Missförstånd

image2369
Foto: Maximilian Borovic,
Stureplan.se

Okej. Magen har nästan skärpt sig. Kan gå snart, men en anekdot från gårdagen på Galleri Kleerup först. Står och pratar med Roland-Philippe Kretzschmar utanför.

Jag: Jag kan nog inte följa med till Republik sedan, jag har inte aktiverat mitt nya kort så jag har inga pengar.
Roland: Du kan låna av mig.
Jag: Nej, det behövs inte. Jag är ganska trött också.

Roland plockar fram en sedelbunt, flashig som han är liksom.

Roland: Jo, men hur mycket vill du låna? Femhundra?
Jag: Jag vill inte låna!
Roland: Men jo, låna femhundra.
Jag: Nej, jag vill inte låna femhundra!

Roland lägger ner en femhundring i min väska.

Roland: Nu lägger vi den där. Så. Nu kan du följa med.

Han springer in och fixar iordning för stängning. Förbi mig går då en fullkomligt okänd man, stannar till lite, blinkar med ena ögat och börjar suga på sina fingrar.

Jag: Vafan! Jag är ingen hora!

Kommentarer
Postat av: baby loonia svarar

Usch vilket äckel ! Fast den va rolig !

Postat av: Sandra

Men shit.. Folk alltså!
Påminner mig om en grej som hände mig, fast utan pengar. Stod och väntade på min dåvarande pojkvän vid Hötorget precis utanför biografen. Hade jeans och tröja liksom, vanliga kläder! Så kommer det två män fram till mig och frågar hur mycket jag kostar!!? Seriöst.
Flera av mina vänner har varit med om samma sak, precis där. Undrar om det är en slags mötesplats.?

2008-04-11 @ 13:39:52
Postat av: Rebecka

Hahaha! Fan vad roligt! Roligt men creepy!

2008-04-11 @ 13:47:19
Postat av: Maria

Hahahahaha!

2008-04-11 @ 13:50:19
Postat av: Susse

Euwww....fan vad äckligt! haha

2008-04-11 @ 15:55:55
URL: http://sussetorarpsbacke.blogspot.com
Postat av: deizi

hahaha :D

2008-04-11 @ 16:03:18
URL: http://deizis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback