Snobben i mig

Jag sitter och kollar på lägenheter. Det pirrar i fingrarna på mig. Jag vill ha en ny lägenhet NU.

Enda problemet är att jag är så rysligt snobbig vad gäller det där. Jag har alltid bott i väldigt fina och stora lägenheter. Samtliga har haft separat toalett och badrum. Samtliga har haft badkar. Nästan samtliga har haft balkong. Alla har haft riktiga, stora kök och har varit på minst 70kvm och haft minst två rum. Alla har varit belägna på Södermalm med grymma kommunikationer. Alla har - jag är allvarlig - haft utsikt över vattnet (ja, förutom den här).

Men lägenheten i den sizen kostar väldigt mycket. Om jag ska få en lägenhet som motsvarar de andrahandslägenheter jag bott i genom åren så måste jag i dagsläget betala runt fyra miljoner kronor.

Och det är faktiskt lite utanför min price range, om man ska säga så.

Usch.
Jag vill absolut inte bo mindre än 40 kvm i alla fall. Det vore horribelt.
Måste man göra sånt här? Buuuuh!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, att vi bor två personer på 31 kvadrat är ju helt OFATTBART. Och vi har inte ens utsikt över vattnet - om vi inte lutar oss ut genom fönstret, livsfarligt långt ut... Ändå älskar jag den här lägenheten. Ja, trots att den ligger på Kungsholmen, jag menar, vem fan bor på KUNGSHOLMEN?!

Lycka till, Hanna. Jag hoppas att du hittar drömlägenheten, och att den inte ruinerar dig.

Postat av: Hanna Fridén

Annika: Haha! Kungsholmen är den enda platsen i innerstan jag klickar bort i innerstadssökningarna! Roligt roligt.

Jag måste skärpa mig.

2007-11-21 @ 02:03:59
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Annika

Det är bra. Vi vill ändå inte att Kungsholmen ska bli för trångt, och jag har hört rykten om att du är en sådan där TRENDSETTER.

2007-11-21 @ 02:14:49
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: masjäveln

Man får anstränga sig lite för att tycka det är både rimligt och lite småcharmigt att hosta upp pungen och pröjsa 3,4 miljoner för ombyggt grovsoprum i Gamla stan som är så liten att alla möbler man inte just för tillfället sitter i tvingas man hissa upp i taket för att ens få plats att läsa DN bostad.

2007-11-21 @ 10:47:01
URL: http://www.metrobloggen.se/gyrot
Postat av: Ella

Det är klart att det är tråkigt att flytta till en mindre lägenhet, men man vänjer sig faktiskt... Ffa om lägenheten är ens första alldeles egna. Då spelar storleken inte lika stor roll längre.

2007-11-21 @ 11:10:26
Postat av: dedi

lite kul med tanke på att en villa kostar omkring 1,5 miljoner kronor i umeå..

2007-11-23 @ 10:02:51
URL: http://dedi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback