Förlåt

Jag är en fruktansvärt dum människa ibland.



Framförallt är jag jävligt dum när jag dricker och just fått mens eller precis ska få mens. Mina hormoner ligger redan i en berg och dalbana, och något de inte behöver är något som tar bort spärrar och gör en ännu mer oresonlig.

Alkohol + mens är rena dödsstöten för mig och hela min omgivning.

Varför jag nu tänker förbjuda mig själv att dricka runt den här perioden. De dummaste saker jag någonsin gjort har varit i samband med detta. Utan tvivel. Jag kan hantera mina hormonsvängningar annars, nuförtiden går det, men alkohol gör mig fanimej knäpp när mina hormoner redan är ur spel. Och jag hatar mig själv för det, hatar att jag inte kunnat ta fasta på det här förut, hatar att jag inte kunnat se sambandet.

Från och med ungefär den 7:e varje månad ska jag alltså införa alkoholförbud, kanske tidigare. Sedan ska det gälla tills dess att hormonerna känns stabila igen.



Jag tror att jag gör mig själv, och alla i min omgivning som fått stå ut med det här, en väldigt stor tjänst. Och ärligt talat är jag förvånad över att vissa inte tröttnat på mig när jag agerat orimligt. Jag är tacksam över folks acceptans, deras medlidande och deras förståelse, jag är tacksam för att folk är mer... ja, resonliga än jag. Fröken argbigga.



Jag vill framförallt tacka min mamma. Hon som torkade upp (inget minne av detta) all Oboy som jag i ursinne slängt över lägenheten så att det täckte varje golvyta och alla skåp (och pajade ett par av mina skor, nya) efter att jag tydligen försökt baka havregrynsgröt på hela undervåningen.

Torsdag.
Vilken dag.

Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Greta

Hahahaha.
Jag älskar dig.

Postat av: emmma

men du, jag har hört att ppiller kan dämpa mensvärk. har en vän som fick det utskrivet just av den anledningen. kanske kan vara nåt?

2007-10-13 @ 18:42:36
Postat av: Kajsa

Oj. Din mamma måtte vara snäll. Typ som min mamme. Jag har inte alls mens, inte på långa vägar än faktiskt, men jag var ändå ett sjukt hemskt litet monster idag när jag kom hem efter en kaotisk vecka. Min familj hade inget med mitt dåliga humör att göra. Det var snön och kylans fel. Ändå så morrade jag åt mami, kastade ris på familjens kläder så att det klibbade fast, slog på papis dator, väste elakheter och vägrade att befatta mig med våra släktband. Jag var hemsk innan idag.

2007-10-14 @ 21:09:39
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Anonym

hm. har du någon som helst aning om varför du företog dig dessa saker? asså. det där med att blir knäpp på fyllan. ibland kan det hela ju förifasen bli heelt obegripligt vad som pysslas med. hur går det till. alkohol e bajs.
fast ibland ganska kul. å bra.
a. precis.

2007-10-15 @ 00:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback