Ebba von Sydow

Bättre sent än aldrig, jag önskar att jag hade mer tid för tillfället.

http://resume.se/nyheter/2007/03/29/ebba-overger-tidningen-fly/index.xml


Väldigt mycket som står i Resumés artikel är väldigt, väldigt sant. Det vill säga att många har haft problem med att arbeta med Ebba på redaktionen. Men jag vet inte, jag gillar inte Ebbas åsikter när det kommer till mycket, exempelvis ville jag slå mig blå av många av etikettfrågorna mellan kvinnor och män i hennes bok, men jag kan inte neka till att Ebba är en väldigt kompetent kvinna. Och jag tror, helt ärligt, att det är grundstenen till altt möjligt tjafs om hennes "petning". Jag vet inte om hon blivit petad eller valt själv, bland högre orter så skojas det villt om hur hon blivit petad, skitsnacket går i hundrafemtio. Ungefär som när hon ville inkludera ett hjärta i veckorevyns logotyp. Kommer ni ihåg det? Jag vet inte om media uppmärksammade det hela, men fy satan vad branschfolk blev irriterade och snackade skit om det, "löjliga von Sydow", lät det. Detta var en av de otroligt provocerande reformer hon ville genomföra.

Ja, otroligt provocerande. Enligt mig inte alls, dock. Jag tycker att det tyder på en drift att vilja bli provocerad, dock, men det är min nätta åsikt.

Jag talar emot det, jag tror personligen inte att hon blev petad. Jag vet inte ett skit, men jag tror inte att hon blev det. Ni skulle se vilka otroligt, bistra miner det frambringar. Det är nämligen som så att ingen egentligen vet, det är skvaller, en jädra massa skvaller, som vanligt.

Om man ens använder sig av argumentet att det är uppenbart att något måste tyda på något, ja, då vet man. Då är det bara baserat på personliga åsikter. Det är det sämsta argument som finns. Att något är uppenbart.

Jaha, och om man frågar sig, varför är något uppenbart? kan vi få lite förklaringar till det, eller ska vi köpa det för att det är ett farligt ord som ska få oss att känna oss korkade utifall att vi inte fattar varför något är uppenbart?

I en seriös nätdiskus så skulle forumsmoderatorn säga till direkt. Det är inte ett accepterat argument där, och bör inte heller vara det i verkliga livet. Tack tack.

I så fall är det uppenbart för mig att Ebba, om hon blev petad, blev det för att hon är bestämd och vet vad hon vill. Jag känner ett flertal personer som arbetat med henne, ingen har ett ont ord att säga, och då virrar jag ändå runt i skitsnackets högborg. Senast ikväll så berättade Sebastian Suarez-Golborne att Ebba var fantastiskt duktig, driven och underbar att jobba med under tiden de körde Indieradio.

Sedan, ni som kommer dilla om att von Sydow enbart är en uppmärksamhetsökande liten bimbo, som jag vet är kommentarer som kommer att uppstå så kan jag i alla fall passa på att bidra med denna extremt oskyldiga information: Ebba vill exempelvis aldrig ställa upp på bilder för Stureplan, för hon gillar inte att vara allt för offentlig. Det har inget med frågan i sig att göra, men de ofrånkomliga kommentarena om henne som skulle hävda detta har heller ingen relevans i frågan, därför är det här lika irrelevant och relevant som det ofrånkomliga. Blajblajblaj.

Men som sagt, jag vet inte. Det enda jag vet är att ingenting är uppenbart.
Och att det egentligen är ganska meningslöst att spekulera i frågan.
Alla som spekulerar negativt i frågan tar jag för givet har något emot henne som person.

För mig är det helt enkelt uppenbart att det måste förefalla sig så.

Nu ska jag sova.




Kommentarer
Postat av: Ivana

Fruktansvärt bra skrivet!

Postat av: moi

Håller med! :o)

2007-03-31 @ 11:18:22
Postat av: Sandy-Bell

Jga GILLAR Ebba,fan, man blir ju nästan idiotförklarad när man erkänner det! Bra skrivet, Hanna!

2007-03-31 @ 11:33:42
Postat av: Frida

Håller med, bra skrivit.

2007-03-31 @ 12:23:56
URL: http://frokenmoberg.blogg.se
Postat av: E

helt uppenbart att nån är lite störd av att en ung blond tjej vet vad hon gör! störtlöjligt. bra rutet!

2007-03-31 @ 12:24:41
Postat av: Anna

Förbannat bra skrivet! Jag vet inte heller riktigt vad jag tycker om Ebbas åsikter, känns så uppdelat. Men hon är duktig i det hon gör. Men så håller jag inte med många stilvetare heller för den delen.
Och nu har jag röstat på dig för bästa blogg på aftonbladet, eller en vecka sen egentligen. Och så tvingade jag lilla Jakob som håller i Klubb Kafka att rösta, och självfallet gjorde han det.
Din blogg i mitt <3

2007-03-31 @ 12:37:35
URL: http://http://luckycherry.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag visste inte att en person som lägger upp feta bilder på sig själv i sin tidning hela tiden är en person som INTE vill vara offentlig. men rätta meig gärna om jag har fel.

Ebba är säkert duktig på det hon gör, och det hon gör att cementera de konservativa könsrollerna. Hon är ganska uppenbart en intelligent och driven kvinna. Skitbra. Dock vore det ju fint om hon använde sig av sina kvaliteter till att vara med att skapa ett jämställt samhälle snarare än öka skillnaderna mellan män och kvinnor. Det går givetvis att hylla henne för at hon är smart men glöm inte att historien är fylld av personer som använt sin intelligens till att skapa en väldigt olustig miljö. Personligen tycker jag att Ebba gör just detta. Säkert inte på sin arbetsplats, hon är säkert en snäll tjej och bra chef. Synd bara att hon är med och skapar en ganska olustig samhällsmiljö.

2007-03-31 @ 13:26:34
Postat av: Hanna

jag fattar bara inte varför det blivit en så stor grej, varför spekulera om nått så oviktigt.

2007-03-31 @ 16:38:54
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Tack!

moi: :)

Sandy-Bell: Ja, man får bara gilla modepersonligheter som är lite svåra och dystra, annars är man inte high fashion vet du! Eller något.

Frida: Tack!

E: Ja, jag tycker att det verkar så också. Jag vet dock inte, jag vet som sagt inte ett skit av hur det står till i verkligheten. Men jag tror som du.

Anna: Tack så mycket, vad snäll du är!

Anonym: Nej, jag håller med dig om att hennes åsikter inte är något som jag hyllar, heller.

Hanna: Folk gillar att störa sig och snacka skit, helt enkelt!

2007-03-31 @ 16:54:18
Postat av: Fröken SötSur

Bra skrivet! Jag fattar inte heller varför det skulle vara sånt nerköp att jobba med nätversionen, vissa människor, t ex Ebba, kanske VILL utvecklas och göra nya saker.

2007-03-31 @ 17:13:03
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Maria

Jag håller med Fröken SötSur om att det inte behöver vara värsta nerköpet att bli ansvarig för hemsidan och det är ganska intressant att diverse tidningar och bloggar försöker framställa det som något sorts dassigt tröstpris för stackars lilla Ebba som blev petad, typ.

Om förnyelsen av hemsidan blir lyckad och den blir en så stor community som det tydligen är tänkt så har man en rätt fet maktposition om man är ansvarig för sidan. Enorma möjligheter att nå ut till sin målgrupp osv.

2007-03-31 @ 18:10:48
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Hanna P

Jag lever i en drömvärld...

2007-03-31 @ 19:12:28
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: lisa

först säger du
"Väldigt mycket som står i Resumés artikel är väldigt, väldigt sant. Det vill säga att många har haft problem med att arbeta med Ebba på redaktionen."

för att sedan:
"Jag känner ett flertal personer som arbetat med henne, ingen har ett ont ord att säga"

eh?

och naturligtvis måste man kunna spekulera i frågan på ett negativt sätt utan att ogilla henne som person. det kan ju tex faktiskt vara så att hon kanske inte är världsbäst på det hon gör, hur rar och gullig hon än är, som person.

2007-03-31 @ 20:46:04
Postat av: undrande

vart tog översättningen vägen? alla inlägg i två versioner blev ju verkligen en succe

2007-03-31 @ 21:03:50
Postat av: Mikaela

Hej hej. Jag brukar läsa din blogg, tycker väldigt mycket om dina kläder. Jag ska till stockholm nästa helg - har du några tips på var jag kan gå för att hitta fina secondhandkläder?

2007-03-31 @ 23:17:09
Postat av: angie

på vilket sätt menar dom att hon är jobbig att joba med?

2007-04-01 @ 09:24:35
URL: http://aija.blogg.se
Postat av: nollåttan

bra skrivet!!! jag tror Ebba är riktigt smart och vet mycket väl vad hon gör, jag beundrar henne för hennes karriär och utveckling av det egna märket trots att jag AVSKYR all namesdropping av märken (egen klädsel, gator, osv) hon pysslar med för hon har ju för sjutton FJORTISAR som målgrupp. eller har haft. Det är det sista de beshöver, att tro de kan köpa sig lycka och "coolness". men jag tror också på nätet.....helt klart.

2007-04-01 @ 12:30:12
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: icki

"Väldigt mycket som står i Resumés artikel är väldigt, väldigt sant. Det vill säga att många har haft problem med att arbeta med Ebba på redaktionen".

*

"Jag känner ett flertal personer som arbetat med henne, ingen har ett ont ord att säga, och då virrar jag ändå runt i skitsnackets högborg".

Hur ska du ha det egentligen?

2007-04-02 @ 15:41:31
URL: http://irriterad.blogsome.com
Postat av: Linn

Bra skrivet. Det är tråkigt med alla dessa spekulationer om att "hon är sparkad" när ingen egentligen verkar veta någonting.

2007-04-02 @ 19:41:21
URL: http://sotsobla.webblogg.se
Postat av: Hanna Fridén

angie: Läs artikeln!

nollåttan: Jag vet inte, jag tycker inte att namesdropp av märken är värre en exempelvis second hand. Jag menar, det är bara två olika klickar!

icki: Det här har en person redan frågat, och jag har svarat följande: "Varför motsäger det varandra? Du tar för givet att jag personligen känner de som jobbat med Ebba på VR? Det gör jag inte, men jag känner folk som känner som jobbat på VR med Lisa, däremot så är det så att alla som jag känner personligen som jobbat med Ebba har goda erfarenheter."

Linn: Spekulationer är en sak, jag stör mig mest på frasen "att det är uppenbart".

2007-04-02 @ 19:50:37
Postat av: icki

Eh? Ja det motsäger varandra. Precis som du gört nu när du i ena stunden säger att du inte känner folk som jobbat med Ebba och i andra att du känner folk som jobbat med Ebba. Eller jag vete fan. Meningen makes no sense.

Eller så får du vara tydligare med när du spekulerar och kallar hörsägen och andrahandsinformation "väldigt väldigt sant".

2007-04-03 @ 11:09:54
URL: http://irriterad.blogsome.com
Postat av: Hanna Fridén

icki: Jag säger att jag inte känner någon personligen som jobbat med Ebba på VR, det vill säga Veckorevyn, men att jag känner folk som jobbat med henne personligen i andra projekt. Jag säger dock att jag känner folk, som känner folk, som jobbat med Ebba på Veckorevyn. Men, det kanske blir rörigt, men nej, de motsäger inte varandra.

Det är nämligen fullt möjligt att jag känner folk som jobbat med Ebba som inte jobbat på Veckorevyn, då Ebba har jobbat med flera saker än enbart Veckorevyn i sitt liv.

2007-04-03 @ 12:13:11
Postat av: icki

Hur vet du att det stämmer att många haft problem med Ebba på redaktionen om de du känner som jobbat med henne inte haft det?

Rör man sig i "skitsnackets högborg" kanske det är just det och inte "väldigt väldigt sant".

Jag får inte ihop det.

2007-04-03 @ 20:04:58
URL: http://irriterad.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback