Alltså hörni serri

Jag är så jävla nöjd med programmet! Först var det en del tråkig normal talkshow. Vanlig TV. Sådan där TV jag HATAR ÖVER ALLT ANNAT. Vilket är varför jag inte kollar på TV. Sedan i sista akten blev det totalt knas. Och jag fick bara vara mig själv. En dosa åkte i golvet och det blev kul. Gick fram och pratade i Josefins urringning och freakade! Lovely. Där kände jag att jag fick komma fram.

Då blev det jag. Jag och blogg-Hanna. Då blev det roligt. Det känns som om sista akten verkligen räddade allt. Blev så jävla roligt. Kollade i efterhand och höll på att skratta på mig.

Det är så här det kommer fortsätta om jag får ha min mening, och enligt producenterna, cheferna, tittarna vi pratat med hitills samt gästerna så är alla enstämmiga.


Däremot så är det några av er som tyckte att det var jobbigt, tydligen? Varför? Jag förstår inte. Ni får gärna utveckla. Jag hade ångest i hela programmet enda tills det här tillfället. Då hade jag fett kul. Varför var det momentet jobbigt, menar ni?

Är TV fortfarande så analtabu? Det är ju anal-TV jag INTE vill göra. Frånsett bajsgrejen, som i övrigt verkar vara cleared för i nästa vecka. Hurra! Men varför vill man ha ännu en stel talkshow? Jag vill ha roligt. Spontant. Med fel. Kaos. För det är så jag är. Kvällens program blev jag. Och den ni sett i bloggen. Jag fattar liksom inte varför... ja, det ska vara perfekt?

För om ni fått den bilden av mig så måste jag genast ta denna angenämliga osthyvel jag har vid min sida och hyvla av varenda tillstymmelse av hud tills jag förblöder i en härlig köttmassa.

Ps. Fast de flesta av er gillade det. Och det älskar jag er för. 
 

Kommentarer
Postat av: D

Som jag skrev förut, det roligaste var helt klart när dosan åkte i golvet. Och inte böev det tråkigare när du irrade runt studion. Förstod först inte vad du höll på med, du bara förvsann och sprang hit och dit, försökte sno Josefins mickgrej. Kaos, men oj så roligt. Och det är precis den bilden jag har fått av dej.

Fortsätt likadant i de andra programmen!!

Jag håller helt med dej.

2008-02-21 @ 02:55:35
Postat av: Anonym

är sex nostalgiskt? frågar du en äldre dam. jag vet inte, men tror du att alla mår bra i tv-soffan när det bli dålig stämning i studion?:P nej men det gick ju helt ok, fast klart att det var riktig skitTV.

2008-02-21 @ 03:09:49
Postat av: Anonym

Jag trodde det var du som skulle va huvudpersonen i programmet. Våga ta för dig. MINDRE GÄSTER OCH MINDRE KLIPP OCH MER HANNA FRIDÉN!!!

2008-02-21 @ 04:30:01
Postat av: Freddy

Var det så att man kunde kolla programmen på nätet?
Har ju inte alla Sveriges kanaler här i Finland...

Postat av: Mikaela

Det låter helt fantastiskt! Men vad är det för fel på ZTV, varför finns inte detta på nätet?

2008-02-21 @ 08:26:52
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: clara

Jag tyckte Josefin var väldigt bitchig mot dig, hoppas hon var snäll sen. Och sen tycker jag att din inslagsproducent och de runtikring dig kunde vara lite mer proffsiga. Men du var bra!! Hoppas det blir ett jobb som du kommer älska, länge!

2008-02-21 @ 08:52:37
Postat av: Fanny

Ja det var grymt. Det var avslappnat och mänskligt. Inte sådär krystat och stelt som det brukar vara. Kör på med lite mer crasy spontana saker.

Lycka till i fortsättningen.

2008-02-21 @ 09:01:54
Postat av: Anna

jahaja, da far man inte se internet streamen för att man är utanför sverige. suck. sag verkligen fram emot. kan ni inte lägga upp lite pa youtube eller nat?

2008-02-21 @ 09:47:57
URL: http://blog.bulle.nu/annaochtotti/
Postat av: popbejb

jag såg dig igår med stor förväntan, eftersom jag har följt din blogg så länge. Jag tyckte du gjorde bra ifrån dig trots omständigheterna med tekniken osv. Men jag tyckte det var synd att du hade så pass "bra" gäster, spec josefin som är en sån runtinerad programledare, det kändes som att dina gäster tog över programmet, och de är ju inte pga av dem som dina bloggläsare vill se programmet, det är ju för att DU är med. du och de andra bloggarna, det var det jag såg fram emot. Det var synd att de inte fick så mycket utrymme. Jag tror på dig, du är en sjukt cool tjej med en stor personlighet. ta för dig, prata i mun på gästerna, låt inte dem ta överhanden! och mer mode och mindre ztv-klipp kanske. Det var min åsikt i alla fall. kram!

2008-02-21 @ 09:57:48
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: Benjamin

jag talar endast för mig själv, men minns du "Bingo Royale" som gick på SVT? I mina ögon var det en misslyckad ungdomssatsning. De försökte vara hippa, impulsiva och försökte skapa en känsla av "in working progress", vilket betyder att man såg kameramännen, Utanför studion, mm...

Jag får samma känsla när jag ser ditt program. Gästerna är tråkiga och irriterande B-kändisar, Ljudet var dåligt. Ert försök till att få den där impulsiva och hippa känslan är... ett stort misslyckande.

Det känns falskt, alltsammans.

2008-02-21 @ 10:02:37
URL: http://www.nogg.se/Benj
Postat av: Anna

Jag grät av skratt, GRÄT. Speciellt när micken for ner i golvet, DET SÅ TV SKA SE UT.
Bästa programledaren i Sverige, lätt!

2008-02-21 @ 10:16:51
Postat av: Millie

Men hallååå, jag har ju inte ZTV.
Animangare med eget TV-program måste ju ses x_x;

2008-02-21 @ 10:20:53
URL: http://psychedelicviolence.blogg.se
Postat av: Melanie

alltså, det var ju kul, men ljudet fuckade hela tiden... jag blev limsom lite oroliga att allt skulle gå åt helvete.

ska dock bli kul att titta nästa gång!

2008-02-21 @ 10:28:00
Postat av: Susse

Jag tyckte du var bra! Synd bara på gästerna som nästan verkade köra över dig, eller så tyckte de kanske bara att hela situationen var pinsam. Det var iaf så jag upplevde det. Du blev så tyst och irrade runt. Du borde kanske förklarat varför du bara gick iväg, det förvånade mig som tittare lite. Men annars var programmet helskönt och sådär lagom kaosigt och "spexigt"! Mer-mer-mer! :)

2008-02-21 @ 10:56:04
URL: http://sussetorarpsbacke.blogspot.com
Postat av: Mia

Såg inte programet. Finns det på youtube kanske? eller på nån annan spacig sida?

2008-02-21 @ 11:09:22
URL: http://textbook-stuff.com
Postat av: c

Tyckte också du var sjukt bra igår, skönt med nån som inte känns så stel och perfekt!

2008-02-21 @ 11:11:46
Postat av: ..mmu

jaa det var jättebra när det hände precis min tanke. Var nästan jobbigt att titta på första biten, och speciellt när du läste från det där pappret. Men när det blev kaos skrattade du och verkade slappna av mer så det blev fint. Men jag tycker det var lite knasigt när du avbröt dogge och gänget med nu ska vi kolla video eller nu är det reklam, om jag får säga min mening. annars var allt supah

2008-02-21 @ 11:17:50
Postat av: Johnny Scharonne

Jag hittar bara del 1/3 på ZTV.se :(

2008-02-21 @ 11:33:42
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: N

Det jobbiga var inte du. Det jobbiiga var ju Josefine och Camilla som tyckte de stod över dig och att de verkligen vet hur man gör Tv osv.
Deras miner, gester, de saker de sa osv.
Jag tyckte de kunde stöttat dig lite mer. Själv tyckte jag att du ar topp!

2008-02-21 @ 11:38:48
Postat av: Anonym

Ja håller medom att första delen kändes ganska skitnödig... men detv ar ju för att duvarnervös såklart!
Men!! Peruken, man ser dig ju inte.. inte fint alls.. mycket vackrare utan!

2008-02-21 @ 11:45:46
Postat av: M

Kaoset var roligt men det hade varit nice att höra lite om La Camillas JPG-stass, med dedikation och allt, istället för en till låt med det där bandet.

2008-02-21 @ 12:14:35
Postat av: Nina

Jag kollade lite med stängde av för att det var för lite bajssnack och för mycket vanlig tv, synd att jag missade när allting spårade ur!

2008-02-21 @ 12:18:00
Postat av: jol

Det var härligt att se dig trackas ner sådär av gästerna. Först påstår du att bröstkvinnorna under nittiotalet
exponerade sig i syftet att förstärka kvinnans rättigheter(?) och att bröstkvinnorna idag absolut inte gör det för den anledningen. öh
sen mosstolkar du 90-talet. hahaha.
sedan frågar du om en elektronisk skiva var akustisk, sen skrattar du skitfult haha.

2008-02-21 @ 12:45:36
Postat av: Anonym

Ok, det hör inte till ämnet, men titta vad jag hittade =)

2008-02-21 @ 13:36:40
URL: http://skelett.nu/pic.asp?ID=7763
Postat av: mahoyo

hej hanna!
om man inte har ztv, vart kan man se programmet då?

Låter som en kul grej, man ska vara sig själv.
Freak out!!!

2008-02-21 @ 14:37:31
URL: http://mahoyo.blogspot.com
Postat av: Malin

För mig kändes det som att gästerna tog över hela programmet, tyvärr! Jag kan förstår om du var nervös, men jag hoppas att du tar för dig mer i nästa program. Jag tyckte nästan att det var lite awkward att titta på första hälften. Men sen när dosan åkte i golvet blev jag glad. Då såg jag lite av den Hanna Fridén jag ser här. Då blev det ett bra program.
Och du var jävligt snygg måste jag säga. Keep up the good work, aye!

2008-02-21 @ 14:59:38
Postat av: Jasmine

vad heter ditt program? /jasmine

2008-02-21 @ 15:42:01
Postat av: Emma

Jag måste hålla med samtliga (aa dom flesta iaf) om att första delen va rätt jobbig (otacksammt att intervjua värsta 90 tals ikonerna när man själv är 21 men det var bra ändå), men det var så jääääävla roligt när du flög upp ur soffan helt random och mickdosan hänger efter dig HAHAHAHA och det var inte enda gången jag skrattade högt där i min soffa. En 16 årig Dogge i en intervju där han svarar på frågor om kepsar lockade fram några asgarv också. Keep it up!! Det kan bara bli ännu grymmare!

2008-02-21 @ 16:45:21
URL: http://boomshakalak.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag såg just programmet från ztv.se undrar bara varför de har krånglat till det som de gjort? Delat upp programmet i tre delar, fast med vissa "bidelar" emellan, ändå saknas det bitar i programmet. Väldigt störande - säg till dem på ztv att göra det bättre nästa gång! Varför inte hela programmet i en del t.ex.?

För övrigt så var du störtskön Hanna, kör på mer och mer av dig själv bara så blir det än mer kanon! =)

2008-02-21 @ 16:46:43
URL: http://ikkas.blogg.se
Postat av: Anonym

...ex. så var inte det där med att du gick omkring i studion eller dosan som for i golvet med på ztv.se, inte bland några av de klipp som nu låg uppe. Kraftiga hopp mellan de olika delarna alltså, och "bidelar" som saknades emellan eller nåt, grymt surt som sagt...
Gillade ju det jag såg av dig jättemkt, ville ha hela programmet. Synd jag inte har ZTV som kanal i stället..=((

2008-02-21 @ 16:55:56
Postat av: sanna

Fy faaan vad jag ogillar Josefin Craaford!! blä :( Men du var och är helt underbar! Jag tycker att du kämpade så jävla bra med de svåra gästerna! Inte lätt att börja sitt första program med 2 gamla brudar som har extremt mycket TV-vana och som vill ta all plats. Var stolt över dig själv! Jag är stolt över dig :)

2008-02-21 @ 17:21:48
Postat av: Ulrika

Jag har inte hunnit se hela programmet ännu för att ZTV.se krånglar, så jag har hittills bara sett den del som folk verkar tycka var lite spänd.

Jag tycker framförallt, som flera andra, att det känns som att gästerna kör över dig. Rätt oschysst tycker jag, de hade kunnat undvika i lite högre grad att bara ha samtal med varandra. Men jag tycker du är himla bra och jag tror det här att våga vara riktigt auktoritär i sin programledarroll, det kommer.

Alltså, jag kanske inte är ett stort fan av grejer som att se kameramännen och så vidare, men vad jag fokuserar mest på just nu är din insats och den är otrolig. En grej jag uppskattar jättemycket är hur proffsig du ändå är, i ditt sätt att prata och så vidare. Du pratar tydligt och så vidare, sluddrar inte iväg.

Ser fram emot framtida program, både nu på ztv och även senare!

2008-02-21 @ 18:21:44
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: popbejb

och just det ja, jag ogillar josefin craawford. hon var en bitch mot dig igenom hela programmet. sånt gör man bara inte.

2008-02-21 @ 18:26:04
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: amanda

filmarna sög ju - skakig bild och tillochmed oskärpa ibland. lite mer du som pratar, mindre gästbabbel och avbrytningar och trevliga och intressanta gäster så blire skitbra!

2008-02-21 @ 20:33:17
Postat av: micaela

det var ju inte anal tabu tv vi ville ha heller men
ett oproffesionellt lågproducerat tv program var inte riktigt toppen heller. Det känndes bara otroligt orutinerat och inte alls välplanerat =kaos = bra tv?

2008-02-21 @ 20:38:05
Postat av: :)

enda negativa jag kunde hitta med programmet var att Josefin sköttesig rätt oproffsigt när hon försökte ta över showen och spelade på dina misstag. det känns verkligen inte schysst. vraje gång då öppnade munnen för att säga något överröstade hon dig, och la in lagom stora pikar. varför skrattade hon åt dig och inte med dig? rutinerar programledare eller ej, hon var en biroll och borde inte köra över dig. hon var bara pinsam. hoppas du tog det chill iallfall!

2008-02-21 @ 21:06:20
Postat av: Anonym

Uruselt

2008-02-21 @ 23:07:00
Postat av: anna

peruken ser väldigt plastig och maskeradaktig ut i rutan. den är säkert fin live men du såg utklädd ut i programmet. flåt :(

2008-02-21 @ 23:49:21
Postat av: Oskar

kanske josefin blev lite lack på dig för du kalla henne gammal... ;)

2008-02-22 @ 00:47:53
Postat av: fia

Tycker du var jätteduktig, tydlig, spontan och autoritär.

Synd att Crawford var så hiskeligt bitchig - and not in the good way. Lite trettio(fyrtio?)årskrisavundsjuka perhaps? Typ: oh my, här sitter jag med min botox bredvid en skitduktig 21-åring, hjälp, min tid är så förbi, vad ska jag göra? well, lets be bitchy iaf, alltid nåt!"

2008-02-22 @ 03:27:37
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: ...feed - back

Jag trodde faktiskt att du skulle vara vassare, väntade på lite skön attityd med tanke på det du skrivit på din blogg men istället blev du nertryckt och bossad av dina gäster. Något att tänka på är att kanske inte ha flera dominanta gäster på plats samtidigt som överröstar och pratar i mun på varandra. Dock kändes det som Josefin ville testa dig, se vilken nivå du låg på eftersom att hon varit programledare för ztv innan.
Jag tyckte att det blev lite pinsamt. Sedan måste du rikta mikrofonen till någon som ska prata, typ Klangen annars hör man ju ingenting. Det blev även konstigt när bloggarna kom in och stod med ryggen mot kameran, då kameran inte anpassades efter vart de stod.

Kör på och var med dig själv till nästa gång, du behöver inte vara så jävla klämkäck och trevlig och positiv. Skön röst.

2008-02-22 @ 05:59:59
Postat av: Anonym

Jag skämdes när jag såg programet.

2008-02-22 @ 09:48:55
Postat av: Sofie

Tycker du var jättebra! Det märks att du har talang för att göra Tv, självklart är det spännt första gången men du verkar vara en person som lär dig snabbt och det är det enda som spelar någon roll! =) Goo Hanna!

2008-02-22 @ 12:04:45
Postat av: Sara

Josefin och Camilla var total biatches.

2008-02-22 @ 17:36:36
URL: http://saranonstop.blogspot.com/
Postat av: H

Vad snälla kommentarer du har fått. Du har trogna och kärleksfulla läsare. Få människor skulle nog ha fått dessa fina omdömen i samma läge. Men det kommer bli bra när du lärt dig tv!

2008-02-22 @ 20:47:06
Postat av: D

H: kul kommentar! Hanna har fått bättre omdömen än de rutinerade programledarna. Tycker bara att de som säger "du lär dig" och allt sånt är fjantigt. Jag jobbar med TV och det Hanna gjorde var riktigt, riktigt bra. Folk bara stödjer sig på att hon är ny för att ställa nedlåtande daddande kommentarer som du. Det är nog DU som ska lära dig TV som vi som JOBBAR med det.

2008-02-22 @ 20:51:58
Postat av: H

Ok. Jag ska skriva mer detaljerat kära D, så att du kan följa tankegången: Alla som såg programmet såg att visssa saker gick som det kan gå i en lajvsändning. Så är det alltid. Dessutom var två av gästerna extremt dominanta. Jävliga. Och i bloggsvängen brukar glåporden hagla så fort chansen ges. Nu fansn chansen eftersom allt inte gick perfekt. Men på hannas blogg var alla kommentarer snälla. Tror du på riktigt att Katrin Schulman hade fått samma respons efter sitt första - naturligtvis nervösa- framträdande? I tv finns det sladdar som saknas på en blogg. Gäster som tar över om dom får (för att dom är självupptagna). Så är det inte i tidningar eller på en blogg. Därför är det väl en vanesak, och teknikdetaljer, som står mellan Hanna och det perfekta tv-programmet. Att säga att det finns lite att lära är för fan ingen indlindad pik. Det trodde jag alla såg klart och tydligt. Hanna har dessutom skrivit om det innan. Skälet till att gästerna tog över var, förutom deras arrogans, att de är mer vana i rutan. När det blir tyst eller knasigt är de lugna. Det är inget man föds med. Och jag vet inte men jag ser i alla fall fram emot Hannas show när HON får ta plats och HENNES tankar kommer fram. Ni tolkar ju allt som inlindad kritik. Det är fånigt. Alla som påstår att det inte finns minsta lilla utvecklingsbehov/chans för programmet ljuger som en häst travar. JA, det är fan nåt positivt att inte vara hatad av sina läsare.

2008-02-23 @ 13:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback