Ritmuskeln.

9eaugustiIdag och igår har jag övat med ritmusklerna för att kunna ta hand om allt jobb så bra som möjligt, och nu känner jag mig egentligen någorlunda uppvärmd!



Vad gäller den lila bilden så skulle jag mycket gärna vilja ha en sådan hängselkjol, i lila tartan med en massa småhängslen, även pumpsen - som jag inte skulle kunna gå i. Väskans form är inspirerad av den här väskan från Emporio Armani (som förövrigt är fin och smakfull, utan fula logotyper!) De stora guldiga hårspännena är en direkt ripp från ett par du kan köpa från HM Divided - som jag har och älskar.

Dagens outfit:

Svart trekvartsärmad tröja - HM, någoting något år.
Midjehög, randig kjol - Second hand, Myrorna.
Min tjusiga sextiotalsväska med vita lackfickor syns inte på bilden, attans!













Kommentarer
Postat av: Kattis

Kjolen är urmumsig! Slurp!

Postat av: mimmi

De där guldiga spännena..är de ca (minst) 1dm stora? Såg en tjej med ett sådant spänne, men inte hittat det själv. (ångrar att jag inte bara frågade henne...) I så fall är det kanske på HM jag ska leta!

2006-08-09 @ 17:20:40
URL: http://www.mimmimus.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kattis: Tack, den var ett riktigt fynd för 60 kronor :D!

Mimmi: Japp, det stämmer! Jag köpte dem på stora HM vid Drottninggatan i Stockholm, de bör väl finnas lite varstans där de har Divided :)

2006-08-09 @ 17:30:33
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: marit

du ritar jättesnyggt! och logotyper är hemska. vissa designar verkar inte kunna låta bli att sätta sin logotyp på alla grejer de gör. till alla märkessnobbars stora glädje

2006-08-09 @ 18:01:45
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: mimmi

kool då ska jag jaga i Malmö då jag kommer hem :)

2006-08-09 @ 18:04:12
URL: http://www.mimmimus.blogspot.com
Postat av: sofia

Haha, jag har just suttit och bläddrat igenom semesterbilder och svurit över att jag är så otroligtantifotogenisk man kan bli och så går jag in på den coola lilla tjejens (din) blogg och inser att hon är världens mest fotogeniska och då svär jag lite till. Det är bra orättvist va? Men det jämnar ut sig, jag är ju utvilad och sobränd som kompensation ;). Med det vill jag helt enkelt säga att du ser snygg ut som vanligt och att jag är hemma igen :)

2006-08-09 @ 18:41:51
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: sofia

och appropå det där med guldspännena så finns såna också på evita peroni!

2006-08-09 @ 18:43:18
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: emma

Jättefin kjol!

2006-08-09 @ 19:28:42
URL: http://ramde.webblogg.se
Postat av: Kerstin

Du ÄR verkligen sååå duktig med pennan!!! Och den där kjolen - jag blir svart av avund. Du är dödsläcker i den!!!

2006-08-09 @ 19:41:47
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Linda

Både din kjol och dina bilder är ursnygga!

2006-08-09 @ 20:11:41
URL: http://lifeofmacyline.blogspot.com/
Postat av: lolita

Löjligt snygga illustrationer, den andra var fab!! :)
Cool bild också, du är väldigt high-fashion :)

2006-08-09 @ 20:28:20
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Hanna

Skitsnygga illustrationer, rent och liksom livligt...
som ritnörd själv (är nörd lite för mycket ett angrepp?) undrar jag vilket program du använder?

Lack är bäst!

2006-08-09 @ 21:11:55
Postat av: Hanna

Marit: Ja! Jag hatar onödiga logotyper. Speciellt om de ser ut som typ tvättlappar fast utanpå plagget, jaha, nödvändigt liksom? Sprätta sprätta!

Sofia: Man blir fotogenisk om man övar, det lovar jag! :) Jag hade en webcam i flera år som jag tokposade framför, lalala. Men du har ju ett naturligt försprång iom. att du är solbrun och sommarfräsch :D! Något som jag _aldrig_ blir!

emma: Tack! :)

Kerstin: Tack! Och tack! Oooh, vad glad jag blir :D

Linda: tack så mycket! :)

lolita: Tack så mycket, det är så kul att ritmusklerna börjar släppa igen ;D

Hanna: Till de här bilderna har jag använt mig av Photoshop, och ett läckert Wacombord! Kul att du ritar själv, har du några bilder uppe någonstans? :)

2006-08-09 @ 21:36:10
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Nova

Du var riktigt duktig :)
Och snygga kläder, men gud vad sunkig jag känner mig som inte orkat få på mig mer än tosor och fd pojkvännens t-shirt på hela dagen ;)

2006-08-09 @ 21:36:59
URL: http://splodgy.org/nova
Postat av: Hanna

Nova: Tack så mycket! :D

Äsch, ett skärp i midjan och looken är kirrad, stora T-shirts är high fashion ;)

2006-08-09 @ 21:40:08
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: kille

Trots att jag är kille så måste jag säga att din stil inspirerar. Att du sen är vacker som en dag gör ju att man måste återkomma. Att du sen skriver bra och verkar vettig gör ju nästan att man blir förbannad. Dra åt helvete.

2006-08-09 @ 23:28:03
Postat av: Lina

åh vad du är din jämt. jag pallar inte ansiktsbilder på min blog..för jag ser jämt ut som skit i håret när jag inte fixat o trixat med det...

2006-08-10 @ 00:37:49
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Linn

Otroligt stilrent.

2006-08-10 @ 06:28:38
URL: http://www.apriltjej.blogg.se
Postat av: Hanna

kille: Antingen vill man bli älskad - kan man inte det så vill man iaf bli hatad, du verkar kunna ge mig bäggedera på ett fat! Varmt välkommen åter.

Lina: Det låter som att du skulle behöva en bra frisör, isf! En som fixar en frisyr som inte behöver stylas!

Linn: Stilrent is the way to go! :) Jag tar det som en komplimang!

2006-08-10 @ 11:15:16
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: döskallar

du har fortfarande inte addat oss som favvo! flera döskallar verkar tro att du är hemligt kär i oss och att du bara spelar svår!? andra verkar tro att du aldrig varit kär annat än i kläder och att shoppa shoppa shoppa!? det sista är ju inte så sexigt men ingen av dessa två är skäl för att inte adda oss! kraaaaaaam // Döskallarna

2006-08-10 @ 11:35:37
URL: http://doskalleganget.blogspot.com/
Postat av: elisabeth

Jag köpte en klänning på röda korset i det där mönstret! Och lila är den!! :-D

2006-08-10 @ 15:15:28
URL: http://elisabethevelina.blogg.se
Postat av: Sicilia

Lika säker som vanligt! Jag letar efter en likande topp men som är u-ringad i ryggen. Har sett att H&M har en, men det är så sladdrigt tyg. Du kanske har något tips?

2006-08-10 @ 15:20:31
URL: http://sicilia.blogg.se
Postat av: klang

Dina bilder är snyggast just nu!

2006-08-10 @ 15:42:25
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Hanna

Döskallar: Jag kan ju inte favva några killar jag inte vet hur de ser ut! Tänk om ni har baggyjeans, neonrosa T-shirts och är oattraktiva? Det skulle vara en allt för stor skam för ytliga lilla jag.

elisabeth: GLAH! Ja, tur att någon får vara snygg iaf!

Sicilia: Nej, jag har bara sett den på Hm! Men annars, skulle man inte kunna köpa en top i lite stretchigt tyg i en tajtare storlek och köra ett... snippsnipp med saxen? :O

klang: Tackar tackar :D

2006-08-10 @ 15:47:03
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: spunk

å din kjol e kalasfin. sån hade jag aldrig kommit undan med, damn it.

2006-08-10 @ 16:37:56
URL: http://getspunked.blogg.se
Postat av: Hanna

spunk: Why ever not? :O

2006-08-10 @ 16:42:30
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: döskallar

nej vi är inte oatraktiva och det har du redan insett. därför verkar det som om den första teorin ligger närmast sanningen... he he. faktum är att baggyjeansen självklart finns i våra garderober (dvs i det tidiga 2000-talets tappning, slappt men inte stort), för övrigt känns väl cheapmondays stuprörsbyxor hopplöst ute!?

ingen av oss har sett dessa på människor över 21 år på läääänge... men så är man ju fattig i den åldern och kan inte keep up med shopping shopping shopping.

människor som bär ironiska frisyrer och ansiktshår (läs: reklamare, medialuder och designers) har väl slutat att bära dessa sedan åtminstone våras!

förresten så är det väl bara J.Lindeberg som till hösten fortfarande satsar på det smala höga, iaf till killar, acne, cheap och flera andra har ju redan börjat inse preppy-modets återkomst, vilket självklart innebär lösa och lediga byxor på män... det är också här som den neonrosa tissan gör sig allra bäst, på grimeklubbarna i östra london eller ovanför "NachoBar" i Äpplet. well well vi älskar iaf dig, smäll!// Döskallar

2006-08-10 @ 17:06:00
Postat av: Hanna

Döskallar: Jag äger inga, har de ens struprör? De har väl bara stretchbrallor så vitt jag vet? Varför jiddrar du om Cheap Monday när jag regelbundet klagar på att jag inte kan handla på Weekday pga. deras transparanta omklädningsrum? De enda stuprör jag äger är från Jean Paul Gaultier, Versace och HM.

Hursom så blir inte något som är både billigt och attraktivt ute. Det stannar kvar. Dock så är det inte längre hypat - vilket är en helt annan sak.

2006-08-10 @ 17:22:06
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

du börjar närma dig en mycket viktik distinktion, nämligen den mellan mode och kläder, även om du tidigare inte varit så teoretiskt orienterad i dina shopping shopping shopping exposeér (fast det vet jag iof inte för jag brukar inte läsa det du skriver, men jag fastnade för "Mensmonstret" läste hela och gillade den)

många av döskallarna har ett favvomärke (du vet nog ändå inte vilket) som har som devis: "we are not into fashion, we are into clothing that we like".

men i fallet av det jag felaktigt (förlåt!) kallar "stuprörsbrallor" men som naturligtvis ska vara "löjligt-taighta-byxor-på-killar-oftast-i-jeans-stil-och-som-ser-ut-som-de-där-fula-byxorna-som-säljs-på-week-day" så är dessa lika döda som damasker. de saknar nämligen de två viktiga ingredienser du hänvisade till: dom är inte såååå billiga och dom är defenitivt inte attraktiva (i våran värld!) baggy n´neonrosa tissa is da shit! =) // DÖSK

2006-08-10 @ 20:19:20
Postat av: Carin

du är grym på att rita, och din blogg är grym!

2006-08-10 @ 20:33:13
URL: http://carins.blogg.se
Postat av: Hanna

"we are not into fashion, we are into clothing that we like" - Är en klyscha gällande mode som jag avskyr och faktiskt, helt ärligt, tycker är ganska fördomsfull.

Jag är för variation, jag blir uttråkad av allt väldigt snabbt. Mina intressen, kompisar och stil skiftar alltid lavinartat. Mode är den enda stilen där det skiftar mycket, och jag kör aldrig på EN look, jag kör aldrig på något EN kändis gillar (eller något som någon kändis gillar faktiskt). Jag har en förkärlek för rena linjer, ibland mycket svart och vitt, ibland mycket färggrant - men det är också det enda. Jag håller inte fast i något som jag tyckte var jävligt roligt eller coolt för några år sedan - för det tråkar ut mig. Mode, mina herrar, om man är riktigt intresserad - handlar om variation, att kunna utveckla sig och att ta det som är mode och göra det till sin egen grej. Detta är vad folk som arbetar som stylister gör, och stylister och designer har den finaste platsen ino modevärlden - för det är där kreativiteten finns, och det är vad det handlar om. För mode, och kläder, är en konstform precis som målning och musik.

Och jag tycker att det är trist att musiken jag gör - Den blir respekterad. Teckningen jag gör - Den blir respekterad. Mitt Klädintresse - Nej, då är man bara en fjollig liten modesalav utan egen vilja!

2006-08-10 @ 22:25:38
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna

Carin: Tack så mycket! :D

2006-08-10 @ 22:30:17
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Julia

Fasen vilka snygga bilder!

2006-08-10 @ 22:44:21
URL: http://missharn.blogs.se
Postat av: Anonym

hur, jag menar bara HUR HUR HUR kan ett statement som "we are not into..." stå i kontrast till variation!!!??? i vad består motsättningen? du har ju iof inte heller tidigare varit så noga med distinktioner eller teoretiska utgångspunkter, men denna gången blev jag mer än förvånad! jag drar också konsekvenserna av detta och inser att jag ska sluta föra resonemang på din blogg - men glöm inte att vi älskar dig, ända sedan den natten vi såg dig dansa på spyan!

jag är säker på att du föraktar ett statement som detta - nästan som kärnvapen och nazism - men HUR kan du få till den polarisering som du argumenterar för. jag utgår vidare från att ditt förakt är äkta men att grunderna av logisk nödvändighet bara måste vara andra än de du redovisar.

men du redogör samtidigt för en sak som alla läsare av din blogg redan har fattat, tror jag, att det är variation i sig själv som är mode/fashion och att det är där ditt intresse ligger. en mindra elitistisk (?) hållning skulle kunna vara den att man klär sig i kläder som man gillar oavsett om du eller andra anser att det är dags för modets konjunkturer och fluktuation över tidsepoker. du precis som de flesta människor måste väl ändå tillstå att det finns något ångesstfyllt i jakten efter mera och det nästa... det verkar iaf så om man pluggar jobbar och ägnar sin fritid åt shoppa shoppa shoppa, designa designa designaoch därutöver tycka tycka tycka - är det däri som bekräftelsen ligger? självklart! delvis... men BARA där?.

vi är iof top-of-the-line klädda själva, i vårat segment - men hjärtat, vart är hjärtat!? eller är vi nödgade till att ta fasta på den sista delaen av sammansättningen i din självutnämning "stil - facist"?

hej då kära du... synd att vi skulle skiljas så här, låt oss nu en gång för alla återgå till det vi kan bäst: shoppa shoppa shoppa och jävel alla som inte fattat grejen!!!

men vi ses ju på spyan ibland=)

//Dennis

2006-08-11 @ 17:24:47
Postat av: Hanna

Dennis:

Du övertolkar det jag säger, jag har inte sagt att ni inte idkar variation, jag har sagt att jag hatar den typen av uttryck som tidigare nämndes då det yrkar på att folk som är modeintresserade enbart följer trender och inte har vad de själva gillar.

"en mindra elitistisk (?) hållning skulle kunna vara den att man klär sig i kläder som man gillar oavsett om du eller andra anser att det är dags för modets konjunkturer och fluktuation över tidsepoker."

För jag dissar folks kläder, menar du? Gosh, jag hänger med goter, punkare, brats, rejvare, modefolk osv. Om du sett mig dissa något annat plagg än blåjeans (om jag inte gjort det på skoj dvs, med t.ex. den rosa T-shirten) så ska jag ge dig en pokal.

Vi skiljs såhär för att ni säger konstiga saker om mig som jag inte hävdat att jag står för, för att ni nonchar mitt intresse osv. Förutom det så uppskattar jag inte kommentarer såsom "vi vet att du älskar oss" - kombinerat med en fullkomlig avsaknad av självironi och kombinerat med att ni dissar det jag gör och säger.

Nej, förlåt, men jag tar faktiskt inte att ni är dissiga och inte pallar att få en diss tillbaka. Varför tror ni att det är okej, egentligen?

Brukar ni slänga skit i folks ansikten och fövänta sig att folk ska säga "Ja, hehe, det var kul det!" och inte få en komocka tillbaka? Skärpning!

2006-08-11 @ 18:07:43
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Prince

Ärligt talat hanna. Har någon av de där snubbarna sagt "vi vet att du älskar oss" jag förljer med spänning erat gräl och hittar bara passager där dösk säger att han älskar dig.

2006-08-11 @ 19:41:58
Postat av: Prince

Och dessutom "we are not inte fashion..." råkar jag själv känna till närmare. Din tolkning av citatet är ju helt bakvänt. Det syftar ju till att inte följa trenderna. Hur tänkte du nu?

2006-08-11 @ 19:45:12
Postat av: julia

fan vad många intörnetragg du får! i miss skunk!

iaf. jag gillar dina bilder. dom skulle passa i det nytänkande/nyskapande nya modemagasin sverige behöver. eller hur?!

2006-08-12 @ 00:07:12
URL: http://my-costume.blogspot.com
Postat av: Hanna

Prince: Nej, de har sagt att de tror att jag är hemligt kär i dem, men jag ser inte det som en stor skillnad.

Hela citatet lyder: ""we are not into fashion, we are into clothing that we like"."

På svenska skulle det alltså betyda: "Vi är inte mode, vi har kläder vi gillar" och i kombo med tidigare diskussioner med dödskallarna, som du kanske ska förmoda finns där, där de kallat mig för modeslav osv. Så blir det ganska fult.

Nu har du fått ett svar, nu kan du vackert sluta lägga dig i, då du inte har någon som helst bakgrundhistoria att koppla till.

2006-08-12 @ 12:59:44
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Prince

Hjälp! Du verkar passiv-agressiv och bitter, kanske på gränsen till elak? Du verkar vara en som tänker "jag tar ingen skit från någon", men tagit det så långt att det blir utan själ. Nä jag ska inte lägga mig i något mer. Det var sista gången jag var här.

2006-08-12 @ 19:08:59
Postat av: Hanna

Prince: Ja, det måste vara hemskt jobbigt att få svar på tal. Klart att jag blir sur om någon lägger sig i någonting som de omöjligen kan ha koll på och bagatelliserar mina känslor inför det hela. Du vet inte hur långt den här historien går, och därav är det ganska repektlöst att bagatellisera. Man kan faktiskt vara mer försiktig, jag t.ex. skulle aldrig, aldrig bete mig så obetänksamt. Men det är klart, jag tar ju också alltid för givet att folk inte bara är dumma och ytliga, utan faktiskt har en djup grund - och det gör ju dessvärre inte alla (sista inte riktat till dig, bara i allmänhet.)

Men om du har den synen på folk, och sätter dina resonemang över andras när det inte finns grund, så är jag bara mycket glad över att du inte kommer tillbaka.

(Jag menar, det vore ju t.ex. helt sjukt om jag gick till en känrfysiker och sa att de gjorde fel bara för att jag sett en dokumentär på Discovery om vad de sysslat med, och därav bara sett en liten yta, men tycka att jag kan göra relevanta instick som överträffar deras i en kris.)

2006-08-12 @ 20:45:04
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: anna

hej, blir du arg på mig om jag sparar ner dina bilder, skriver ut dom och trycker dom på diverse tröjor? jag tror att det blir ashett

2007-11-11 @ 12:25:19
URL: http://brantosaurus.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

anna: Hej! Jag blir såklart väldigt väldigt smickrad, men tyvär så måste jag säga nej. Det får du helst undvika att göra. Jag skulle tycka att det kändes lite jobbigt att veta att bilder på/av mig fanns på kläder. Men jag blir väldigt smickrad över att du vill använda dem! Det är en otrolig komplimang!

2007-11-11 @ 19:53:43
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback