Riche drar sitt öde åt Gehenna

Ja, först var jag på Kings grej, dårå. Mer om det senare.

Först måste jag bara berätta om Riche, som vi åkte vidare till senare för att äta mat. Jag, Sofia Dahlén och Carolina Engman äter middag. Jag äter den smörstekta abborren, för att jag avgudar abborre.

Och ja, jag vet inte vad jag ska säga, förutom att det var helt horribelt, det de gjort mot den stackars abborren. Det var inte äckligt, men som vanligt hade de tillagat måltiden så pass hårt att jag inte skulle ha kunnat skilja abborrsmaken från... ja, från sik, exempelvis. Och sik smakar inte särskilt mycket.

Jag blir inte gräsligt upprörd när de tillagar nötkött för hårt, då är de bara dåliga. Men att förstöra en abborre! En fantastisk abborre! Det är som att gharantera sin plats i Gehenna.

Varför tillagar Riche alltid sin mat till döds? Är allt djupfryst innan? För det smakar bannemig som när jag tinar en djupfryst vara och sedan försöker rädda den kvarvarande smaken. Nej, tacka vet jag färsk abborre, underbar och fantastisk´färsk abborre. Men jag förväntar mig faktiskt färsk, och bra tillagad abborre när jag ändå går på restaurang och betalar dyra pengar för det. Jag börjar tröttna på Riche, och deras sönderlagade måltider.

Men annars hade det jag trevligt, då jag var i fantastiskt sällskap!

Nu ska jag trösta mig med en mycket fantastisk och vällagad rabarberpaj med den finaste av vaniljglass. Tack.




Ps. Fick skjuka allergiutslag på tunnelbanan på väg hem, vet inte varför. Antingen berodde det på Riche eller min champagne, ingen vet. Histaminer kan dra åt helvete.

Kommentarer
Postat av: Maria

Imorgon åker jag till och Åland och då ska det fiskas! Och rökas fisk och ätas fisk, haha. ;)

Postat av: Hanna Fridén

Maria: Vi bygger ett maskhål från din mun till min, SÅ SNOR JAG DIN FÄRSKA FISK!!!!1111ett

2007-05-16 @ 01:01:57
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: hehe

det var ju aborren såklart! ;)

2007-05-16 @ 09:01:36
Postat av: Smartasmia

Ajajajaj...inte bra med förstörd aborresmak! Trist... Nu fick du igång mina fisksmaklökar dessutom:-) Och en sötsöt liten Hanna i Modette förresten:-) Och ett jättegrattis till storebrodern förstås!

2007-05-16 @ 09:08:25
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: C'est la vie, mon chérie

Åh, rabarberpaj med vaniljglass, I could just die!

2007-05-16 @ 10:18:11
URL: http://susajnna.blogspot.com
Postat av: Sofi

Har du aldrig funderat på att bli vegetarian?

2007-05-16 @ 15:16:33
Postat av: Hanna Fridén

hehe: Nej, jag tror att det var histaminerna i glaset med vitt vin jag drack!

Smartasmia: Ohh, tack, jag har inte sett bilden i Modette själv ännu! :D

C'est la vie, mon chérie: Ja, det är underbart.

hannasthlm: Tack själv, det var jättekul! Och gud vad skönt att du fick tag på kameran i alla fall :)

Sofi: Tillräkligt mycket för att veta att jag inte vill bli vegetarian.

2007-05-16 @ 15:21:34
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback