Juliette Lewis

julietteIdag gick 2 personer på Teatron och 3 på Spy Bar fram till mig och sa att jag var jättelik Juliette Lewis.

Alltid denna Juliette Lewis.
Alltid samma.
Alla går fram och säger det.

Var jag än är.

Vet ni vad?
Jag tycker att hon är skitful. Jag tycker att hon ser mesig ut. Jag tycker att hon ser trist ut. Jag får ofantliga komplex varje gång någon säger det. Och alla säger det. Få saker får mig att känna mig så oattraktiv som att få höra att jag ser ut som Juliette Lewis. Och det händer hela tiden.

thorabirchKan inte folk säga att jag är lik Thora Birch?
Thora Birch är ganska lik mig. Och Thora Birch är ganska lik Christina Ricci. Christina Ricci är världens vackraste kvinna. Så det måste vara bra.

Om inte annat var jag väldigt lik Thora Birch innan jag blev skull face. Så pass att jag fick filmen "Ghost World" köpt till mig av en anonym internetbeundrare. I meddelandet stod bara "Because you look so much like Thora Birch, happy birthday!"


Det tycker jag också. Så det är okej. Eller, tyckte, om inte annat. Nu är jag som sagt lite väl mager. Hon har ett vackert, lite mer utfyllt ansikte.

Jag gillar inte Juliette Lewis. Buhuhu!

Kommentarer
Postat av: Dabrinko

Kan ju på en gång säga att du inte är ett dugg lik Juliette Lewis. Folk som säger det har flat out FEL.

Postat av: Hanna Fridén

Dabrinko: Jakob, du är bäst! Du är en underbar pärla, en fantastisk ängel! Kom hem till Sverige snart!

2007-02-25 @ 07:28:22
Postat av: Dabrinko

16 juni är det hemfärd. Hoppas vi kan ses!

2007-02-25 @ 07:29:58
URL: http://www.svartalf.net/afd
Postat av: Fröken SötSur

Du är verkligen inte lik Juliette Lewis! Absolut inte!

2007-02-25 @ 08:51:19
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: sigrid

nej jag tycker inte att du är lik henne.. däremot tycker jag att du är lik selma blair. måste dock säga emot.. jag tycker att JL är en av de snyggaste tjejerna nånsin, speciellt i Natural Born Killers.. mmm

2007-02-25 @ 10:02:30
URL: http://sigrida.blogg.se
Postat av: Anonym

Juliette Lewis är min IDOL hon är askool. Det är verkligen en komplimang!! Christina Ricci är väl inget vidare?
KRAM

2007-02-25 @ 10:42:43
Postat av: Bjooti

Christina Ricci är indeed supervacker - men det är Juliette också, fast inte på det klassiska docksättet!

2007-02-25 @ 11:21:52
URL: http://bjooti.net
Postat av: Linda K

smaken är som baken, jag tycker hon är skitsnygg :)

2007-02-25 @ 11:55:25
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: nollåttan

det finns något lätt psykotiskt över juliettes blick. hon ser alltid psycho ut i filmerna.

2007-02-25 @ 12:48:10
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Terri

Jag har fått höra att jag är lik Terri Irwin, Steve Irwins änka. Det tyckte jag var elakt sagt speciellt med tanke på att jag är h'lften så gammal som hon.
Förövrigt så älskar jag med christina ricci, jag har set nu och för alltid hundra gånger, som även thora birch är med i!

2007-02-25 @ 13:53:29
Postat av: H

Juliette är vacker, har utstrålning.
Men det är/har du också.
Ni är inte lika dock, har svårt att se att du är lik Thora eller Ricci också men du är unikt vacker helt enkelt, alla look-alike-strävanden gör våra hjärnor...mjuka och dumma.

2007-02-25 @ 15:58:57
Postat av: Mimmi

Du är inte alls lik J Lewis O.o... Kanske läpparna då? Inget annat som jag kan se.

Och Christina Ricci är nog världens vackraste. Scarlett och hon.

2007-02-25 @ 20:29:23
Postat av: Angelica

Det enda som är likt är väl lite över ögonen kanske? Eller jag vet inte. Ni är inte lika tycker jag. Jag har fått höra att jag är lik alla mellan marilyn manson och sinead o connor.

2007-02-25 @ 22:28:34
Postat av: Anonym

Jag förstår inte hur nån skulle kunna tycka att du ser ut som Thora Birch.

2007-02-26 @ 12:03:43
Postat av: Lazy Girl

jag kan inte tro vad jag läser...hur kan du tycka att juliette lewis är ful...? eller ser tråkig ut...? Madonna...jag vet inte om du är lik henne men om någon tycker det tycker jag du ska ta det som en stor STOR komplimang,

2007-02-27 @ 01:20:00
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Lazy Girl: Varför ska jag ta det som en komplimang om jag verkligen blir genuint ledsen av det? :(

2007-02-27 @ 11:30:12
Postat av: Anna

oj...jag blir liknad vid
*rumpnisse
*filifjonka
*gul pokemon
*trollet plupp
*charlotte pirelli

..charlotte ka jag väl leva med...men att vara en 25årig kvinna som vill anses sexig och snygg så är de andra alternativen helt....blä..
För hur sexig är en rumpnisse?

2007-02-27 @ 21:58:47
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Anonym

Hur kan man säga att hon inte är lik Juliette? Alltså, man kan ju påminna om någon utan att se ut som henne. En snygg människa kan vara lik en ful människa. Komplicerat. Det är väl vissa drag som speglar... Jag tycker att du är lik Juliette, men du är snygg. Hon är mindre snygg.

2010-01-10 @ 14:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback