Colombiansk medicin

Idag har vi firat min systerdotter Frejas födelsedag, hennes pappa är halvcolombian, så delar av hans släkt var där.

Chorche berättade om något som inte är knark, utan tydligen medicin, som utalas Jarhee. Det är ett frö, man kokar det och sedan dricker man litet utav avkoket, sedan spyr och bajsar man frenetiskt i fyra timmar i streck, minst. Det finns speciella SPAN för det här (man börjar tydligen se syner och dylikt av det också) där folk ligger på sängar, flummar och springer och skiter och kräks på toaletterna hela tiden.

Jävla menlöst.
De tyckte tydligen att det var världens grej, dock, riktigt renande tydligen. Fy farao.>

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hanna jag säger som du fy farao.

Postat av: Hampusen

Låter som HBW... ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hawaiian_baby_woodrose )

2006-12-31 @ 00:41:07
Postat av: Lolita Loco

Undrar hur många som dör av uttorkning efter det...? ;-)

Gott nytt år på dig i allafall!

2006-12-31 @ 09:06:49
URL: http://lolitaloco.webblogg.se/vintagemaniac
Postat av: SSaga

hehe. jag tänkte, om han är halvcolumbian, så stavas hans namn nog inte "Chorche" utan Jorge. min storasysters kille hette det. jag hatar honom

2006-12-31 @ 11:15:21
Postat av: Anna

haha usch ja, det låter inte som någon höjdare precis!

P.s. Det stavas medicin

2006-12-31 @ 14:26:55
URL: http://svaartviiit.blogg.se
Postat av: My

Shit. En bantares dröm då.

Gott nytt år!

2006-12-31 @ 14:32:24
URL: http://lilija.com
Postat av: Peter

Å satan vad nasty. Tack, men nej tack. Hoppas du får en trevlig kväll, darling! Och gott nytt år! Kram.

2006-12-31 @ 15:42:24
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: Mia

Tjo sötsippan där!
Ett otroligt Gott Nytt År till min favvo-Hanna:-)

2006-12-31 @ 16:13:35
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Anonym

menlöst betyder oskuldsfull. jag tror inte att det var det du menade :)

2007-01-01 @ 14:48:21
Postat av: Hills.

Kan det kanske vara sådant avkok alla druggies får trycka i sig på de ökända rehab-centren i Thailand? Sounds too much fun...? Well, gott nytt år i vilket fall. At least I'll do my best.

2007-01-01 @ 16:50:12
Postat av: Hanna Fridén

Ssaga: Ja, så stavas det! Jag försöker skriva lite fonetiskt, däremot vet jag inte hur Jarhee stavas.

Anna: Ah, tack för rättningen, satans slarv!

Anonym: Nej, menlöst betyder inte oskuldsfull, dock så var det kanske ursprungsmeningen med ordet! Precis som att demokrati betydde något helt annat i sitt orginal!

2007-01-01 @ 18:42:14
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: M

Original, darling. Original.

2007-01-02 @ 00:14:04
Postat av: Linderholm

Jo, menlöst betyder oskuldsfull, skyddslös, etc. Därav "menlösa barns dag". Meningslöst är däremot något helt annat.

2007-01-03 @ 11:42:41
URL: http://linderholm.blogg.se
Postat av: Anonym

faktum kvarstår, menlös och meningslös är absolut inte samma sak. skilj på dessa två ord, tack.

2007-01-03 @ 19:05:17
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Men ditt otrevliga lilla pucko, ser du att någon har hävdat att menlöst och meningslöst är samma ord? Nej, för ingen har sagt det. Däremot så betyder inte ordet oskuldsfull HELLER, en mer korrekt beskrivning är oskuldsfull i kombo med harmlös och lite andra ord, vilket du t.ex. kan se bevis på i olika böcker, exempelvis Douglas Adams "Liftarens guide till galaxen" där jorden benämns som "I stort sett menlös" i den bemärkelsen som jag beskriver ovan i detta inlägg. Kollar du upp ordet i en ordbok så står INTE "menlöst" som en synonym till "oskuldsfull". Och ja, jag hävdar att medicinen är menlös i just den bemärkelsen som jag, och ordböcker, beskriver ordet. Och som sagt så har jag inte heller någonstans, om du kollar efter, hävdat att det är en synonym till "meningslöst".

Om du ska vara otrevlig och fjolla till dig med "blablabla gör så här. Tack" så kan du väl åtminstonde vara god och kolla upp om dina fakta stämmer? Kritik som framställs på ett otrevligt vis är tillräkligt löjligt, om det dessutom är baserat på felaktig fakta är det tom. ganska idiotiskt.

Så läs en ordbok, och kolla upp om ordet är synonymt med oskuldsfull. TACK *gullegullgull*

2007-01-03 @ 20:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback