En byxa och shopping

24jan07Varför köpa ett par midjehöga stuprör för 1200 när du kan fynda ett par på Hms rea för 79,50? (Brunogallerian, löstagbara hängslen).

Idag har jag haft ont i magen, promenerat och shoppat. Inhandlade en klänning på Gina Tricot för 49 kronor och köpte tre par nya skor på Skopunkten, kostnad 498 kronor.

Jag passade även på att springa förbi Top Girl på Sveavägen, då de stängt ner den på Magnus Ladulåsgatan. Och jag måste säga: Herregud, vilken katastrof! Top Girls butik på Sveavägen var en av de värsta butiker jag någonsin sett. Fullproppad med fula skor, fula stövlar, fula väskor och fula kläder. Förutom det, en massa fula smycken.

Top Girl som låg på Magnus Ladulåsgatan förut hade mycket högre klass. De tog in samma smycken som Top Shop, Glitter, Gina Tricot och hade märken som Wallis och Dorothy Perkins med flera. Dvs, inget dyrt, men trendriktigt. De här smyckena kostade 19 kronor styck, eller 10 smycken för 95 kronor och kom in ungefär tre månader innan samma smycken kom ut i butik i Stockholm!

Men Top Girl på Sveavägen, hujjedamig, vilken grotesk butik!

Där inne luktade det förövrigt väldigt, väldigt mycket blöja.

Kommentarer
Postat av: Sicilia

Bra jobbat! Såna HM brallor har jag med. Varför försvann Top Girl från söder?

Postat av: Görel

vad pekar du på?

2007-01-24 @ 15:55:00
Postat av: Hanna Fridén

Sicilia: Jag vet inte! De hade kanske inte tillräkligt med kunder kan jag tänka mig, med tanke på det sugiga läget :(

Görel: Jag vet inte!

2007-01-24 @ 16:05:27
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad typiskt. Jag som hade tänkt gå dit och spana någon gång, eftersom du har skrivit så positivt om butiken flera gånger.

Jag tror att jag har varit i affären på Sveavägen. Den var hemskt rörig och personalen hade ju inte alla indianer i kanoten, om man säger så. Fortsatte packa ur lådor och babbla i mobilen fast det stod en massa folk vid kassan osv.

2007-01-25 @ 01:28:22
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Britta

Men tamigtusan - du bor ju för fasen i samma hus som mina polare bodde i förut! Jag känner den där jävla loftgången som the back of my hand. De bodde dock högst upp. I en jävligt sjysst etagevåning. Aah, the memories...

2007-01-25 @ 11:46:08
Postat av: Hanna Fridén

Maria: Ja, det var intrycket jag fick av butiken på Sveavägen också. Vi får hoppas att den vid Magnus Ladulåsgatan bara stängt för renovering eller dylikt!

Britta: Få se nu, på femman (som inte har en loftgång) finns det två etagelägenheter, på fyran (som jag bor på, och högsta våningen med loftgång!) så finns det tre etagelägenheter. Min, den brevid oss och den i mitten. Nu vill jag leka detektiv! Vilka var det? :D

2007-01-25 @ 15:27:29
Postat av: Britta

Fredrik, Alex, Anders och ett helt gäng hang-arounds. Däribland undertecknad. Men det här var ju då ett par hundra år sedan. Men om du bor på den högsta våningen med loftgång, längst in, då är det faktiskt samma som de bodde i. Sammanträffande? Who knows? :-)

2007-01-25 @ 21:25:21
Postat av: Rikke

men sicken tvärläcker blogg du har !Go girl!

2007-01-26 @ 13:21:16
URL: http://rikkenilsson.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Britta: Min familj har innehavt kontraktet sedan 1983! För 6-7 år sedan hyrde de i lägenheten brevid ut lägenheten till en massa killar, för typ en groteskt summa pengar, 17.000 eller något sånt! Jag misstänker i så fall att det var dina vänner :D

Rikke: Tack så mycket! :D

2007-01-26 @ 15:43:15
Postat av: cornelia

alltså jag vet inte vad jag tycker
din stil känns ifs personlig men 'mossig'. vet inte vad jag ska tycka om din blogg heller. Ifs bra att du står på dig och kör ditt rejs, du är liksom fashinerande och originell, samtidigt kan jag ursäkta: äcklas, det vill jag ju inte. man ska va snäll och så
kanske är det övervägande bra ändå
visa bild på Max? var han snygg?
vet du jag gillar inte när du ska klanka ner på dig själv, sluta med det. Du är bra som du är.

2007-01-27 @ 12:26:21
Postat av: Hanna Fridén

cornelia: Jag klankar förihelvete aldrig ner på mig själv, däremot kan jag rikta kritik mot mitt eget beteende, vilket enbart är sunt. Ska jag ha en blogg där jag bara skriver "åh, jag är snygg" "åh, jag är bra" "åh, jag är populär!" precis hela tiden och framstå som fullkomligt omänsklig och fri från självdistans?

Jag skulle inte tro det.

Och att kalla min stil för mossig, att att säga att du blir äcklad av bloggen i samma veva som du vill understryka att jag "är bra som jag är" var förihelvete det dummaste jag hört. Jag får alltså inte framföra sund kritik mot mig själv, men däremot är det helt okej att du kommer med rena, elaka kommentarer?

Usäkta Cornelia, men det kanske är dags för dig att se över om du inte en lobotomi kanske skulle göra dig smartare.

2007-01-27 @ 16:18:16
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok då jag håller mig till äcklad och att din stil ser museieartad ut
jag tänker bara på judar när jag ser dig
kom med nåt nytt
du ÄR självgod
och ful

2007-01-27 @ 18:53:29
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Cornelia, snälla, lobotimera dig. Det vore en tjänst mot mänskligheten. Jag menar, jag är full som en kastrull just nu, och jag både stavar bätte och har bätte ordförmåga än du. Uppenbarligen har du ett litet intelligenshandikapp.

Om du förväntar dig vänlighet på fula kommentarer så bevisar det dessutom att du är socialt handikappad, vilket hem är du inlaggd på? Knappast Danderyds, där har de högfunktionella emotienolellt handikappade människor. Kan du inte berätta för oss, var hamnar efterblivna människor som du? Som har ett behov av att vara elaka? För du har uppenbarligen något problem med dig själv, säkert för att ingen gillar dig, jag gillar dig inte, inte din mamma, du har inga vänner. Du är efterbliven. Lycka till med ditt jobb som gatslickare, ingen kommer gilla dig för det heller, ditt skabbiga lilla patrask.

Ps. Ja, jag är säkert ful som blir scoutad regelbundet och hela tiden får komplimanger. Hahaha. Försök slå där det har en effekt istället, pucko!

2007-01-28 @ 06:22:18
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback