Miss Sixty

image1391



Att skriva ett modereportage om Miss Sixty är som att göra en kladdkaka av bajs - Inte bra.

För det första är deras kollektioner alltid 1-2 säsonger efter alla andra. För det andra är de världens värsta smalhetsare. Värre än de flesta andra märken. Bilden ovanför är från deras hemsida, det är en print screen. #8/26 där man kan se rörlig bild från deras catwalk. Gå in och titta själva
www.misssixty.com Den är, som ni ser, helt oredigerad.


Att bära Miss sixty är som att förespråka folkmord genom anorexi hos kvinnor.


Tänk på det.
Och bojkotta. Som fan.

Kommentarer
Postat av: anna

har läst att bojkott i sig inte gör så mycket skillnad. däremot om flera kunder skriver in och klagar (till exempel skriver om att de hellre vill se mer sunda modeller) så kan det hända grejer. så vad säger du, brevbombning? :)
och så skulle jag vilja tillägga att du är fruktansvärt jävla sjukligt bra och cool och snygg och fantastisk!

2007-09-11 @ 19:51:38
Postat av: Johnny Scharonne

Hmm...jag tycker det verkar som alla modeföretag är för anorexia. :P
Btw så tar Miss Sixty hutlösa priser för sitt skräp.

Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

ronnie: Size zero är väl dock 30-32 & det kan man ju utan några bantningskurer ha om man är liten & nätt eller bara allmänt plattbystad & blahblah.
Dom där låren ser lite ut som storlek minus..

2007-09-12 @ 09:52:50
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Evis

Storlek 32 har samma mått som en normalväxt 8-åring. Friska Vuxna kvinnor ska bara ha den om de är typ 1 och 50 och spätt byggda.

2007-09-12 @ 12:54:48
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Hanna Fridén

Evis: Fast jag hade ju storlek 32 på byxor för bara ett år sedan, och det var min normala vikt (som jag ändå tvingat mig själv att gå upp ifrån för att jag inte vill bara en dålig förebild) och det var bland annat på grund av att jag har pyttepyttesmå höfter och var smal naturligt!
Så man KAN absolut ha 32 utan att vara sjuk eller 1,50 lång!

2007-09-12 @ 13:47:10
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: ronnie

jag menar ju såklart om
man svälter sig ner till en zize zero och inte om det är naturligt
hursomhaver så är det ett ideal och jag tycker att du är grymt cool hannah som lyckats gå upp i vikt med motivationen att inte förespråka ett zize zero ideal.

2007-09-12 @ 15:41:21
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Johnnie

Miss Sixty brukar ha skitsnygga snickers, palla bojkotta.

2007-09-12 @ 16:01:00
Postat av: ida

berätta mer om hur smalhetsiga de är.
modevärlden är så jävla sorglig, alla skyller på alla. tidningar på modehusen, designers på
stylister, stylister på idealet, idealet på modevärlden, modeller på "hög ämnesomsättning" osv osv osv i oändlighet.
problematiken tror jag ligger väldigt mycket i hur unga tjejerna är när de börjar modella, många är naturligt pinniga och har inte benstommen färdigbyggd. sen förväntas hålla samma vikt år senare.

2007-09-12 @ 17:02:42
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: Angelicas Closet

Jag tycker väldigt mycket om Miss Sixtys jeans.. nästan dom enda som sitter bra på mig. Ingen bojkott för min del ;)

2007-09-12 @ 18:29:36
URL: http://angelicca.blogg.se
Postat av: Liza

Jag hatar miss sixty. fula för små kläder plottriga och ute. DÖ i helvetet miss sixty.
Vadå miss sixty?
Fröken 60-åring eller vad? Eller jag jag missuppfattat?

2007-09-12 @ 19:30:22
URL: http://knoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback