Modetjejsbrigaden och superhjältekraften

Jag utanför en klubb. Igår. Det var ett slagsmål. Självklart stängde de insläppet efter det stora slagsmålet. Men fan.

Såhär va.

Så vitt jag kunde se var det 5-7 killar mot en vakt. Jag var dock ganska så dragen, så jag kan helt klart ha upplevt det lite skevt. Men i alla fall. Stort slagsmål, han mot de andra. En kille tar tag i vaktens hals, gräver in sina naglar i hans nacke. Han börjar vrida.

Jag tänker: "Herregud. Herregud. Herregud. Han tänker vrida nacken av honom."

Och alla chefer och allt står bara och kollar på. Men det tänker jag inte göra, såklart.

Så jag hoppar in i det hela full hals, grabbar tag i hans hand och vrider loss den med all min kraft. Jag lyckas, för att sedan få precis alla över mig. Jag hamnar längt under en hel hög med killar som slåss med varandra. Jag tänker: "Åh fan, osmidigt" och vrider mig loss. Blev inte skadad alls. Fick frisyren sabbad. Bröt inte ens en av mina långa, välmanikerade naglar.

Sedan rycker en av cheferna för klubben tag i mig och drar mig under räcket och börjar skrika åt mig. Att jag är en jävla idiot och allt. Jag tittar på hur det blir upplöst, hur de får bukt med precis allting. Men chefen skriker att jag är dum i huvudet och att jag inte, under några omständigheter, för göra så.

Börjar böla som en gris. Sticker därifrån. Stryk kan jag ta, en hel jävla massa faktiskt, men jag blir ledsen av att bli behandlad som en idiot för det. Ringer upp chefen i fråga. Hans förklaring är självklart "Men fan Hanna, du fattar väl att det bara är för att jag blir orolig? Du kan ju skadas! Det där är vakternas jobb! Du kan ju fanimej skada dig ordentligt, det fattar du väl!"

Nej, men. Han var själv, förihelvete. Och i den här situationen tror jag faktiskt att jag har större chans att gå därifrån oskadd än en vakt. Jag menar, vem tror ni får mest stryk?

1. Stor, stark vakt.
2. Liten söt tjej med höga klackar.




Jag är tyvär fullt medveten om att jag är den som löper minst risk för att skada mig. Och ändock är jag den som blir mest skyddad, av exakt samma princip.

Fan, jag säger då det, jag ska skaffa en brigad av små, söta modetjejer som ska ut på stan och vara superhjältar. Varje kväll. Vi ska ställa oss emellan i varje bråk. För vi är skyddade, jävligt skyddade, av våra fina små bräckliga fasader. Det är bättre än vilken superhjältekraft som helst.

Så, vem är med mig?
Och vad fan ska vi kalla oss?

Börjar skissa på våra tishor nu.


Kommentarer
Postat av: anna

Fashionistas Fights Fyllesvin tycker jag skulle vara en snygg titel..Jag är med!

Postat av: hepp

är du tillsammans med max bergå?

2007-07-21 @ 16:27:46
Postat av: Szofia

Grymt bra gjort. Som om någon bestämmer när man får hjälpa en annan människa eller inte liksom. I'm in!

2007-07-21 @ 16:35:31
URL: http://bitterfitta.blogspot.com
Postat av: Alex

Din teori stämmer ju faktiskt när man tänker efter, så därför borde det vara en grym idé med superhjältetjejer. Kör hårt på att få igenom det där!

2007-07-21 @ 16:54:22
URL: http://alexjakobsson.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag är lätt på! Måste bara lära mig gå i högklackat först.

2007-07-21 @ 17:16:25
URL: http://knoll.blogg.se
Postat av: Stephanie

Åh du är så jävla skönt bra Hanna! Jag har mest killkompisar som jag går ut med och dom lyckas alltid hamna i bråk och jag är alltid den som går i mellan. Av precis samma anledning som dig, vilket pucko skulle slå ner en brud mitt framför andra killar? Killar vill inte lägga sig i när andra killar slåss men handlar det om en tjej då jävlar.
Hör av dig om du vill ha hjälp med tishorna ;)

2007-07-21 @ 17:56:46
URL: http://www.stephaniies.blogg.se
Postat av: Kajsa

Im in, im in!

2007-07-21 @ 18:15:12
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har platåskor. Kvalar jag in ändå?

2007-07-21 @ 18:49:22
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: Tova

jag är me!

2007-07-21 @ 20:32:01
URL: http://toovalita.blogg.se/
Postat av: Jutta

I'm in

2007-07-22 @ 00:27:11
URL: http://jutta.webblogg.se
Postat av: Majken

Stephanie/
Kanske dags att byta umgängeskrets?

2007-07-22 @ 15:19:04
Postat av: Fia

Lätt! Grymt bra plan!

2007-07-22 @ 21:39:22
Postat av: Ida

Jag är också med i Fashionistas Fights Fyllesvin. Jag gav en kille en right jab i lördags.. Tro mig..Han förtjänade den. Han måste bara blivit chockad när en tjej kommer framdundrandes i 180 på höga klackar och handväskan slängandes - för att sedan få in en fullträff rakt på ögat.

2007-07-24 @ 02:57:31
Postat av: Anonym

Anses det som en bra grund om man har tränat judo i 6 år,
innan?

2007-09-03 @ 12:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback