Mossa

Usch. Jag är nyvaken. Har sovit i 7-8 timmar. Lång tid. För lång tid. Jag är seg i kroppen och yr, allt över 6 timmar gör mig till en mossjätte. En sådan där som sover i flera hundra år och sedan rör sig extremt långsamt. En sådan där som folk bygger små samhällen på i sagorna och sedan får en lustig överraskning när jätten reser sig och börja röra sig runt i världen.

Tänk om mitt kliande ändå hade varit skabb och inte bara torr hy plus parfymöverkänslighet. Då skulle jag köpa den där håriga, gröna cowboyhatten som finns på Myrorna på Götgatan mitt emot Åsöskolan, då skulle jag vara en riktig mossjätte med ett riktigt litet samhälle på mig. Förutom att jag skulle vara ganska liten, förstås.

Jag skulle vilja vakna av att någon byggt ett litet, litet hus på mig. Det skulle vara fint.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad praktiskt det måste vara att behöva så lite sömn (?) Sover jag under 6 timmar på en natt så blir jag ûberflummig på eftermiddagen, och efter en stund ser jag mer eller mindre ut som en zombie. :P

Postat av: Hanna Fridén

Sandra: Det går i perioder, det där, ibland behövs det väldigt lite och ibland väldigt mycket. Men ja, det är väldigt praktiskt, sömn är för min del oftast ett nödvändigt ont.

2007-02-08 @ 19:15:49
Postat av: Farelyne

hahahaha!

2007-02-08 @ 19:37:12
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: Sofie

Åh, jag gillar verkligen din blogg! Du är rolig!
Fortsätt med det.

2007-02-08 @ 20:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback