Bah!

Jag har kommit fram till att jag är vän med en massa idioter, en massa idioter!

Tidigare har jag gnällt på folk som röker på perrongen. Jag är själv rökare, men en rökare med respekt för ickerökare, och framförallt med respekt för rökallergiker.

Jag pratar ganska ofta om egoistiskt folk som tänder sig en cigg på perrongen. En utomhusperrong, fine, javisst. En inomhusperrong? Nej, jag skulle inte tro det. Vad är det för typ av människor som helt enkelt bara måste tända en cigg när det är 10-15 minuter kvar till tunnelbanan kommer? Kan rökabstinensen verkligen vara så förfärlig? Hur kan man låta folk stå ut med sånt äckel?

För det är äckligt, det stinker över hela perrongen, folk blir störda, det är besvärande. Jag, som rökare, blir störd och tycker att det är äckligt.

Mitt oändliga antal vänner med asthma får ordentliga problem av det, de tycker inte bara att det är obehagligt, de får hälsomässiga problem av det. Mina två vänner med ordentlig rökallergi får så pass stora problem av det att de får andnöd.

Vad är problemet?
Sluta rök på den jävla perrongen!

Till alla som gör detta: Jag hoppas ni får KOL, eller kanske Bronkit.
Detta inkluderar alltså mina vänner som gör det, jag säger till er hela tiden, ni bryr er inte. Ni bryr er inte ens när folk som har problem med det är närvarande. Tack för att ni drar ner alla oskyldiga rökare i skiten, tack, verkligen. Det är erat fel att cigaretterna kommer kosta 60 kronor paketet.

Hanna är sur.


Kommentarer
Postat av: mallan

tack för att du tänker på oss rökalleriker!

Postat av: Lilly

så rätt! jag håller med digg till 100%! jag tycker även att det är mkt störande när folk röker på trottoaren om man går bakom. men sånt är livet.

2007-01-27 @ 11:46:46
Postat av: Jenny

Håller med! Förvånande många av dagens människor vet inte vad respekt innbär

2007-01-27 @ 12:04:14
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Anna

håller fullständigt med dig. Det är så jävla onödigt!

2007-01-27 @ 12:35:33
URL: http://svaartviiit.blogg.se
Postat av: halka

bra sagt! jag tror det vore väldigt effektiv om du, som rökare, kunde gå fram till någon som inte respekterar oss ickerökare och helt enkelt snällt men bestämt spilla galla över denne.

hurra, civilkurage!

2007-01-27 @ 12:43:43
Postat av: Farelyne

Åh va trevligt med en som respekterar oss som INTE tål röklukten. Sj har jag astma och tål verkligen inte cigarettrök.
Men inte en jäövle respekterar det inte ens min egna syster. Hon och hennes kille kan börja röka i bilen när jag sitter där.
Skönt at tdet finns värdiga människor som dig.

2007-01-27 @ 15:37:22
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: Maria

Man får ju inte ens röka inomhus. Respektlösa kräk...

2007-01-28 @ 01:02:41
URL: http://miamias.blogspot.com
Postat av: Ida Annie

Jag är faktiskt duktig :o för jag röker aldrig på perronger eller i busskurer :D

2007-01-28 @ 04:18:53
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: MyyZz

Håller fullkomligt med dig ... när jag rökte så såg jag iaf till att INTE röka inomhus på t-banan och inte i busskurerna heller. Skulle jag röka vid bussen fick jag stå utanför. Idag är jag tacksam att jag tog den hänsynen mtp hur j*vla illa det luktar. Jag har oxo vänner som inte tål rök och vet hur de mår.
tjing

2007-01-28 @ 15:59:23
URL: http://myyzz.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback