbigt!
Bra att du känner dig snyggare nu! :)

2007-02-13 @ 17:49:05
URL: http://pratbubblan.blogg.se
Postat av: Sara

Grattis! Jag har varit med om liknande själv. Nu vet jag ju inte exakt vad det är du har mått dåligt över så länge, men själva känslan av att faktiskt inse att man kan se bra ut, och att acceptera sig själv. Speciellt efter flera år av nåt slags självförakt. För övrigt har du en gång hjälpt mig på vägen till just det. Jag ville ha frisyrhjälp, och lade upp några bilder i makeover-forumet på helgon. Du svarade och skrev att jag var vacker och hade fin benstruktur i ansiktet (eller något liknande), och jag var glad i flera dagar. Efter det började det gå upp för mig att jag också kan se bra ut om jag vill. Tack!

2007-02-13 @ 22:01:46
Postat av: Jutta

Fan va gött Hanna!

2007-02-14 @ 00:13:43
URL: http://jutta.webblogg.se
Postat av: hp

jag vill också bli fet. välkommen till klubben!

ömma smek /hanapee.blogg.se

2007-02-14 @ 12:12:06
URL: http://hanapee.blogg.se
Postat av: Stuart

Gud vad härligt och kul att höra någon säga att man är nöjd men sin kropp. Borde fler göra och verkligen när man har en "normal" kropp utan att ha haft dina problem. Kul att det börjar ordna till sig för dig!

2007-02-15 @ 12:26:31
URL: http://stuarts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback