I am not a fucking Schulman

Den typ av kommentar jag finner mest irriterande och mest idiotisk är följande:

"Öh öh öh du skriver som Alex och Calle Schulman öh bilda din egen stil öh".


1. Jag började blogga innan dem.

2. Alex ville anställa mig som bloggare för Stureplan. Jag sa NEJ.

3. Om det är någon jag är inspirerad av skrivmässigt så är det Jonas Peterson. Jonas Peterson kallas annars för Silverfisken. Med Ett liv i Exil. Han skriver min favoritblogg. Av alla bloggar. Han kombinerar känsla med ironi. He's fabulous. I love him.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.394 Han var också den som satte igång min bloggkarriär (tillsammans med Eleonore som jobbar på Modette) och gav mig uppmärksamhet. De två, är i grund och botten, de som inspirerar mig.


Men enda sedan Alex och Calle startade sina jävla bloggar har jag fått höra detta jävla skitsnack från deras besatta jävla stalkers. And tell you what? Jag gillar det inte. Jag blir arg. Det stör mig så in i helvete. Jag hatar er. Säg GÄRNA att jag inspireras av Jonas Peterson, för så var verkligen, fanimej, det jävla fallet. Men inga Schulmans. Hatar inte Schulmans, men har inte tagit en droppe inspiration därifrån. Not a fucking drip.


Ni som säger det där, det där jag hatar.
Ni är så jävla läbbiga.
Jävla stalkeronanister.
Ni skrämmer mig. Ärligt.

Ni lever i eran värld där ni sitter och uppdaterar deras bloggar frenetiskt. Besatta.
Ni är inte friska.

Inte någonstans.


Kommentarer
Postat av: kim

Kolla in min blogg och läs det senaste om Lindsay Lohan, Sen undrar jag om du vet något om lip gloss som förstorar läpparna? Ha en bra dag!

Postat av: Johnny Scharonne

Åh, jag känner din ilska inom mig :D Releasing!
Vad är det för jävla spam du fått ovan? Pinsamt!

2007-09-13 @ 10:49:45
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tja, det finns ju likheter mellan din blogg och Schulman-pojkarnas:
Ni skriver på svenska.
Ni bor i Stockholm.
Eh, ja, sedan kommer jag faktiskt inte på något mer.
Äh, de där jämförande stalker-typerna kan hoppa och skita!

2007-09-13 @ 11:21:27
Postat av: louise

Hm, har kollat igenom din blogg och du verkar ha jävligt mycket attityd :) Märkligt det där, för om jag sett dig på stan hade jag förmodligen inte reagerat märkvärt. Världen är intressant!

2007-09-13 @ 11:22:24
URL: http://cypaz.blogg.se
Postat av: L

visst började du innan dom men faktiskt så kändes det som din "stil att skriva" ändrades åt deras håll för ett tag sen, du kanske inte har märkt det själv, men det blev samma typ av upplägg, möjligen omedveten men jag måste vara ärlig, jag tyckte du skrev på ett annat sett förut.

2007-09-13 @ 11:40:56
Postat av: Hanna Fridén

louise: Reagerar man någonsin nämnvärt när man ser någon bara på stan?
L: Jag har börjat skriva mer om media och inkludera mer texter om stureplan, inte konstigt kanske, med tanke på att jag jobbar med media och Stureplan nu. Förövrigt anser jag att du har fel, men det kanske är för att jag har tillgång till alla mina texter, nätdagboken på en community exempelvis, där jag skrivit mer fritt och språket alltid sett ut dom set gör nu. Men överhuvudtaget så tycker jag att det är trist att folk anser att man skriver som de för att man kär kortare texter med ironi inkluderat. Det är knappast något de är grundarna av.
Och Alex långa texter då? Vem har han plankat? Eller de plankar kanske inte när de utvecklas och ändras, det är kanske bara hela resten av världen?
Nä, jag tycker att liknelsen är helt sjuk och trist.

2007-09-13 @ 12:00:20
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Maria

"stalkeronanister", haha. :D

2007-09-13 @ 14:50:22
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: sara

seriöst, de enda likheterna är att både alex, calles och din är roliga. roliga på speciella sätt. annars NEJ, ni är inte lika. slappna av :D

2007-09-13 @ 14:53:30
Postat av: Vera

Livet e inte alltid rättvist.

2007-09-13 @ 16:22:20
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Lovisa

oh no! the schulman brothers har ignen humor. allvarligt, hur kan folk älska deras blogg och bete sig som om de var gudar? nepp. jag inspireras också av silveriskens blogg, och din. jag tycker ni skriver med samma underbara humor/ironi/allvar.
du är bäst hanna! kramar / lovisa

2007-09-13 @ 18:44:58
URL: http://lovisasblogg.tjejsajten.se
Postat av: madde

haha, du är verkligen rolig!

2007-09-14 @ 21:22:12
URL: http://madilyn.blogg.se
Postat av: My

Du kanske inte är lika begåvad språkmässigt som Alex och Calle, men jodå, på ett sätt ändrades din stil lite åt Schulmanhållet sen de blev Sveriges största
bloggare.

2007-09-15 @ 08:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback