Mitt pokerspelande

image1753
Jag är Tereziao, dårå, inte Frank som jag skrev förut. Där var jag virrig.


Ikväll var det inte lika roligt att försöka få bort sömnproblemen med internetpoker som det brukar vara. Jag gjorde som vanligt. Gick in på ett bord med 1000 krediter* och spelade upp dem till någonstans över 15.000, tror det landade snäppet under 20.000, och sedan började jag fjanta sådär i chattfönstret som jag brukar göra,
som jag berättat, ni vet.

Yrade om familjen och barnen och hur jag spelade bort livet. Allt det där.
Men den här gången var det inte lika kul.

Allt jag satt och tänkte på var det faktum att det skulle ha varit över 100.000 svenska kronor. Och så tänkte jag: "Det är ju så lätt, så lätt, för alla andra suger ju så mycket. Jag skulle bli så förbannat rik."

Och den tanken gjorde mig besviken på mig själv, och då var det inte roligt att muppa runt längre.



*Vi säger krediter för att det inte handlar om riktiga pengar.
 

Kommentarer
Postat av: Dove with Gun

Åh en feministisk journalist. Precis vad världen behöver. Inte.

Postat av: Anonym

"Det är ju så lätt, så lätt, för alla andra suger ju så mycket. Jag skulle bli så förbannat rik."

en grej iofs...dom som spelar om riktiga pengar är oftast väldigt mycket bättre än dom som spelar om låtsaspengar...

2007-11-21 @ 06:12:28
Postat av: m

De som spelar med riktiga pengar suger nog inte lika mycket överlag, dock...

2007-11-21 @ 09:29:28
Postat av: Lisa

men ifall man vinner då får man väl pengar? tänkte eftersom alla andra är så kassa så fick du väl en liten slant iaf? :)

2007-11-21 @ 10:08:21
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: ja vafan

spela om pengar då får vi se dig vinna kan du resa t karibien eller nåt vore väl skönt?

2007-11-21 @ 10:58:25
Postat av: IK

Spela poker när det finns skitgubbe! :-)

2007-11-21 @ 12:07:43
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se
Postat av: Elin

Vilken cool blogg du har!:) hela du är cool!!:)

2007-11-21 @ 12:09:48
URL: http://elinelinelin.blogg.se
Postat av: daniel

Det är sjukt mycket svårare när det gäller pengar eftersom då vågar man inte satsa på samma sätt.

2007-11-21 @ 12:19:51
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: tova

hej hanna, nybörjaren här!
jag undrar hur man får upp en bild på headern? vet du vilken html-kod det är? :s

2007-11-21 @ 12:48:02
Postat av: Hanna fridén

Dove with Gun: Jahaja. Tack för din output. Du tror inte att du faktiskt ska försöka läsa vad jag står för innan du blir grinig?

Anonym: Det är också en poäng värd att ta med i beräkningen.

m: Nej, tyvärr. Ännu ett skäl till att låta bli!

Lisa: Nejnej, jag spelar bara med låtsaspengar mot andra med låtsaspengar! Så man får bara mer låtsaspengar när man vinner.

ja vafan: Nä, jag skulle köpa sprit och bli alkoholist :(

IK: Eller vändtia!

Elin: Tack, tack så hemskt mycket!

daniel: Det har du väldigt rätt i.

tova: Det beror lite på hur du väljer att göra. När du reggar ett konto och skapar en blogg så kan du välja en stilmall som redan har en bild integrerad i layouten och byta ut den, det är nog det lättaste sättet att göra det hela på om man inte kan HTML!

2007-11-21 @ 13:35:30
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Ace

Det är en helt annan typ av spel på låsisborden kontra real money. Jag rekommenderar att du börjar på ett 5 cents bord och bara växlar in lite (någon hundring) pengar. Kör sedan och se hur det går.
Jag spelar inte själv däremot har jag jobbat på ett av internetpokerbolagen som systemarkitekt så jag har lite insyn.

2007-11-22 @ 09:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback