Tiderna förändras

wgtTänk, vad roligt det är hur smaken frändras genom åren. När jag var runt 16 så ansåg jag att det här var höjden av skönhet. Jag brukade titta på den här bilden väldigt mycket, jag tyckte att det var helt strålande, fantastiskt vackert.

Det var ingen fetishgrej över det hela, även om ordet "FETISH" blinkar rött i hjärnan när jag tittar på bilden nu. Men det handlade inte om det. Jag har aldrig varit fetish. Jag har varit alternativ, men aldrig "lack, läder och nitar".

Men tänk, vad vackert jag tyckte att det här var.

Nuförtiden gillar jag killar med välklippta, korta frisyrer utan konstigheter och normala, rena kläder utan en massa krusiduller. Väldigt normala killar, alltså, väldigt. Det tycker jag är snyggt, nu. Med väldigt välrengjorda porer. Som har presterat saker i deras liv. Som är snälla. Och socialt kompetenta. Vältaliga.

Och som inte rakar benen.
Förut hatade jag all typ av kroppsberhåring. Det äcklade mig.

Jag hatar tamejfan stubb.

Tänk vad smaken förändras.

Bild från:
http://www.wave-gotik-treffen.de/


Kommentarer
Postat av: Clara

åh, jag var bara tvungen att kommentera detta, för jag tänkte på exakt samma sak imorse (tror jag det var...skit samma)! christina aguilera - beautiful visades på MTV imorse och i den finns en synth(typ)-kille med svart asymetriskt rakat hår, svarta kläder (med någon slags "alternativ stil" iaf). När jag såg videon och honom kom jag ihåg att jag när videon kom tyckte att han var hur snygg som helst! visst kan jag väl tycka det är snyggt med lite "alternativ" stil hos killar fortfarande, men just den killens stil är ganska långt ifrån "idealet" jag har hos killar idag. hoho, ja, alltså...smaken förändras. gillar din blogg, älskar dina bilder från Teatron!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback