Gårdagen!

image1769
Foto: Erik Warolin,
Rodemagazine.se


   
image1748 image1749
Faaan. Idag är jag så satans bakis. Men det förtjänar jag. Dricker man nio öl och två glas vin så mår man käpprätt åt helvete dagen efter, så jag får skylla mig själv, idiot som jag är.

Men jag hade kul! Först gick jag och Ivan Nunez och käkade middag på vårat favoritsushiställe inne i stan, sedan gick på Saga för att se Lagerfeld Confidential. Efter det drog vi vidare till Patric Öhlunds ställe, Jakobs Takeout som ska köra varannan fredag.

Jag var förövrigt dödsläcker i min nya klänning/kjol som jag köpte på Wardrobe Stockholm igår. Av Johanna Vikman. Tyvärr hade jag inte tid att fota en dagens outfit, men Erik Warolin på Rodeomagazine förevigade i alla fall gårdagskvällens överkropp!

Efter det gick jag och Ivan vidare till Berns där Martin Kellerman hade releasefest för Rocky, volym 13. Som jag förövrigt trodde var idag, inte igår.

Ivan fick chansen att berätta för mig att jag klär mig som en TANT. Tant, vafan liksom? Han fick dessutom medhåll från andra som var närvarande. Bara för att jag var den enda tjej där som inte hade skinnjacka med någon lång T-shirt med spexigt tryck och sånt. Böhböh.

Efter det blev det Spy Bar. Först Vita Baren för att glo och lära mig DJ:a med Devi Brunson, och sedan in till gubbrummet för att hitta en ganska så förfriskad, men otroligt söt och charmig Viktor Barth-Kron, min fd. redaktionschef på Stureplan. Han var glad och kramig, då blev jag glad! Jag gillar Viktor men tror ibland att han tycker att jag är jobbig, så det värmde liksom.

Jag fick också chansen att lära Niklas Röja att hälsa med manliga ryggdunkar istället för att hälsa på det där sättet som alla på stureplan hälsar. Det vill säga en puss på vardera kind. Jag har lite svårt för det där, och det är inget personligt, det känns bara för intimt för en, ja, något stel individ som jag. Så nu ska vi ungefär slå ihjäl varandra med hårda slag mot ryggarna när vi hälsar istället. Och det gillar jag!

Sedan fick Carl M Sundevall ett av hans lustiga infall. Han tycker om att framställa mig som en slampa. Förmodligen för att jag är så långt bort ifrån det som bara möjligt och att han älskar hur irriterad jag blir varje gång han ska tjata på vilka jag legat med (som jag aldrig legat med) så han bestämde mig för att presentera mig för en man vid namn Jonas enligt följande stil:

"Hanna, det här är Jonas. Jonas, det här är Hanna, hon är lätt att få i säng."

Sedan sprang han fnittrandes iväg medan jag ropade att han var en dum skitgubbe.


Men det var en bra kväll, och jag fick även ställa en diagnos på en persons dåliga tarmar. Alltid trevligt.
 Shit, I'm so fucking hung over today. But I deserve it. Thankfully, I had a great night.

Me and Ivan Nunez started out our evening at our favourite sushi restaurant, and then we went to see the movie Lagerfeld Confidential. After that we went to a new place called Jakobs takeout which is hosted by the model Patric Öhlund.

I looked fabulous in my new dress from the designer Johanna Vikman which I'd bought at one of my favourite stores Wardrobe Stockholm earlier that day. Sadly, I didn't have time to take a full figure shot of it, but thankfully Erik Warolin from Rodemagazine was there to document the upper part of my body!

After we'd have our fill of curly, male models at Jakobs takeout we decided to go to Berns to a releaseparty. Martin Kellerman's new Rocky, volume 13. I'm a bit of a comic nerd, and Rocky is one of my favourite swedish strips.

However, after a while, Berns started to fill upp with the female model clientele. So Ivan who's a photographer started to get a bit preoccupied. He took them to the club Esque, and I went to Spy Bar.

My good friend Devi Brunson was DJ:ing that evening in Vita, and I looked to learn. I want to be a cool DJ chick, and I think I got the basics. After a while in Vita it was time for Gubbrummet, where I met my former boss Carl M Sundevall (he runs Spy Bar and he's the Editor in Chief at Stureplan, the magazine I used to work as an editor for) and he's got a certain love for making fun of my nonexistant sex life.

This time, he decided to introduce me like this: "Hanna, this is Jonas. Jonas, this is Hanna. She's easy."

And then he ran away, I believe he was giggling, while I shouted foul words after him.


Nu vill jag genast att ni blir arga på grund av namedroppandet, det var länge sedan vi gjorde det här, och jag saknar alla analfetishister som blir arga så fort man skriver ut folks för och efternamn! Hello, we are in need of some serious jantelag här.
.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag såg dig på Karl Lagerfeld filmen :P jag tänkte säga hur mycket jag gillar bloggen men jag fegade! Din kompis hade en jätte snygg trench förresten^^

Postat av: Fia

Oh, fiiin bild, fin frisyr! Ditt hår!

2007-11-24 @ 22:04:10
URL: http://doodelidoo.blogg.se
Postat av: Jenny W

Snyggt hår! /Jenny W

2007-11-24 @ 23:53:05
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Bodil

Måste bara säga att jag blir grön av avund när jag ser ditt lockiga snygga hår.

2007-11-25 @ 11:57:47
URL: http://bodil.blogg.se
Postat av: Ann

Oh my!Du är ju absolut ingen tant! Jag är så trött på alla som bara klär sig i svart och skinnjacka. Bläääää så tråkigt.

2007-11-25 @ 13:31:23
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Jenny

Du är döläcker, snyggt allting!

2007-11-25 @ 18:53:19
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: !!

Det är orättvist att du inte får bautaölmage av all öl ^__^ Ja, jag är avis.

2007-11-25 @ 23:51:07
Postat av: sushiätare

var kan man äta bra sushi i den här stan? dela nu med dig av din visdom vackra valonska kvinna!

2007-11-26 @ 00:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback