Jag vill inte retuschera Nicole Richie!

Jag sitter här och ska köra repron på Nicole Richies bok - Sanningen om Diamanter.
(Ges ut av Hotspot, som är Prismas nya linje för Chick litt. Prisma ägs av Norstedts)

Som bekant är jag inte räskilt förtjust i Nicole Richie.
På grund av yrkesstolthet kan jag dock inte göra ett dåligt jobb, det får man inte göra. Men jag sitter här, det rycker i mina fingrar och då och då rycker jag till och gör hela hennes yta påtaglig missbildad.

Sedan trycker jag på "undo".

Sedan får jag ett nytt ryck.

Får trycka "undo" igen.

Och så fortsätter det hela.

Det ser mer eller mindre ut som jag lider av någon slags sjukdom. Jag rycker. Kväker till. Zoomar in på hennes porer. Ja. Allt.

Hennes författarporträtt är taget med en ganska kackig digitalkamera. Hennes hud är gropig och korning från pormaskar och små finnar. Hon har rynkor under ögonen och en hel del påtagliga leverfläckar. Hon är flottig och hennes ögonbryn är okammade och står åt alla håll och kanter.

Med andra ord ser hon ut precis som alla andra.

Framsidebilden är dock förtuschad av formgivaren. det är en fruktansvärt dålig retusch. Det ser inte helt klokt ut. Men jag gillar att det är påtagligt uppenbart ATT det är en retusch, då förminskas förhoppningsvis folks komplex. Men om jag gör mitt jobb på förtfattarporträttet så kommer det inte synas att det är en retusch.

Jag jobbar verklige med fel sak.

Och varför avskyr jag Nicole? Ja, jag tycker helt enkelt bara illa om folk som tycker att de kan göra lite som de vill bara på grund av social status. Det äcklar mig. Sådärja.

Kommentarer
Postat av: motherfakka

det är nått obehagligt med henne som jag inte kan sätta fingret på men det kanske är just det.

Postat av: malin

där satt den

2007-06-05 @ 15:43:45
URL: http://www.tittutmalinp.blogspot.com
Postat av: niki

Vore det inte mer behagligt att göra bort det och sedan själv gå ut i solen för att jobba lite på brännan eller njuta av det underbara vädret i största allmänhet?

2007-06-05 @ 17:59:18
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: emzi

Hon är lite underlig helt enkelt. Annat kan jag inte säga.

2007-06-05 @ 18:19:03
URL: http://alternativatankar.blogspot.com
Postat av: madde

Tyvärr finns det lite väl många av dom.

2007-06-06 @ 09:08:48
URL: http://www.asweetconfession.blogg.se
Postat av: Sandra

Tänkte bara fråga en kort sak.. Vart jobbar du?
Jag letar med ljus och lyckta efter just ett retusch jobb.. Måste jag vara någons vän eller någons släkting för att få ett sådant jobb? Blir så J****la trött på att jag inte kommer in i branchen för att jag inte "känner" någon!
Sandra

2007-06-18 @ 18:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback