Carl M Sundevall - krulltotten

image2148
image2150

Herregud vilket tjat det är om Carl M Sundevalls nya, lockiga överklassungefrippa på
Stureplan.se då. Dessutom är alla bedrövligt mycket på efterkälken. Som ni kanske vet så var jag först ute med de hånande orden redan i måndags - förra veckan i min Nattbok, och nu sätter ni alla igång efter Elle-galan. Vad är det för publikationstid, egentligen?

Hursomhelst. En massa jämförelser har föreslagits. Om att Carl ska vilja efterlikna en massa gubbar hit och dit. Vilket flams och trams det är. Jag kan inte förstå att de kan missa det otroligt uppenbara i det hela.


Carl M försöker inte efterlikna någon gubbe, tvärtom har han fått en stor favör för alla de lockiga små gullungarna som springer runt på Riche och Berns som Stureplansgruppen hitills saknar som gäster på deras egna krogar, och framförallt, deras tillhörande modellvänner på den kvinnliga sidan - Som Elska Hosk, Isabel Brismar-Lind och så vidare.

Carl M vill helt enkelt visa upp en ny attraktiv fasad. För alla vill vi vara attraktiva. Alla vill vi vara populära. Alla vill vi lustas efter.

Och vad är då Carl M Sundevalls slutgiltiga mål?

image2149

Max Bergå, såklart.

Jag tror på dig Carl. Låt ingen håna dig på vägen. Du klarar det här.


Ps. Alla bilder i inlägget är snodda någonstans från Stureplan.se

Kommentarer
Postat av: S

Oavsett om just detta var snyggt eller inte, men Hanna, tycker inte du att det är lite lågt i tak för snubbar som vill tex fixa håret? Folk hånar deras hårfärgning, tupéer och regain. Hade tjejer blivit flintisar hade ju ALLA skaffat tupé. Jag hade. Men killar med tupé hånas för att det inte ser naturligt och äkta ut. Men va fan, äkta-schmäkta. Många tjejer ser ju inte äkta/naturliga ut, men vad spelar det för roll.

2008-02-05 @ 22:25:33
Postat av: Anonym

S: Carl M är ju visserligen en av Hannas chefer och de har en sådan jargong emellan sig... Om du inte märkt det... Och har Hanna sagt att det är fult med lockigt!? Hon skriver ju att hon tycker att det är skitsnyggt hela tiden!!

2008-02-05 @ 22:30:24
Postat av: Ulrika Nettelblad

Fast... jag uppfattade det inte som att S skrev det här som kritik mot Hannas inlägg. Det kan jag ju inte veta, men jag uppfattade Hannas inlägg som att det drev rätt mycket med hela den vilda debatt som har blommat upp för att en kille fixade håret, liksom.

Däremot är det intressant det som S tar upp, och jag skulle gärna vilja veta vad Hanna tycker om det. (GUD vad löjligt det känns att prata om dig i tredje person när jag kommenterar DIN blogg, Hanna!)

Postat av: R

Antingen är Carl bara lite vilsen för tillfället, likt en asteroid som seglar genom rymden, eller så är det helt enkelt så att Carl inte passar in någonstans, varken hos creddpubliken eller hos bratpubliken (har man fel ursprung, dvs fel klass så har man;)
jag tror på asteroiden.. han kanske är en android?

2008-02-06 @ 09:36:19
Postat av: Steff

haha, jag tycker han är fett söt haha

2008-02-06 @ 10:50:24
URL: http://exilstockholmaren.blogg.se
Postat av: men

varför? han ser ifs mer ut som en prins eller kunglighet. men han ser oxå äldre ut. Äldre = makt?
Ja man ska inte håna, det var modigt gjort måste jag säga. Tror tillome vi gick på samma grundskola eller nåt, han såg likadan ut redan då.
hejhej

2008-02-06 @ 10:55:38
Postat av: Jenny

Lockigt är hett, men helst utan en mängd ansiktshår.

2008-02-06 @ 17:09:54
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: Karin Idering

Bilden på Carl i papiljotterna kan vara det roligaste jag sett. I. Hela. Mitt. Liv.

2008-02-06 @ 23:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback