Maybelline - Not so lucious

Idag gick jag ut för att hitta det fina läppglanset jag sett i TV-reklamen. Allt man ser på TV är sant, har jag förstått. Det är riktigt läckert i reklamen, helt perfekt, täckande, glansigt och piggt i en perfekt rosa nyans.

När jag kommer till HM så upptäcker jag dock att det handlar om ett läppglans som jag själv redan ägt sedan i somras. Läppglanset luktar visserligen gott, men det är ungefär det.

Det är kladdigt.
Tuben är opraktiskt och ohygienisk.
Det försvinner snabbt.
Det torkar ut läpparna.

Förutom det är det inte det minsta täckande, det lägger kladd och kornigt glitter på läppen med minimal mängd färg, och själva glanset försvinner som sagt löjligt snabbt.

Jag fortsätter köra på mitt rosa läppglans från Helena Rubinstein som jag använt hela hösten och våren innan. Inte så täckande, men fint, sitter jättebra och varken kladdar eller torkar ut läpparna.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha nu ska jag skriva i mitt namn uistället för ditt hanna! jag tänkte säga att jag håller med dig, men det du redan, för det sa jag precis till ditt ansikte. jag har trååååkigt hur länge till ska du jooobahahahaha blahblah?

2007-02-19 @ 21:40:06
Postat av: Rouge

hehe, tja ofta lönar det ju sig att lägga ner lite mer stålar på smink! ;) Inte alltid dock, men ofta! ;)

Postat av: Hanna Fridén

Sandra: Mitt älskade lilla pucko :D

Rouge: Jag köpte det inte, jag fick det!

2007-02-19 @ 23:29:36
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Rouge

hehe, tja det var ju bra! ;) Inga pengar spenderade i onödan då! ;)

2007-02-20 @ 13:24:22
URL: http://lemakeup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback