Jag är sned!

78825-1785


Jag brukar alltid insistera för folk att jag har ett snett ansikte. Att mina ögon sitter på lite olika höjd och att mitt ena öga är rundare än det andra. Nu är det självfallet litet accentuerat av det faktum att jag kisar, och ögonen inte kisar lika mycket. Men se, ändå!

Enklaste sättet att se sin egen missbildning är att ta en bild och spegelvända den. Precis som när man ritar. Enklaste sättet för att se om man verkligen gett allt rätt proportioner är att först teckna en bild, spegelvända den, och korrigera den utifrån spegelvändningen (old trick, works wonders).

Annars, ja, annars kan jag förstå hur jag kan se hård och tuff ut på vissa bilder och som en nioåring på andra. Den ena sidan är helt enkelt hård, snygg and modelish, den andra är nuttepluttig, rund och FUL. Enligt det här.

Jag föredrar det hårda längst ner till vänster. Förbövelen, då skulle jag vara jävligt nöjd, ser ni.
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

riktigt jävla snygg som karl och riktigt jävla snygg på vänster längst ner! skumt! fast du är helt ok annars också, haha

2007-11-27 @ 12:26:08
Postat av: emma

JAG HAR FULDAG IDAG, GÖR INTE SÅ HÄR MOT MIG!!!!!

2007-11-27 @ 12:41:57
Postat av: Hanna fridén

Elsa: Haha, fast den till vänster längst ned är ju bara min högersida två gånger :/ Det vill säga fejk! Buhuhuh.

emma: Ta en bild på dig, spegelvänd bilden och se om den blir snygg!

Postat av: Olivia

På den nere till höger påminner du på något höger (HÖHÖ, dåliga ordvitsar är min grej, det) om Penelope Cruz. ^^

2007-11-27 @ 13:06:20
URL: http://paranoidbunny.blogg.se
Postat av: Paulina

Men jävligt snygg är du i alla fall! Vilka kindben!
Är grymt osymmetrisk själv. Har testat tricket med att spegelvända bilden och jämföra och det ser ganska knäppt ut!

2007-11-27 @ 13:37:45
URL: http://bryno.blogg.se
Postat av: Alice

Man blir sned om man föds vaginalt. Man kan bryta näsan också. Inte ovanligt alls.

Mina öron sitter dryga centimetern olika högt. Mina tänder i underkäken är förskjutna en halv tand i sidled (vilket inneburit trångt på ena sidan och sneda tänder till följd). Min haka ser ut som om nägon larmat till den från sidan. Jo, och så har jag en ful och en fin sida jag med, men det beror på hur
jag lägger benan har jag märkt. Kan därmed inte heller ha mittbena för då är jag rätt och slätt ful från båda sidorna. Fast en kille jag kände tyckte jag liknade Audrey Hepburn. Han försvann ur mitt liv utan att ha raggat på mig, så jag tror han var gay. Audrey är ju bara finast.

2007-11-27 @ 13:45:05
URL: http://spegellandet.blogg.se/
Postat av: DrKotte

Men hallå... missbildning? Ingen är exakt symmetrisk, vår höger- resp vänsterhalva är alltid olika stor i varierande grad.

2007-11-27 @ 14:03:57
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: Hanna

är det bara jag som ser att du är en exakt kopia av Anine Bing på bilden nere till höger?! Riktigt creepy, haha!

2007-11-27 @ 14:29:08
URL: http://hannixen.blogg.se
Postat av: D

haha, fan vad coolt att det blir sån skillnad. måste testa. nu

2007-11-27 @ 14:38:30
Postat av: ida

men, du har ju tex gömt halva "runda" ögat under luggen. det gör ju det lite svårt att bevisa om det verkligen är så runt.. eller?
och så har du ju smink. det brukar inte bli exakt likadant på båda ögonen heller...
men jag förstår vad du menar. man ser ju inte exakt likadan ut på båda sidor. det gör ju ingen..

2007-11-27 @ 14:52:41
Postat av: rosanna

haha vad underhållande, måste nog testa!

2007-11-27 @ 16:14:57
URL: http://rosannaa.blogg.se
Postat av: Johanna

Tuffa bilder !

2007-11-27 @ 16:22:17
URL: http://blikvar.blogg.se
Postat av: mimmi

Åh lägg till en till, fast med lika frisyr på båda sidor.. Jag tycker sådana bilder är så kul! oftast blir det två helt olika personer, eller tre med orginalbilden.
Du blev blev tre snyggingar..

2007-11-27 @ 16:35:22
Postat av: Sara

jag har också gjort det där och jag lovar att mina blev mycket värre...men lite asymmetri ger personlighet!

2007-11-27 @ 17:30:03
Postat av: Primula

Med den där hatten ser du precis ut som Keira Knightley i filmen 'Atonement'.

2007-11-27 @ 19:44:01
Postat av: Julia

Haha oj va coolt, detta måste jag testa !
btw, vad använder du för läppglans på bilden ? Skit snyggt!

2007-11-27 @ 21:18:27
Postat av: Agnes

Wow, ser ut som Penelope Cruz på bilden nere till höger när man kikar snabbt, något med ögonen...

2007-11-27 @ 23:29:03
URL: http://agnesjohansson.wordpress.com
Postat av: Elsa

haha, jag vet därav bisatsen "fast du är helt ok annars också".

2007-11-27 @ 23:54:12
Postat av: icki

Alice
- man blir sned om man föds vaginalt? Det måste vara rent nonsens med tanke på hur många som föds med cone head och ändå ser man inte en enda vandra på gatorna. Källa tack.

2007-11-28 @ 09:40:10
URL: http://irriterad.blogsome.com
Postat av: Y

Det är svårt att hitta människor med symmetriska ansikten.

Det här med att det beror på att man är född vaginalt (?!) är inte sant.

Det har med den genetiska arvsmassan att göra. Desto mer symmetrisk man är i ansiktet desto hälsosammare är man och desto mer skydd har man mot sjukdomar.

SÅ du är helt enkelt en sjuk jävel ;)

2007-11-29 @ 00:33:35
Postat av: lisanne

jag tycker att bilden nere till vänster ser ut som en mörk variant av vicki andén eller vad hon heter. mm jo, om vicki hade haft mörka ögon och mörkt hår, liksom. hurra!

2007-11-29 @ 11:53:56
Postat av: sanna

Jätteovanligt med symetriska ansikten, jag själv tycker mest att jag ser konstig ut för att jag faktiskt har ett helt symetriskt ansikte..

Du är för övrigt sjukt snygg.

2007-11-30 @ 15:45:53
Postat av: Jessica

Häftigt hur det ser ut när man spegelvänder sig själv. Den längst ned till vänster blev en riktig modellbild ju! Jävlans snygg! Jag måste dock säga att jag i vanliga fall på dina andra bilder i din blogg faktiskt inte alls tänkt på att du är sned - det jag lagt märke till i ditt ansikte är dina fina kindben och ögon. Jävlans snygg i vanliga fall med tycker jag, alla är vi lite sneda på nåt sätt! =P

2007-12-01 @ 16:34:55
URL: http://ikkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback