Skitkass film

image1382


Ja, jag vet att jag är sent ute, men vad fan.

Var och såg Fantastic four, silversurfer yaddayadda.

Skitdålig film. Verkligen urusel. Dessutom är Jessica Alba så himla vidrig. Jag kränger mig och mår illa och vill spy lite när jag ser henne och rollerna hon spelar. Hon ser ut - och agerar som, den yttersta klyschan av vad "kvinnligt" är.

Och det stör mig så jävla mycket.
Så himla typiskt med... nej, jag ska inte säga amerikansk film. Med all film. Och all litteratur. All media, allt, allt, allt.

image1383Men han Silversurfaren var läcker. Helt i metall. Så ren. Manlig röst. Lite poetisk. Han var fin.

Jag har alltid velat ha en man som är en robot. Har fantiserat vackert om robotar sedan dagis. Har velat va en. Vara vän med dem. Leva i en robotvärld. Hittade senare Isaac Asimovs böcker, och blev bara än mer frälst.

En sådan pojkvän skulle jag kunna hantera, så att säga.
Men han SIlversurfaren gillade ju Jessica Alba. Jessica Alba!

Så nu är även det förstört.
Skitkass film.






Kommentarer
Postat av: C.C.

Jag må vara serienörd, men Fantastiska fyran-filmerna vägrar jag se. Läste massa Marvelserier som X-men förut, men 4:an klarar jag inte av. De är så förbannat helylle-klämkäcka & även i serien är tjejen (som Alba spelar) äckelgulligt "kvinnlig". Urk!

2007-09-09 @ 22:56:05
Postat av: Rana

Du gav en boklista förut, böcker du ville läsa men inte hade tid till? Jag började läsa dom, fastän jag inte gillar att läsa, och jag gillade dom. och nu snackar du om nån Isaac Asimovs, någon särskild bok med honom du skulle kunna rekommendera?

Postat av: H.L

Jag filmen här hemma för någon månad sedan. X-men filmerna är grymma. Första Fantastic 4 var hyffsad men Silver Surfer sög. Grymma trailers, men värdelös film. Tack och lov så slösade jag inte 85kr på att se den på bio.

2007-09-09 @ 23:19:46
Postat av: Hanna Fridén

C.C: Ja, håller med. Fyfan för Fantastiska fyran! Tacka vet jag Watchmen!
Rana: Ah, vad roligt att du gillade dem! Kan tänka mig att hela bunten var fantastisk. Angående Isaac Asimovs böcker så beror det lite på vad du gillar. Personligen gillar jag allt han skrivit, hans drömska sätt att beskriva vetenskap och alla fantastiska, om ändock omöjliga teorier. Den första boken jag läste var dock "Miranda". Den handlar om de första människorna som lämnar jorden för en annan planet. Boken handlar mycket om... Tankar, speciella färdigheter och psykologi. I en historia. Annars uppskattar jag hans böcker om robotspykiatri väldigt mycket. Eller Nightfall, Nightfall handlar om vad som händer i världen i ett samhälle där allt alltid är upplyst - Och sedan dör allt ljus på planeten - och den är... Obehaglig, men intressant. Sedan finns det också några böcker som kallas "Emperiet" eller "Foundations" (engelska upplagan) som handlar om olika samhällen skapade av människan i rymden långt efter att planeten jorden blivit obeboelig. Så pass lång tillbaka att jorden vara existerar som en myt, en folksaga, som ingen vuxen människa tror på. Intressant alltihop, skulle jag vilja påstå! Och så otroligt levande!
H.L: Japp, det var en väldigt bra beskrivning. Han Silversurfaren var ju snyggt gjord, snygga actionscener, but that's it.

2007-09-09 @ 23:57:12
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: jenny

Janne: Nu ska ju detta inte spåra ur till en privat debatt men en kommentar på det du skrev; den lärarutbildning dina grundskollärare gick finns inte längre. Och lärarutbildningen SKA förändras igen (suck). Det har hänt en del sedan du gick i skolan, så där som du beskriver det går det inte till idag om läraren är kompetent. Inkompetenta lärare kommer däremot alltid att finnas.

2007-09-10 @ 08:17:56
Postat av: Evis

Jag rekommenderar då i såna fall Tanith Lees: "The silver metal lover" (eller "Jungfrun som älskade silver", som den heter i svensk översättning)

2007-09-10 @ 13:12:34
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Anonym

Vad är det för fel på Jessica Alba nu då?
Bara för att hon e vacker så ska såklart alla feminster hacka ner på henne - som vanligt.

2007-09-10 @ 23:04:38
Postat av: Hanna Fridén

jenny: Jag tycker att det här är väldigt intressant! Jag kan inget om psykologin kring utbildning, jag skulle alltså tro att du vet mer än jag där. Speciellt då jag aldrig hade problem i skolan och alltså inte kan sätta mig in i ett barns situation när det går illa. Men det du säger låter vettigt. Jag ska, som sagt, inte säga emot i en fråga där jag egentligen kan mer än - tja... vad jag "tycker" verkar rätt. (Det där tycker kan vara jäkligt förrädiskt!)
Evis: Oh, tack! Jag ska kolla upp dem!
Anonym: Gud vilken tönt du är som drar alla över en kam. Jag måste väl få tycka illa om någon OAVSETT deras utseende? Eller är det just på grund av att jag är feminist som jag inte får säga ett ont ord om någon som är snygg? Får jag BARA kritisera folk som anses fula? Nej, fy vilket inskränkt uttalande. Bajs och blä på dig.

2007-09-11 @ 01:05:08
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: matilda.

håller med anonym, jessica alba är fantastiskt vacker och då ska alla hacka på henne. visst hon är inte den bästa skådisen, men det finns ju en anledning till att hon har fått rollen, eller hur? skyll på regissören istället eftersom det är han som har valt hur hennes karaktär ska vara. jag drar inte alla över en kam, men oftast är det dom snyggaste tjejerna/killarna som råkar ut för allt hackande, tyvärr. dessutom finns det betydligt sämre skådisar än henne om man nu ska klaga på skådisar. kolla bara in glitter med mariah carey?!

2007-09-25 @ 12:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback