Fatale på Dagens Media och Resumé

Jaha. Man går till datorn och så får man två skitartiklar fullsmockade med lögner på sig angående Fatale, jävligt smidigt, det där.

Nu är det så att jag, Annika Marklund, Sofia Dahlén och Carolina Engman hade beslutat att lägga ner siten helt på grund av vissa faktorer. Glife, som hade skött annonseringen på siten gick då in med ett erbjudande om att köpa den istället.

När vi skrev ett inlägg på Fatale om att vi lämnade så raderade dock Glife det, våra lösenord togs bort och allt möjligt - Innan dealen var klar och innan köpet gått igenom. Vi försökte lista ut vad som försigick, men fick inget svar förens långt senare då vi äntligen fick vårat inlägg - Då hade dock besöksstatistiken på siten stagnerat ordentligt.

Sedan agerar skribenten på Dagens Media, Henrik Widell, extremt oproffsigt och citerar Daniel Kjellson helt fel och hävdar i artikeln att vi blivit sparkade! Resumé plankar sedan artikeln vilket leder till att de framför ungefär samma budskap.

Artikeln blir sedan ändrad, men i den framstår det fortfarande som att vi blivit bortvalda, vilket är helt fel.



Oproffsigt, ordentligt oproffsigt.
Nu jävlar.


EDIT:
Det är pressetiskt fel att inte höra med oss i frågan och vi kan anmäla det till pressombudsmannen för partiskhet. En journalist är skyldig att höra med båda parter i frågan, och det är därför det ibland står i artiklar att man sökt den andra parten för kommentar utan att nå dem.


Nu har de, som tur är, publicerat rättelsen. Men jag är ändå förbannad.

EDIT 2:
Jag har pratat med Henrik Widell på Dagens Media nu och kommit fram till att Glife hävdat att vi fått sparken. En upprätelse ska publiceras. Nu jävlar, Glife.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

oproFFsigt?

2007-10-24 @ 12:56:33
Postat av: tiny

Om jag vare journalist skulle jag istället gjort en artikel med rubriken "G-life tystar ner i hopp att inte förlora besökare". De har vänt sig totalt fel, och med tanke på hur "ärliga" de varit på nya Fatal undrar jag om journalisten medvetet lurats att tro fel saker.

2007-10-24 @ 12:57:35
Postat av: A

Haha, det ligger stor humor i att stava oproffsigt "oprofsigt" ;)

2007-10-24 @ 13:13:02
Postat av: Hanna Fridén

Det där med proffsigt vs profsigt är en lustig fråga, eller ganska vanlig vad gäller mig. Eftersom att jag lärde mig att skriva och läsa främst på engelska så tar jag oftast den engelska stavningen av misstag, så det är bra när ni rättar det!

Postat av: Kalle

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=129627 det här är något skrämmande. På nåt sätt känns det som att de fyra nya skribernterna kommer att agera pajaser åt Glife eller vad de nu heter och i princip göra reklam för vissa koncept och märken. Det är fett synd.

2007-10-24 @ 13:45:55
Postat av: Anna

Att Glife har köpt Fatale, betyder det alltså att de har köpt alla era gamla artiklar och inlägg som ni skrivit? Eftersom de är kvar menar jag..

2007-10-24 @ 13:59:33
Postat av: Helena Norström

Jädra svin. Att folk kan bete sig på detta vis. Vad hände med världens så kallade moral? På dom bara! Man kan inte göra vad som helst. Vad dom inte insåg va nog att otroligt många fan av fatale har läst och följt allting och själva vet sanningen!

2007-10-24 @ 14:47:03
URL: http://yowei.blogg.se
Postat av: k

NB! Professionellt stavas INTE med två f i svenskan, utan enbart ordet "oproffsigt". Alltså det svenska ordet är precis som det engelska (professional).

2007-10-25 @ 09:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback