Dresscode: bum to the breeze

I princip alla som ska komma på festen har direkt frågan om det är dresscode, i många fall har de frågan vilken dresscode det är, då de varit fullkomligt övertygade om att mitt lilla rattiraj ska ha en dresscode. Det har inte funnits minsta tvivel om detta.

Det var inte tanken, men då det närmast verkar krävas av mig att jag, med min person, ska ha en dresscode så kan jag knappast göra mina gäster besvikna. Enda problemet är då det faktum att det alltid uppstår missförstånd med alla dessa dresscodes, speciellt med alla nya låtsasdresscodes som exempelvis "smart casual" (som inte betyder uppklätt, men fräsha, stiliga vardagskläder) eller "fest" (som egentligen enbart betyder att man ska klä sig som man gör när man går ut på just fest, väldigt fritt, med andra ord) Har man cocktailparty blir det relativt enkelt, även om det är en av de få dresscodes där stilgraden skiljer sig markant mellan kvinnor och män. Högtidsdräkt skulle vara ytterst humoristiskt, med tanke på att det inte är en "fin" tillställning, och att man då kunde få turen att se någon jäkel i folkdräkt, det skulle vara festligt.

Men jag säger såhär, kom naken.

När vi är nakna är vi alla jämställda.

Kommentarer
Postat av: Gas

kommer naken janne?

2007-06-01 @ 15:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback