Knut Larsson!

image1692


Det här är Knut Larsson. Han är serietecknare, om någon inte visste. Han är också en av de som jag på något vis hållt som förebild och idol rent tecknarmässigt i mitt liv. Jag träffade honom för första gången när jag var runt 12, kan jag tänka mig, när jag satt uppe på min mamma och pappas företag (som gjorde jobb åt Galago, serieföretaget han gav ut sina serier hos) och ritade manga.

Då var jag väldigt väldigt liten. Och väldigt blyg. Väldigt introvert. Jag tror att jag träffade honom senast när jag var 15, då vi pratade och jag framhöll hur mycket jag gillade hans arbete, och min mamma hade visat mina dåvarande serier för honom.

Men i alla fall, i lördags sprang vi på varandra i Gubbrummet inne på Spy Bar. Han gick fram och sa: "Hej! Det är Knut!" Jag blev förvånad och glad. Sedan berättade han att han tyckte att jag gjorde ett bra jobb inom mode och att jag var en god, och bättre kreativ förebild. Tänk er det! Att någon man sett upp så mycket till och vars jobb man beundrar så fasligt mycket berättar något sånt. Jag blev extremt glad, så glad att jag försökte mig på att sno hans glasögon.

En annan sak som var lustig med det hela var att jag var väldigt kort i jämförelse när vi sist sågs. Och bara en liten plutt, överhuvudtaget. Men nu är jag vuxen, och med mina klackar blir jag längre än Knut. Och vi springer på varandra på Spy Bar.

Från 12 till 21.

Det fick mig att inse hur tiden går. Hur saker ändras. Men hur mycket det ändå är som är likadant.

Och han läser min blogg! Nu får ni tillåta mig att vara lite fjollig. Men det här är Knut Larsson! Fantastiska Knut Larsson som berättar fantastiska sagor med ett underbart och fullkomligt unikt bildspråk. Och han gillar mitt arbete. Det är som att man skulle kunna kissa på sig på en gång, eller i alla fall gå omrking med ett ofantligt brett leende i en vecka och brista ut i maniska små episoder av skratt. Det kommer hända under veckan. Det gjorde mig sanslöst glad. Och smickrad.

Kommentarer
Postat av: Annika

Grattis, kära Hanna. Det här förtjänar du.

Postat av: Liza

Typ så kände jag när du kom fram till mig på teatron och sa att min klänning var fin, och tog kort på mig! shit, jag är bra nördig jag :S

2007-11-13 @ 14:55:30
URL: http://knoll.blogg.se
Postat av: s

då kanske jag kommer att träffa johnny depp om tio år då

2007-11-13 @ 15:38:42
URL: http://sussiella.blogg.se
Postat av: d

Vad gör man när man är så blyg att man inte alls vågar prata i skolan? Jag orkar inte mer.Går i 8:an, men ja älskar din blogg, Du är underbar hanna, vilken förebild du är för mig!

2007-11-13 @ 16:51:44
Postat av: karolina

coolt! (och han är nästan lika snygg själv som sina teckningar)

2007-11-13 @ 21:53:23
URL: http://karhel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback