Tankar och en dagens outfit

Vi har fått lite kritik på Fatale om att vi är lite platta och opersonliga, och än så länge kan vi inte låta bli att hålla med. Det nya mediumet är lite läskigt, men eggande. Vi tassar på tå, ser möjligheterna, och vågar lite mer.



Idag när jag tog dagens outfit så blev det en lustig effekt i min kamera, hustaken på andra sidan speglades i glaset på mina solglasögon. PrettoHanna slog genast tid, och tankarna började spurra.

Allt som finns inom en individ, alla möjligheter och svagheter, allt som bildar det som är underbart och förskäckligt, ett saligt och fantastiskt kaos uppblandat med harmoni.

Annika, den lekfulla men samtidigt djupa, vackra kvinnan.
Sophie, den profsiga och hårda, men samtidigt varma kvinnan.
Sofia, den söta men ändå alvarliga kvinnan.

Och jag, den toklynniga esteten med 700 olika magproblem och onoppad mustasch.

Tillsammans bildar vi ett bra team, och Fatale kommer att explodera i en sanlös fontän av lycka, ångest, kaos och harmoni.

Och nu slut på det djupa, nu en dagens jäkla outfit.

 


Glajjor: Ur och Penn (De liknar Balenciagas liiiite i alla fall)
Kavaj: Victor och Rolf by HM (i brist på vettig vårjacka)
Linne: HM
Byxor: Monki
Skor: Second hand, Myrorna
Väska: Monki

Kommentarer
Postat av: Perfektionisten

Är det inte konstigt att vara skribent, men inte kunna stava och vara fotograf, men inte kunna fota? Det visar i och för sig att du är motiverad, grattis till det.

2007-04-13 @ 18:09:23
Postat av: Victoria

En dagens jäkla snygg och på sitt sätt sofistikerad outfit.

Varför har ni så höga krav på er själva? Ni har nyligen fått igång Fatale.se och det är klart att det tar sin tid att få igång det ordenligt och hitta det bästa sättet att driva Fatale på... Tror jag? Jag läser vartenda inlägg!

Postat av: Cajsa

Fina byxor! Jag har just sett och förfasats över fotona till HMs nya badkollektion med Kylie, se här:
http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/11835337.html
Vad tycker du?

2007-04-13 @ 20:56:43
URL: http://cajsitadesign.blogspot.com
Postat av: Linn

Hanna!
Jag gillar din blogg oerhört mycket.
/Linn

2007-04-13 @ 21:41:13
URL: http://www.jeudisoul.blogg.se
Postat av: Simone

åh, vad fina byxor du har!!! jag har letat efter ett par sånna jättelänge, eller sen i tisdags men iallafall. tack, nu vet jag avrt jag kan hitta ett par!

2007-04-13 @ 22:09:32
URL: http://tuittu.webblogg.se/
Postat av: ML

Det efterlystes definitioner av credd. Det enklaste är väl "trovärdig", eftersom det kommer från engelskans credible/credibility - åtminstone i detta sammanhang (ordet används ju även som att "TT ger lokaltidningarna cred (credit; som att kreditera = tillföra någon något) för de nyheter de plockar från dem genom att skriva ut källan"). Det som är "trovärdigt" i sammanhanget ("creddmänniskor") kan väl ledas tillbaka till kanske 90-talet och musiker som ansågs tänka självständigt, vilket anses mer trovärdigt än typ New Kids on the Block, som var breda, populära men mindre trovärdiga i sin egenskap av "koncept/produkter" snarare än konstnärer. Överfört på nattklubbsgäster blir dokusåpakändisar som springer på nattklubbar utan att (anses) tänka särskilt mycket mindre "kreddiga" än de som hänger på Teatron och känner sig lite mer begåvade. Sedan har väl ordet fått en ännu vidare bemärkelse, så att "kreddmänniskor" blivit en stil (jfr "brats", brackor, som används som en stiletikett snarare än som ordet brackor användes förut).
Men dessa begrepp tror jag inte kommer att rota sig lika fast som swingpjattar och nalensnajdare. Kredd ligger för nära sin ursprungliga betydelse för det.

2007-04-13 @ 22:52:59
Postat av: Hanna Fridén

Perfektionisten: Är det inte pinsamt att inte veta skillnaden mellan en personlig blogg och skribent? Är det inte pinsamt att uttala sig om skribenter när man inte arbetat med magasin, som jag, och vet om att folk oftast inte stavar bra och att det inte har en viktig funktion? Det viktiga är att fånga ett intresse, inte en perfekt stavning. 3. Är det inte pinsamt att inte veta något om nattfoto som måste redigeras innan klockan sex på morgonen samma dag? Pinsamt, hörru du. Om du är en perfektionist, så är du den sämst informerade sådan jag någonsin varit med om. Du är snarare bara en mycket liten individ med ett destruktivt bekräftelsebehov. Mitt råd: sök terapi istället.

Victoria: Jag tycker att det är bra att vi erkänner den här bristen, annars kanske folk tycker att vi är high and mighty on our horses. Fel och brister är mänskligt, liksom! :D

Cajsa: Har faktiskt inte hunnit kolla ännu, men ska!

Linn: Tack, vad fin du är!

Simone: Vad roligt att det var till hjälp! :D

ML: Mycket utförligt, och minst sagt intressant! Lustigt att jag aldrig dragit liknelsen till credible, egentligen. Jag läser det här igen imorn, tror jag, tack så hemskt mycket!

2007-04-14 @ 04:25:03
Postat av: Hanna Fridén

Perfektionisten: Nej, det har du inte. Vet du vad en korrekturläsare är? Vet du vad deras funktion är? Vet du också att tidningsskribenter med bloggar stavar fel? Jag hävdar absolut inte att min stavning är perfekt, långt ifrån, och tackar folk som går in och rättar. Jag tackar däremot inte någon som du, som uppenbarligen bara vill "sätta mig på plats" av någon anledning som snarare grundar sig på din person, och inte min.

2007-04-14 @ 15:01:33
Postat av: Jenny

Hanna, håller helt med dig, har själv suttit och korrläst massor av texter av etablerade skribenter och de innehåller nästan alltid små missar, som jag också gjorde som skribent. Och de texter som las ut på diego.se bloggen och lästes av min chef innehöll också stavfel ibland, för det är sånt som händer.
Perfektionisten: Cecilia Skingsley har skrivit en väldigt bra krönika med titeln "Vi gillar inte de som är felfria"

2007-04-14 @ 15:43:43
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: Stella

Perfektionisten: Det heter väl ändå apropå och inte "appropå"? Om man nu ska vara perfektionistisk? :)

2007-04-14 @ 15:59:38
Postat av: Hanna P

Vilken härlig bild det blev med hustaken, sånna detaljer är alltid spännande och intressanta.

2007-04-14 @ 19:32:11
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: hp

DU SER EXAKT UT SOM EN MAN PÅ BILD 1!! sjukt!

ömma smek /hanapee.blogg.se

2007-04-15 @ 17:48:39
URL: http://hanapee.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag förstår ingenting av det här inlägget.

2007-04-16 @ 01:54:46
Postat av: Betty

Hey there! Skit läckra byxor, just love them. Vad kostade dem?

Jätte nice blogg by the way, du har en skitfin stil och du påminner mig om en fransyska, inget negativt alltså. Take Care!

2007-04-19 @ 18:44:45
URL: http://www.bettyliciouz.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Betty: Tack så mycket! Byxorna kommer från Monki :)

2007-04-19 @ 18:47:44
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback