Genuint falsk

Igår fick jag många komplimanger om hur duktig jag är på att få folk att känna sig igenkända. Få folk att tro att tro att jag faktiskt känner igen dem. Att jag kommer ihåg dem. Att jag vet vad de heter. Lura dem till att faktiskt tro att vi har ett vänskapligt band, de och jag.

Det gör jag inte så ofta.
Men jag hälsar varmt när de ropar "Heeej Hanna vad kul att se dig!" kramar om dem, ler, ser dem i ögonen och ger dem all den kärlek jag vanligtvis sparar till mig själv. Och då tror de att jag känner igen dem. Sedan vänder jag mig till någon och frågar vilka de är. Och folk skrattar. Folk blir imponerande över min genuina falskhet. Och lite avundsjuka. För alla vill kunna vara geuint falska.


Jag har nått mitt mål här, tror jag.
Jag har lyckats bli exakt så genuint falsk som jag kämpat för i flera, flera år.
Det är därför det går så bra nu.

Grattis till mig.


Kommentarer
Postat av: Linda K

om jag ser dig nån gång måste jag testa det ;)

Postat av: cilla

Ser att du valade bort min kommentar om att rökstopp kan lösa dina magproblem.
Inser att jag rörde en känslig punkt.
När jag var i din ålder styrde ta mej fan min mage mitt liv. Det var en jävligt jobbig tid.
Med facit i hand finns det endast en väg ut ur det....Enligt läkarna led jag av IBS(colon irritabile. De sa att det var kroniskt och skulle hålla i sig hela livet. Så var alltså inte fallet. /Hälsningar präktiga besserwissern Cilla.
A... P.S fick för mig att jag inte skulle kunna skita utan att röka. Jag rökte ibland bara för att få fart på magen. Absurt...

2007-09-01 @ 19:08:21
Postat av: ronnie

på nåt vis så har jag gått från att tycka att du är en dryg liten apa till att mer och mer uppskatta den attityd du framhäver iallfall i ditt skriftspråk
jag tror inte ett smäck på att du är genuint falsk...genuint falska människor är trista tråkiga och överspleade och blir förr eller senare genomskådade
jag tror du är genuin på riktigt och det är det som gör dig intressant...

2007-09-01 @ 20:16:16
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej! Detta har inget med detta inlägg att göra men jag såg dom här skorna på tradera och tänkte genast på dig. Jag hoppas att jag har uppfattat din stil rätt :);)
P.S Vet inte heller vad du har för skostorlek men iaf. D.S
http://www.tradera.com/CLARKS_original_haftiga_grona_kangor_med_kilklack-auktion-47253155

2007-09-01 @ 20:26:37
Postat av: Fröken SötSur

Ha ha...tänker precis på när du hälsade på mig sist. Dock tror jag faktiskt inte att du kände igen mig, men okej...bara det det funkar och går bra så;)

2007-09-02 @ 12:00:49
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Fluff

Hanna, det här inlägget måste väl bevisa att du är en otroligt genuint ärlig människa, eftersom du, när du blivit medveten om din falskhet, genast basunerar ut den till omvärlden? :-)

2007-09-02 @ 12:47:56
Postat av: storasyster

eller så handlar det helt enkelt om att du inte vill såra någon genom att visa att du inte känner igen dem! För att du har ett fint storhjärta
Kram kram

2007-09-02 @ 13:26:36
Postat av: Elena

Falsk är väl fel ord? Du är lite övertrevlig?.. men det är väl också bra ibland, då du inte sårar dedär hälsande människorna iallafall.

2007-09-02 @ 14:57:45
URL: http://elenny.blogg.se
Postat av: tingeling

hurra! ^^

2007-09-02 @ 17:34:53
Postat av: Malin

Hej, det här kanske är lite weird men jag tycker verkligen att du ska skriva ett bra svar till det här inlägget som jag länkar till. För om nån kan göra det så är det du..
http://glitzy.blogg.se/1188589885_feminist.html?C6E110C1-0049-5B28-4B050C297683C156

2007-09-02 @ 17:44:27
Postat av: Julia

Är likadan själv, är verkligen en gammal gnu när det gäller att låtsas och grejer. Övning ger färdighet...Så, grattis till mig med så antar jag. Kram

2007-09-02 @ 19:38:47
URL: http://bagladies.webblogg.se
Postat av: sandra

Hej, jag vet att jag är efter.. Men lite hederlig microlax måhända mot lilla magen?
Sånt där man tvingar på många gamlingar och handikappade när de har bajsdagar..
Sprutt blir det och fort går det. Fast det förstås.. Lär ju inte vara skonsamt mot magen?

2007-09-02 @ 21:30:21
Postat av: My

Äh vadå, kaffe och cigg är väl visst drivande? Jag blir ofta tvungen att springa på toaletten efter någon av dessa två. Och Hanna, att du ens anstränger dig för att vara trevlig mot dessa, för dig helt okända människor, tyder väl på en sprudlande varm personlighet?

2007-09-03 @ 09:10:08
URL: http://flickr.com/photos/mybrusewitz
Postat av: J

Av någon anledning känner jag mig jävligt träffad
av detta.
Grattis till mig att jag är dum nog.

2007-09-03 @ 11:59:52
Postat av: J

Av någon anledning känner jag mig jävligt träffad
av detta.
Grattis till mig att jag är dum nog.

2007-09-03 @ 12:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback